Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Więcej targetowania w FreshMailu
Powrót do listy wpisówFreshMail wprowadził możliwość targetowania behowiarlnego po nowej regule : „Kampania nie została wysłana”. Tym samym zyskujemy możliwość tworzenia grup złożonych z osób, do których wcześniej nie wysłaliśmy kampanii.
Jak targetowaliśmy do tej pory?
Mogliśmy grupować odbiorców według następujących zachowań:
• kampania została otwarta
• kampania nie została otwarta
• kampania została otwarta, kliknięty został link
• kampania została otwarta, kliknięty został konkretny link
• kampania została otwarta, żaden link nie został kliknięty.
Teraz możemy utworzyć grupę, w oparciu o jeszcze jedną regułę:
• kampania nie została wysłana
Jakie mamy korzyści z kolejnej reguły?
Na przykład zrealizowaliśmy parę dni temu kampanię do odbiorców z całej listy subskrypcyjnej. Wiemy jednak, że dzisiaj dopisało się kilkadziesiąt nowych odbiorców do tej samej listy subskrypcyjnej. Chcemy wysłać ponownie tą samą wiadomość i tylko do nowych subskrybentów, tak aby niepotrzebnie przesyłać e-mail do pozostałych odbiorców.
Co należy zrobić?
W górnym menu klikasz na subskrypcje i wybierasz konkretną listę dla której chcesz utworzyć odpowiednią grupę. Po kliknięciu w daną listę subskrypcyjną w bocznym menu odszukaj przycisk grupy. Następnie musisz nadać nazwę nowej grupie, którą chcesz stworzyć i kliknąć „zapisz”, co spowoduje jej utworzenie. Aby przejść do edycji reguł dla danej grupy musisz kliknąć w nazwę odpowiedniej grupy. Klikamy wybierz w polu „Utwórz regułę dla pola”. Klikamy ponownie w „Kampania nie została wysłana”, następnie dodaj i określamy wysłaną wcześniej kampanię. Zapisujemy i otrzymujemy liczbę osób do której nie została wysłana wcześniej kampania.
Teraz przy tworzeniu nowej kampanii, wystarczy zaznaczyć odpowiednią grupę i wysłać e-mail. Wiadomość otrzymają osoby, którym wcześniej jej nie przesłano.
Liczymy, że nowa reguła okaże się pomocna i jeszcze bardziej zwiększy efektywność Twojej komunikacji z odbiorcami.