Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Długość tematu wiadomości cz.I
Powrót do listy wpisówPytanie – co wpisać w temat mailingu, powinno dźwięczeć w uszach marketerów, którzy wiedzą, że to klucz do otwarcia ich wiadomości przez Klientów
Wszystko ma znaczenie – długość, forma, treść. Jeżeli jeden z tych elementów nie przyciągnie uwagi Klienta, kampania będzie miała marne rezultaty. Dlatego, musisz działać jak saper – uzbrojony w wiedzę na temat długości tematu i na tyle sprytny aby przewidzieć ruch użytkownika.
Oczywiście na placu boju nie jesteś sam. Istnieją badania, które w znacznym stopniu standaryzują wiedzę z zakresu długości maila. I tak, firma Alchemy Worx przeanalizowała ponad 600 tematów w ponad 200 milionach wiadomości. Wyniki były zaskakujące, ponieważ panuje powszechne przekonanie, że najlepszy temat to taki, który nie przekracza 35 znaków.
Wracając jednak do przytoczonego raportu – badacze wyodrębnili dwie granice – poniżej 60 znaków i powyżej 70. Wszystko co znajdowało się pomiędzy, zostało nazwane "martwą strefą". Co się dzieje z tematami poniżej 60 znaków? Takie mailingi według raportu są znacznie częściej otwierane, natomiast odznaczają się względnie niskim CTR. Z kolei powyżej 70 otwieralność spada, a rośnie CTR.
Postanowiliśmy przekonać się sami, a właściwie sprawdzić na własnej cytrynowej skórce, jak te dane odnoszą się do naszego systemu. W tym celu, przeanalizowaliśmy tematy wiadomości wysyłane z naszego systemu w ciągu ostatnich 3 miesięcy i wyciągnęliśmy wnioski. Pod lupę wzięliśmy ponad 2 000 tematów. Jak się okazuje, statystycznie – największa liczba tematów składa się z 30-40 znaków. Powyżej i poniżej tej granicy wykres maleje.
Czy to jednak w prostej drodze oznacza, że tylko dlatego, że takich kampanii jest najwięcej, przekłada się to na otwarcia i klikalność? Jak wyglądają statystki otwieralności tych kampanii? Które z nich mają największą skuteczność? Czy mniejsza ilość znaków oznacza większy współczynnik otwarć, ale niższy CTR? O tym w drugiej części naszego zestawienia.