Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
Jak obchodzimy Black Friday w email marketingu
Powrót do listy wpisówI oto nadszedł! Oczekiwany przez wielu i tak długo przez nas zapowiadany Black Friday. Nasze skrzynki pocztowe aż pękają w szwach od kampanii z okazji czarnego Piątku, a każda kolejna zaskakuje nas formą i pomysłem wykonania.
Jak pisałam w jednym z moich wcześniejszych artykułów, akcja typu Black Friday wiąże się z ogromną konkurencją. Dlatego, aby zyskać jak najwięcej i przyciągnąć do siebie lojalnych, jak i nowych klientów, w swoich kampaniach trzeba się mocno wyróżnić.
Dlatego z okazji tego największego sprzedażowego święta, przeglądając wiadomości od różnych e-Sklepów, wybrałam dla Was spis ciekawych i kreatywnych kampanii email marketingowych, wykorzystujących Real Time Marketing.
Totalnie BLACK
Black Friday naturalnie kojarzy się z kolorem czarnym. Dlatego zastosowanie czarnego tła w mailingu wydawać by się mogło doskonałym pomysłem. Niestety - tak wiele firm co roku wpada na ten sam pomysł, że forma ta może po prostu spowszednieć.
Jednak zdarzają się takie marki, które postanowiły wykorzystać efekt czarnego tła w nieco inny sposób.
Ciekawą kampanię przygotowała marka Need Supply Co. W swoim mailingu wykorzystała efekt wypukłych liter, przez co zarówno napis BLACK FRIDAY jak i tło są kompletnie czarne. Minimalizm w przekazie tekstowym jeszcze bardziej potęguje efekt, który marka zapewne chciała osiągnąć, dodając mu grozy.
Kolejnym dobrym pomysłem wykorzystania czarnego tła, które się nie nudzi, wykazała się marka Herschel Supply. Kreacja kojarzy się z wędrówką po ciemnym zaułku, w którym na ścianie opuszczonej fabryki mieni się jedynie jeden neonowy szyld.
Odważnie…
Pozostając w temacie ciemnych zaułków, zauważyłam dość ciekawą kreację, jaką przygotował e-sklep Redcoon.pl. Intrygujące copy “Zdejmujemy (z cen) co się da!” w połączeniu z odważną grafiką jest naprawdę mocne i co ważniejsze - zwraca na siebie uwagę.
...i zabawnie
“Brewsletter” od Beer Merchants jak zwykle mnie nie zawiódł. Wiadomości przez nich wysyłane charakteryzują się niekonwencjonalną treścią - namawiając odbiorców do… “odpuszczenia” sobie Black Friday’owych zakupów a w zamian za to racząc się piwem. Nie idąc w kulki z odbiorcą (“Moglibyśmy napisać tu wstęp, ale i tak byś się tym znudził…”) zyskują jego sympatię.
Siła GIFa
Animowane obrazki coraz chętniej są wykorzystywane w kampaniach mailingowych. Dzięki temu, odbiorca na dłużej się przy nich zatrzyma, a to z kolei pozwoli na lepsze zapoznanie się z ofertą i co za tym idzie - zwiększy szansę na dokonanie zakupu w tym konkretnym e-sklepie.
Kreacja Allani kojarzy mi się ze światłami w Las Vegas. Miła dla oka animacja informuje odbiorców w prosty i konkretny sposób, czego mogą spodziewać się w mailingu.
Kolejnym przykładem wykorzystania gifa w swojej wiadomości przedstawia ToysRus. Kampania urzekła mnie komiksową kreacją i uroczą Żyrafką, z którą chętnie poszukam świątecznych prezentów.
The Home Depot z kolei przygotował bardzo fajną animowaną kreację z okazji Czarnego Piątku. Spadające sprzęty domowe kojarzą mi się ze spadającymi cenami, choć prawdopodobnie twórcom mogło chodzić bardziej o to, by promocje dosłownie “rzuciły się” odbiorcom w oczy.
Z zegarkiem w ręku
Z Black Friday mogą skorzystać również zwierzaki, jednak ich panowie muszą się spieszyć, bowiem wirtualny licznik odlicza czas do końca promocji.
Black Friday na kolorowo
W moim poprzednim artykule wspominałam już, że Black Friday nie musi być wcale black. Z tą tezą zgadzają się również marki Fab, Forever 21 (ponownie), czy Athleta.
Marka Fab postawiła na mocno kontrastujące ze sobą róż i błękit, oferując w swoim Black Friday’owym szczęściu wiele boskich promocji.
Forever 21 z kolei swoją kreacją wraca wspomnieniami do ery gier na Pegasusa. Mocne, kontrastujące kolory od razu rzucają się w oczy. Młodzieżowe i luźne copy (zwróćcie uwagę na kod promocyjny) jeszcze bardziej potęguje ten efekt.
Uspokajając nieco emocje, Athleta przedstawia nam kreację, która w przeciwieństwie do poprzednich nie razi odbiorcy agresywnymi kolorami. Wręcz przeciwnie - wykorzystując dobre skojarzenia i piękne obrazy nastawia odbiorcę bardziej w kierunku przyjemnych zakupów, niż walki o najlepsze sztuki.
Znaczenie tematu
Nie zapominajmy jednak, że zanim odbiorca otworzy maila, przeczyta najpierw temat wiadomości. O tym, czy ją otworzy, może decydować czasami ułamek sekundy, dlatego tak ważne jest, aby temat wiadomości był przejrzysty i możliwie rzucający się w oczy.
Dlatego dobrą praktyką jest dodawanie do tematu emotikon czy obrazków graficznych, albo wyróżnienie się spośród innych maili nieszablonowym copy, jak to zrobił New Look, stosując zabawę słowną.
Podsumowanie
Black Friday to tylko jeden dzień w roku, jednak wiele firm decyduje się na prowadzenie promocji przez cały weekend. Jeszcze wiele kampanii wpadnie nam do skrzynek, to jednak nadal możemy oczekiwać wielu ciekawych wiadomości, które zainspirują Was swoją nietypową kreacją i treścią.