Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Długość tematu wiadomości cz. II
Powrót do listy wpisówDługi, czy krótki? Prosty, czy może bardziej kuszący? Wielu naszych Klientów zastanawia się, jaki powinien być temat mailingu. W drugiej części tej analizy, podpowiemy, co mówią nasze statystyki. Prosto, jasno i na temat:-)
Z wczorajszego wstępu wiemy, że to prawda – ilość liter w temacie ma kolosalne znaczenie, a większość Klientów FreshMaila mieści się w 30-40 znakach. Dzisiaj, odpowiadamy na pytanie, jakie tematy z tego zakresu mają największy współczynnik otwarć, bo z całą pewnością to nas w tej chwili najbardziej interesuje.
Które tematy sprawiają, że akurat ta wiadomość zostanie otwarta? Jak dowiedzieliśmy się w części pierwszej, najwięcej marketerów tworzy tematy o długości ok. 30-40 znaków. Które wśród nich odznaczają się najwyższym wskaźnikiem otwarć? Poniżej zestawienie 10 tematów z przedziału 30-40 znaków o najwyższym procencie otwartych wiadomości:
Jakie wnioski można wyciągnąć z analizy tych tematów? Z pewnością, od razu widać, że nie są "przekombinowane". Powtarzają się takie słowa jak "informacje", widać, że tematy odnoszą się do treści samego newslettera, nie są "sprzedażowe", nie nakłaniają do kupna, przeczytania znienawidzonej oferty, nie ma procentów, ani informacji o bonusach.
To ważna informacja – Klienci otwierają te mailingi, które są informacyjne, spokojne, treściwe. Sprawdziliśmy również, które kampanie realnie mają największą skuteczność, czyli najwyższy CTR. Przypominamy, że wskaźnik CTR mierzy stosunek otwarć do kliknięć i uważany jest za prawdziwy miernik sukcesu reklamy.
Jak się okazało w naszym badaniu, dobre wyniki CTR osiąga się przy temacie wiadomości, który ma ok. 35 znaków (4,8%). Najwyższy CTR notuje się pomiędzy 50, a 60 znakami. Co interesujące, potwierdzają się badania firmy Alchemy Worx, zgodnie z którymi CTR i otwarcia "zamierają" pomiędzy 60, a 70 znakami. Identycznie jak w tym raporcie, i u nas, w tym zakresie wskaźniki spadają na łeb na szyję (aż do 2,9%).
Jak już wiemy, e-mail marketing jest całkowicie mierzalny i policzalny (i pewnie dlatego tak skuteczny). Tematy również. Dlatego, nie warto lekceważyć badań, które jasno pokazują, że tematy pomiędzy 60, a 70 znakami odznaczają się zaskakująco niskimi wskaźnikami. Ich radzimy unikać, co widać na wykresie powyżej.
Z drugiej strony, wiemy, że często marketerzy wpadają w pułapkę myślenia "muszę wymyślić zaskakujący i zaczepny temat maila, który zwali Klientów z nóg". Jak się okazuję, nie tędy droga! Oczywiście, nie nakłaniamy do nadmiernego upraszczania. Jak pokazują przykłady powyżej – dobrze dobrane, interesujące Klienta mailingi, są otwierane i klikane dużo częściej, niż tematy, które wydają się krzyczeć "zobacz mnie, zobacz!";-)