Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
Ścieżki autoresponderów, które rozwiną Twój biznes
Powrót do listy wpisówCo powiesz na to, żeby maile wysyłały się same? Odpowiedzią są ścieżki autoresponderów. Wyobraź sobie, że nie tworzysz wiadomości od nowa co parę dni, nie czuwasz nad ich rozsyłaniem, nie musisz segmentować bazy danych po każdej jednej wysyłce. Po prostu podchodzisz do tego zadania raz, ustawiasz wszystko w bardzo prosty sposób, a później możesz zająć się czymś innym i nie przejmować się, czy Twoje treści trafią do odpowiedniej grupy osób. Bo wiesz, że trafią.
Ścieżki autoresponderów, o których możesz nie wiedzieć
Do niedawna FreshMail dawał możliwość tworzenia autoresponderów:
- wywoływanych przez określone zachowanie adresatów danej kampanii (Zapis na listę odbiorców, Otwarcie kampanii, Kliknięcie w link, Zrealizowanie celu),
- wysyłanych cyklicznie (Wysyłka cykliczna) - ustala się parametry wysyłki, a jej treść podmienia w htmlu,
- wysyłanych w określonym czasie po innym autoresponderze (Wysłanie innego autorespondera) - opcja ta umożliwia tworzenie kolejki autoresponderów wysyłanych po sobie w ustalonych odstępach czasu.
Funkcje te oczywiście nadal pozostają do Twojej dyspozycji. Jednak zostały one poszerzone o nowe rozwiązania, dzięki czemu ich funkcjonalności przenikają się nawzajem.
Najprościej rzecz ujmując, możesz teraz stworzyć kolejkę autoresponderów, w której o wysyłce nie decyduje już tylko określony przez Ciebie odstęp czasu, lecz zachowanie adresatów. Dzięki temu masz możliwość przygotowania praktycznie niekończącej się listy, która sama będzie pracować na Twój biznes. Opcje Otwarcie kampanii oraz Kliknięcie w link nie są wywoływane jedynie przez działania adresatów w obszarze wysyłanych przez Ciebie kampanii mailingowych, ale również w innych autoresponderach.
Co więcej, możesz teraz segmentować swoje bazy odbiorców na podstawie danych behawioralnych pochodzących z wiadomości wysyłanych automatycznie.
Co zyskujesz?
- Kontrolę - jeżeli lubisz zrobić coś raz a porządnie, ścieżki autoresponderów są stworzone dla Ciebie. Zaplanuj i ustaw respondery, a następnie ciesz się owocami swojej pracy. Zwłaszcza, że ta kończy się, gdy uznasz, że przygotowane automatyczne wiadomości działają zgodnie z planem. Później autorespondery będą wysyłać się same.
- W pełni zautomatyzowane narzędzie do email marketingu, które wzniesie Twój biznes na jeszcze wyższy poziom. Teraz możesz łatwiej i jeszcze skuteczniej docierać do swoich adresatów z przekazem zgodnym z ich zainteresowaniami.
- Lepsze gospodarowanie czasem - jeżeli jesteś osobą zabieganą, autorespondery dadzą Ci oddech. Ustawienie ich jest proste, intuicyjne i nie zajmie Ci wiele czasu. Za to każdego kolejnego dnia zyskasz te minuty, które normalnie poświęciłbyś na tworzenie wiadomości od nowa.
Kiedy się przydają?
E-commerce. Prowadzisz sklep internetowy, w którym oferujesz różne rodzaje produktów. Na przykład sprzedajesz odzież damską, męską i dla dzieci. Ustawiasz autoresponder Zapis na listę odbiorców, w którym umieszczasz odnośniki, do każdej z kategorii.
Kolejnym krokiem jest sporządzenie autoresponderów Kliknięcie w link. Na poniższym obrazku widać, że mamy możliwość wybrania autorespondera i linku, który ma wywoływać naszą automatyczną wiadomość.
Każdy z nowych autoresponderów powiąż z jednym linkiem z poprzedniego i przedstaw w nim ofertę dotyczącą tylko jednej grupy produktów.
Musisz tylko zadbać o to, by osoby, które kliknęły w więcej niż jeden link, nie otrzymały kilku autoresponderów na raz, lecz tylko jeden. Dokonasz tego w Ustawieniach, gdzie w lewym menu należy wybrać Listy odbiorców. Jak niżej:
Eventy. Kolejnym oczywistym przykładem użycia nowych i starych funkcji autoresponderów jest organizacja wydarzeń. Gdy promujesz cały cykl eventów, przesyłasz kampanię z listą terminów i linkami do stron dedykowanych. Do tego ustawiasz autoresponder Kliknięcie w link, wysyłany do każdego, kto kliknie w dane wydarzenie. Możesz w nim np. podziękować za zainteresowanie i podać więcej szczegółów. Teraz, dzięki nowym funkcjom, idź krok dalej i przygotuj kolejny autoresponder, np. Otwarcie kampanii, przesyłany do użytkowników, którzy otworzyli poprzednią wiadomość (Kliknięcie w link). Masz wtedy pewność, że są to osoby rzeczywiście zainteresowane wydarzeniem, więc w tym autoresponderze możesz dać im rabat na wydarzenie lub zaproponować inne o podobnej tematyce.
Tymi sposobami kolejka autoresponderów pozwala dojrzeć klientom do decyzji o kupnie produktu lub usługi.
Dlaczego to działa?
Niewiele osób posiada obszerną wiedzę z zaawansowanych technik email marketingu. Z naszych ostatnich badań wynika, że autorespondery stanowią jedynie 1,38% wszystkich wiadomości wysyłanych drogą mailową. Jest to tym bardziej zastanawiające, że generują 58% wszystkich dochodów z email marketingu. Fakt ten stanowi dla Ciebie okazję, by wyprzedzić konkurencję i nauczyć się stosowania nowego, skutecznego, a zarazem bardzo prostego w obsłudze narzędzia.
Więcej o tym, jak dobrze ustawić kolejkę autoresponderów, przeczytasz w naszym poradniku.