Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Rose Quartz i Serenity – kolory 2016 roku od PANTONE
Powrót do listy wpisówOd kiedy PANTONE ogłosił swój wybór Koloru Roku, producenci, artyści, designerzy i marketerzy zaczęli natychmiast integrować je w swoich produktach i pracach. Jeśli jeszcze nie wiesz jakie są kolory roku 2016, oto one: Rose Quartz (PANTONE 13-1520) i Serenity (PANTONE 15-3919).
Czy warto wpleść wiodące kolory na 2016 w swoje działania email marketingowe? Oczywiście. Jeśli działasz w szczególności w branżach takich jak: moda, śluby, beauty, wyposażenie wnętrz czy wzornictwo, wkomponuj te informacje w swoje newslettery. Wykorzystaj tę okazję marketingową i pokaż swoim odbiorcom, że śledzisz najnowsze trendy.
Jak z kolorów PANTONE korzystają marketerzy?
PANTONE to firma, która stworzyła najsłynniejszy system identyfikacji kolorów na świecie. Od 2000 roku wskazuje wiodący kolor na nadchodzący sezon, co stanowi ogromne wydarzenie kulturalne i medialne zarówno dla konsumentów, jak i producentów. Wskazany odcień ma wpływ na rozwój produktów i decyzje zakupowe w wielu branżach, przede wszystkim mody, beauty, wyposażenia wnętrz i wzornictwa przemysłowego.
Staje się inspiracją dla grafików i marketerów, którzy wykorzystują ten moment i zachęcają konsumentów do nowych zakupów. Natychmiast po ogłoszeniu wyboru, Rose Quartz i Serenity stały się elementem nowych kolekcji takich marek, jak np. KitchenAid i Sephora.
Z roku na rok PANTONE "Color of the Year" zdobywa coraz większą widoczność w mediach i staje się coraz popularniejszym wydarzeniem. Zdjęcia produktów, ubrań, kosmetyków lub mebli i dodatki w wybranych odcieniach zalewają internet. Trendsetterami są oczywiście wielkie marki. Co za tym idzie, zwiększona ekspozycja konsumentów na cenione, markowe produkty w wybranych kolorach sprawia, iż każdego roku, świadomie czy nieświadomie, konsumenci chętniej wybierają taką właśnie kolorystykę z szerokiej gamy innych możliwości zakupowych.
W tym roku nawet fryzjerzy nie przegapili mody na #PantoneColorOfTheYear.
Co stoi za wyborem PANTONE na 2016
Przed ogłoszeniem wiodącego koloru, Instytut PANTONE zasięga opinii fashionistów i insiderów pop-kultury, w tym filmu i muzyki. W 2016 roku, po raz pierwszy w historii zamiast jednego koloru, PANTONE wybrał dwa odcienie jednocześnie! Według PANTONE obrazują one równowagę i spokój, a za wyborem stoją dwie przesłanki:
- konsumenci poszukują uważności i dobrego samopoczucia, jako antidotum na stresy współczesnego świata, a kolory te idealnie zaspokajają pragnienia otuchy i poczucia bezpieczeństwa.
- różnorodne, nie-konserwatywne podejście do kolorów, gdzie różowy nie jest zarezerwowany dla dziewczynek, a niebieski dla chłopców, jest coraz bardziej widoczne w obecnych trendach i zachowaniach konsumentów.
Twój newsletter z Rose Quartz i Serenity
Nie od dziś wiadomo, że wszyscy kupujemy oczami. Oczywiście, każdy z nas sprawdza parametry i czyta opisy, ale ostateczna decyzja o zakupie zapada często dzięki zdjęciom. Zdjęciom i kolorom. Warto więc w swoich kreacjach wyeksponować te elementy asortymentu, które są zgodne z kolorystycznymi trendami roku. Wykorzystaj "kolorową okazję" marketingową i zaskocz swoich odbiorców!
Zobacz jak kilka dni temu zrobił to Answear.com w swoim newsie głównym oraz jak klientów inspirowała dedykowaną kampanią Dekoria.pl.
Pokaż, że śledzisz trendy. #RoseQuartz i #Serenity - kolory roku 2016 w newsletterze Click to Tweet
Jak stworzyć kreacje z Rose Quartz i Serenity z FreshMailem
We FreshMailu z łatwością stworzysz piękną kreację. Nie musisz być grafikiem ani posiadać umiejętności programistycznych, aby własnoręcznie stworzyć szablon newslettera w wybranym przez Ciebie układzie i gamie kolorystycznej.
Skorzystaj z wybranego szablonu i zaadaptuj go do swoich potrzeb. Bez zewnętrznych programów graficznych typu Photoshop, wyedytujesz zdjęcia: wykadrujesz, ustawisz przeźroczystości, kształt, położenie, a także naniesiesz grafiki oraz napisy.
Dla przykładu zobacz poniżej, jak łatwo dopasujesz kolory tła we FreshMail Designerze. Dokładny standard kolorów dla Rose Quartz oraz Serenity znajdziesz na stronie PANTONE. Aby wybrać te kolory we FreshMail Designerze zastosuj HTML Values for TCX.
Dodatkowe zestawienia kolorystyczne
Nie musisz zbytnio przekonywać kobiet do pudrowego różu i jasnego błękitu, ale czy takie kolory przemówią także do mężczyzn? Dla sceptycznie nastawionych, PANTONE proponuje zestawienia kolorystyczne, które tonują cukrowe pastele.
Warto zauważyć, że Rose Quartz i Serenity idealnie sprawdzają się jako dodatki i akcenty do bardziej wyrazistych kombinacji. Są one bardzo subtelne, a często to nie okrzyki, a szepty są w stanie zwrócić na siebie większą uwagę odbiorcy.