FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
25 nawyków, które na zawsze odmienią Twój email marketing
Powrót do listy wpisówDobre nawyki dostarczają pozytywnych bodźców, motywują i pozwalają odnajdywać inspirację do rozwoju. Odgrywają one szczególnie ważną rolę na gruncie marketingu, gdzie istotny jest ciągły rozwój i uważne śledzenie reakcji na podejmowane działania. Z tego artykułu dowiesz się, czym powinien kierować się w swoich działaniach marketer odpowiedzialny za komunikację email oraz jakie nawyki będą dla niego gwarancją sukcesu.
Żeby ułatwić Ci nawigację, podzieliłem artykuł na poszczególne obszary zadań, jakie wykonujesz jako email marketer:
1. Baza odbiorców
2. Twoje kampanie
3. Treść
4. Automatyzacja działań
5. Personalizacja przekazu
6. Sygnały ze strony subskrybentów
7. Wskaźniki
8. Inne kanały
1. Raz w miesiącu sprawdzaj poziom konwersji Twojego formularza zapisu
Formularz zapisu jest elementem o kluczowym znaczeniu przy tworzeniu bazy odbiorców. Pełni istotną rolę wizytówki firmy i dostarcza informacji, które będą wykorzystane przy tworzeniu komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem późniejszej segmentacji i personalizacji. Niestety wdrożenie formularza na stronie internetowej traktowane jest często jako działanie jednorazowe. Po przygotowaniu elementów graficznych, ustaleniu miejsca na zapis, czy też akceptacji wyglądu pop-upu następuje jego podpięcie do listy subskrypcyjnej. I niestety… to wszystko! Krytyczne spojrzenie na formularz zapisu często na tym się kończy.
Zachęcam Cię do uważnej obserwacji tego jak skuteczna jest wybrana przez Ciebie forma zapisu na stronie www. Oceń na ile w Twoim przypadku, rola formularza zapisu jest wyraźna, a oferowane korzyści przekonywujące dla osób odwiedzających witrynę.
Przynajmniej raz w miesiącu pochyl się nad statystykami ruchu na stronie w powiązaniu z konwersją do bazy. Zadaj sobie pytanie czy osiągasz maksimum możliwości? Już niewielka zmiana miejsca w ekspozycji zapisu, ilości wymaganych danych, cappingu, czasem na pozór banalna zmiana koloru może sprawić, że Twoja baza powiększy się o nowych sybskrybentów.
2. Buduj swoją bazę, codziennie i cierpliwie
Jeśli mowa o bazie odbiorców…
Cierpliwość okazana przy jej budowie oraz stosowanie zasad permission marketingu procentuje. Dzięki wytrwałości w tym obszarze działań, zyskasz szansę na rozwój swojego biznesu w oparciu o solidną grupę odbiorców świadomych Twojej marki, przekonanych o wartościach jakie niesie komunikacja, którą do nich przesyłasz.
Weź pod uwagę, że poprawnie budowana baza z uwzględnieniem zgód wymaganych prawnie to dla Ciebie absolutna podstawa i materiał do działań marketingowych. Zachęcający formularz, mail powitalny, wykorzystanie autoresponderów to elementy budujące i pogłębiające relację na linii marka - odbiorca, klient.
Najgorszym skrótem jaki możesz wybrać na tej drodze jest zakup bazy adresów. Niski koszt jest tu złudną korzyścią. Kiedy źródło pozyskania jest niepewne, czekają Cię potencjalne trudności prawne związane z reakcjami na wysyłanie komunikatów do osób, które sobie tego nie życzą. Nie miej złudzeń, że wyniki sprzedaży będą zauważalne. Możesz za to być pewien, że Twój adres email zostanie wpisany na czarną listę rozsyłających spam, a Ciebie będzie się kojarzyć z niechcianymi wiadomościami.
3. Dbaj o higienę, czyli pokochaj double opt-in
Wysyłanie maila potwierdzającego na adres wpisany przy rejestracji, znane pod hasłem „double opt-in” to metoda zapewniająca, że w Twojej bazie znajdą się właściwe adresy osób zainteresowanych komunikacją od Ciebie. Nie pozyskasz w ten sposób maili wpisanych błędnie, nieistniejących czy podrzuconych spamtrapów. Wysyłając dobrze przygotowany mail powitalny sprawisz, że zdecydowana większość z zapisanych będzie pamiętać z jakiego powodu znalazła się na Twojej liście subskrybentów. Czy marketer z celem budowania bazy odbiorców dobrej jakości, zainteresowanych zakupem usług, potrzebuje lepszej rekomendacji?
4. Nie ukrywaj linku wypisu, nie warto
Stosowanie linku wypisu w każdej wysyłanej wiadomości to podstawa higieny bazy i warunek profesjonalnego email marketingu. Jest to mechanizm, który pozwala subskrybentowi wypisać się danej listy mailingowej, kiedy tylko poczuje taką potrzebę. Kiedy umieszczasz jasną informację o takiej możliwości pokazujesz, że traktujesz odbiorcę fair, jako partnera w komunikacji. Jeśli z kolei tego nie robisz, ryzykujesz, że subskrybenci zaczną oznaczać Twoje wiadomości jako spam a to jeden ze wskaźników, który ma najgorszy wpływ na Twoją dostarczalność.
Oczywistym jest, że budowanie bazy to proces czasochłonny i wymagający zaangażowania, bądź jednak otwarty również na to, że odbiorcy z czasem mogą stracić zainteresowanie Twoimi mailingami i wówczas - pozwól im odejść. Bądź przy tym czujny. Kiedy zauważysz, że wzrasta ilość wypisów przeanalizuj raz jeszcze swoją komunikację, być może jej częstotliwość jest zbyt wysoka, może jest w niej element, który negatywnie wpływa na zainteresowanie odbiorców.
5. Zaprzyjaźnij się z filtrami antyspamowymi i testuj
Testowanie wiadomości przed kampanią powinno być realizowane z żelazną konsekwencją. Dzięki temu praca koncepcyjna na etapie tworzenia wiadomości, czas i zaangażowanie nie pójdą na marne wraz z wiadomością trafiającą do folderu spam. Pamiętaj, że wysyłane wiadomości zostaną poddane surowej ocenie odbiorców, ale nim to się stanie muszą przejść przez filtry antyspamowe, a te są bezlitosne. Brak rozeznania w metodach działania programów antyspamowych, pośpiech przy tworzeniu kampanii, pominięcie testów mogą przynieść przykre konsekwencje i słabą konwersję.
Przed każdą finalną wysyłką wyślij kampanię testową poprzedzoną testem antyspamowym. Click to Tweet
Twórz zatem wiadomości zgodnie z dobrymi praktykami, a dodatkowo przed każdą wysyłką finalną wyślij kampanię testową poprzedzoną testem antyspamowym.
6. Raz w miesiącu sprawdź… czas wysyłki
Ustalenie najlepszego czasu na wysyłkę newslettera to zagadnienie nad którym pochylają się wszyscy email marketerzy. Subskrybenci oczekują komunikacji skrojonej na miarę, to zupełnie naturalne. Oprócz treści optymalizacja powinna jednak dotyczyć również momentu, w którym mail od Ciebie trafi na skrzynkę odbiorcy. Skorzystaj z narzędzi pozwalających ocenić na podstawie wyników kampanii, który dzień tygodnia i jaka jego pora będzie optymalna dla grup Twoich odbiorców. Pamiętaj, że aktywność odbiorców to kwestia bardzo dynamiczna, dlatego co klika tygodni powtarzaj test jako uzupełnienie bieżącej obserwacji zachowań subskrybentów.
7. Dawaj wybór… różnych tematów wiadomości
Profesjonalny system do email marketingu umożliwi Ci wykonanie testu wskazującego jakie elementy przygotowywanej przez Ciebie wiadomości mają szansę zdobyć uwagę subskrybentów, a może nawet podbić ich serca i skłonić do decyzji zakupowych.
Zapamiętaj, że odbiorca wchodząc na swoją skrzynkę pocztową podejmuje decyzję o otwarciu wiadomości na podstawie oceny dwóch pól: nadawcy i tytułu wiadomości. Poświęć chwilę czasu na test na niewielkiej grupie subskrybentów. Zacznij od przygotowania dwóch wersji pola nadawcy oraz tytułu i... wyślij. Po krótkim czasie w raportach testowej kampanii zobaczysz, która z propozycji skutkuje większą ilością otwarć, a co za tym idzie podoba się bardziej. Zwycięską kreację ustaw jako wysyłkę finalną do pozostałej części bazy.
8. Ucz częściej, sprzedawaj rzadziej
Regularne dostarczanie wartościowych treści powiązanych z zainteresowaniami subskrybentów wiąże ich z Twoją marką. Pomyśl o różnorodnych potrzebach odbiorców Twoich newsletterów i poszukaj tego, co może ich zainteresować. Nie skupiaj się wyłącznie na ofercie handlowej. Współczesny odbiorca mailingów jest wymagającym partnerem, dobrze jeśli opowiesz mu czasem więcej o sprawach, które mogą go interesować.
Załóżmy, że prowadzisz salon sprzedaży oświetlenia, masz bazę subskrybentów interesujących się wystrojem wnętrz. W optyce ich zainteresowań znajdują się także trendy związane z aranżacją. Dlatego nie kieruj pełni swoich sił wyłącznie na sprzedaż, wejdź w rolę doradcy, kogoś, kto dostarcza i przybliża przydatną wiedzę.
Weź pod uwagę, że szczególnie w kampaniach B2B oraz w lead nurturingu te działania są bardzo pożądane przez odbiorców.
9. Opinie sprzedają, wykorzystuj testymoniale
Uwielbiasz dyskutować, spełniasz się zabierając głos na forach, wystawiasz oceny, aktywnie korzystasz z social media, może pisujesz artkuły? A może reprezentujesz stonowane podejście do dzielenia się swoimi opiniami, za to doceniasz wartość recenzji innych? Przy obu podejściach w email marektingu znajdziesz coś dla siebie.
Wykorzystaj swoją komunikację do podzielenia się opiniami klientów o świadczonych przez Ciebie usługach i oferowanych produktach. Do tego celu możesz wykorzystać autorespondery z pytaniami wysyłane po kliku, czy kilkunastu dniach od zrealizowanego zakupu. Zachęcaj innych, aby wyrazili swoje zdanie przechodząc z mailingu na specjalnie przygotowaną do tego celu stronę. Zebrane recenzje umieścisz pod produktami na swojej stronie intrenetowej. Dla potencjalnych klientów może być to cenną wskazówką.
10. Regularnie pytaj o zainteresowania i wykorzystuj tę wiedzę
Mailing skrojony na miarę z informacjami, które stanowią wartościową wiedzę dla subskrybentów to podstawa profesjonalnej komunikacji. Marketerzy stają często przed dylematem - co najbardziej zwraca uwagę w tworzonych przez nich treściach.
Odpowiedzi na te ważne pytania może dać sam subskrybent jeśli go do tego zachęcisz. Już na etapie formularza zapisu możesz zebrać dane o zainteresowaniach zapisujących się osób. Bądź jednak ostrożny, nadmierna ciekawość i zbyt wiele pytań odstraszy potencjalnych subskrybentów. Alternatywnie możesz te pytania umieścić na stronie, zadać w mailu powitalnym po zapisie do bazy lub w jednej z kampanii zaplanowanych na późniejsze etapy relacji z odbiorcą. Spraw, aby pozostawienie tych cennych danych było dla subskrybenta łatwe (wystarczy checkbox) i opłacane - podaruj mu za to rabat, ebooka, czy też dostęp do treści premium.
Inną opcją jest analiza popularności linków w jakie klikają czytelnicy Twoich newsletterów. Danych takich dostarczy program do email marketingu. Na tej podstawie stworzysz grupy odbiorców zainteresowanych daną treścią i do nich będziesz mógł kierować spersonalizowane newslettery.
11. Bądź dynamiczny, dzięki treściom dynamicznym
Personalizacja jest zagadnieniem na stałe związanym z dzisiejszą komunikacją email marketingową. Ten związek jest zupełnie oczywisty w czasach, kiedy subskrybent oczekuje otrzymywania treści dopasowanych do jego potrzeb i zainteresowań. Dzięki mechanizmom dostarczanym przez wyspecjalizowane systemy do email marketingu możesz tworzyć wiadomości zawierające obrazy i teksty przyciągające uwagę odbiorców. Wystarczy posiadanie wiedzy o tym co interesuje odbiorców, aby przy użyciu tagów w takich systemach jak FreshMail tworzyć wiadomości składające się z treści tworzonych automatycznie. Zróżnicowanych ze względu na posiadane informacje zarówno w warstwie tekstowej jak i graficznej.
12. Czasy się zmieniają, aktualizuj swoją strategię przynajmniej raz w miesiącu
Wielokrotnie w tym artykule wymieniałem dobre praktyki dotyczące tworzenia mailingu, sposobu budowania bazy, traktowania odbiorców jako partnerów w relacji biznesowej.
Jest to jedna strona działań, mająca swoje podstawy w strategii wdrożonej przy wykonywanej przez Ciebie działalności. Posiadanie planu przyszłych akcji email marketingowych nie jest jednak powszechne i oczywiste dla wszystkich. A to przecież podstawa.
W zależności od skali potrzeb i częstotliwości komunikacji należy ustalić co i kiedy będziemy wysyłać w newsletterach oraz do jakich grup odbiorców. Odpowiednio zaplanować ścieżkę po której użytkownik trafi do Twojej bazy i komunikację powitalną. Jeśli skupiasz się na konwersji sprzedażowej warto również pomyśleć o kampanii lead nurturingowej, o wartościach edukacyjnych jakie potencjalnie docenią Twoi subskrybenci i przyszli klienci.
Każda profesjonalna kampania mailingowa wymaga odpowiedniego czasu na przygotowanie szablonu, odpowiedniej segmentacji odbiorców i testów. Natomiast wdrażanie zmian powinno być przemyślane i oparte o chłodną analizę dotychczasowych wyników. Jeśli brzmi to dla Ciebie jako coś skomplikowanego pamiętaj, że możesz liczyć na wsparcie specjalistów w tym zakresie. Doradzą oni, a może nawet przejmą na siebie całość budowania kreatywnej strategii komunikacji mailingowej Twojej marki.
13. Witaj z klasą, dzięki wiadomościom powitalnym
Mail powitalny porównywany jest do powiedzenia „dzień dobry” do klienta przekraczającego drzwi sklepu. W email marketingu przybiera on formę automatycznej wiadomości wysyłanej do osoby, która potwierdziła zapisanie się do bazy.
Odgrywa on trudną do przecenienia rolę jako nośnik treści w momencie, kiedy dana osoba jest bardzo zainteresowana tym, co oferujesz lub masz do zakomunikowania. Często decyduje o tym czy subskrybent będzie kojarzył markę wyraźnie i pozytywnie na tle innych.
Pamiętaj, że maile powitalne mają zdecydowanie wyższe statystyki otwarć od regularnej komunikacji. Dlatego oprócz oczywistego podziękowania za zapis, umieść w nich te informacje, które powinien znać odbiorca - mogą być to szczegóły związane z usługami, godzinami pracy Twojego sklepu, zapowiedzi dotyczące częstotliwości i tematyki komunikacji jaką będziesz wysyłał.
14. Działaj szybko i automatycznie, korzystaj z autoresponderów
Autorespondery to potężne narzędzie zwiększające potencjał komunikacji Twojej marki.
Z ich pomocą możesz budować relację z odbiorcą, dostarczać mu treści edukacyjnych w zakresie interesującej go tematyki, prowadzić akcje wygrzewania leadów (lead nurturing) wreszcie zachęcać do korzystania z akcji promocyjnych - czyli zwiększać sprzedaż. Wielką zaletą tego rozwiązania jest automatyzacja uwalniająca, po etapie wdrożenia, siły i energię, które będziesz mógł wykorzystać w innych działaniach, np. przy analizie formularza zapisu na Twojej stronie www czy też innych dobrych nawykach.
Dzięki wdrożonym autoresponderom Twoi subskrybenci otrzymywać będą wiadomości będące zaplanowaną reakcją na określone podjęte przez nich działania. Korzystając z tej funkcji, dzięki raz ustalonym ścieżkom zapewnisz sobie komfort w postaci świadomości, że komunikacja email marketingowa odbywa się nawet bez potrzeby Twojej bezpośredniej ingerencji.
15. Pożegnaj się z adresami, które odbiły miękko 4 razy
Rozbudowa bazy subskrybentów to proces, który wymaga dużo zaangażowania i jeszcze więcej cierpliwości. Skuteczne pozyskiwanie adresów wyrażane dynamicznym wzrostem ilości adresów będzie cieszyć każdego marketera stanowiąc obiektywny dowód efektywności jego działań. Biorąc pod uwagę czas i pracę włożoną w tworzenie strategii pozyskiwania adresów nie trudno dziwić się tym, którym ciężko przychodzi rozstawanie się z adresami, do których poczta nie dociera. O ile przy odbiciach twardych sytuacja jest prostsza i zwykle już po dwóch próbach pomija się je w kolejnych wysyłkach, o tyle odbicia miękkie pozostawiają w opinii niektórych marketerów nadzieję, że skuteczne dostarczenie kampanii jeszcze kiedyś się powiedzie.
We FreshMailu zalecamy, aby korzystając z odpowiednich ustawień systemu mailingowego, nie przekraczać 4, 5 prób dostarczania wiadomości. W automatyzacji tego działania pomoże ustawienie parametru wypisywania z bazy adresów odbijających miękko po wyczerpaniu wspomnianego limitu.
16. Email Marketing Automation, czyli docieraj do właściwych osób, we właściwym czasie
Dzięki Email Marketing Automation - rozwiązaniu dostarczanemu przez FreshMail możesz rozszerzyć zakres danych o aktywnościach czytelników swoich wiadomości. Po wdrożeniu integracji z Google Analitics Twojej strony www, uzyskasz wiedzę o zachowaniach subskrybentów wchodzących na nią po kliknięciu w link z przesłanego newslettera. Klikniecie w cennik, pobranie treści premium, przejście na konkretną stronę będą łączone z konkretnym adresem email użytkownika. Następnie dane te będą dostarczane FreshMailowi do 72 godzin, a na ich podstawie będziesz mógł realizować dalsze akcje takie jak wysyłka autoresponderów w nawiązaniu do działań odbiorców na Twojej stronie www.
17. Regularnie sprawdzaj co budzi zainteresowanie
Dane behawioralne odbiorców mailingu i umiejętność sprawnego ich wykorzystania decydują w dużym stopniu o sukcesie sprzedażowym. Z pomocą mechanizmów dostępnych w systemach do email marketingu, np. tagowania linków możesz w łatwy sposób wybrać osoby zainteresowane konkretnymi typami produktów.
Tworzenie segmentów i kierowanie do grup odbiorców mailingu skupionego na tym, co ich interesuje to metoda na zwiększenie konwersji sprzedażowej. Obserwuj zatem uważnie reakcje subskrybentów na przesyłane im wiadomości. Reaguj z pomocą mechanizmów personalizacji i contentu dynamicznego wykorzystując informacje dotyczące tego co skutecznie przyciąga uwagę.
18. Płeć i lojalność powinny być dla Ciebie ważne… zawsze
Wystarczy, że będziesz posiadał imię subskrybenta a z pomocą funkcji „segmentacja po płci” dostępnej w zaawansowanym systemie do email marketingu, będziesz mógł w łatwy sposób dokonać podziału bazy. Otworzy to przed Tobą możliwości późniejszej komunikacji kierowanej ze względu na to kryterium, np. na Dzień Kobiet.
Inną funkcjonalnością, o której również warto pamiętać jest targetowanie po lojalności. Pozwala ono wyłowić z rzeszy subskrybentów tych, którzy są wiernymi i aktywnymi czytelnikami przesyłanych do nich treści. Do Ciebie będzie należeć decyzja jak ich nagrodzić za bycie wiernymi odbiorcami, czy też klientami.
Natomiast tych, którzy z jakiegoś powodu rzadko otwierają Twoje mailingi będziesz mógł zaktywizować dodatkową zachętą w tytule i treści wiadomości. Jeśli okażą się odporni na zabiegi Twojego marketingu podejmij decyzję, czy warto utrzymywać ich w bazie.
19. Personalizuj, odbiorcy są różni
Nie jest dziełem przypadku, że personalizację nazywa się „królową email marketingu”. Stanowi ona wspólnie z segmentacją jeden z podstawowych mechanizmów współczesnego email marketingu. Z roku na rok obserwujemy jej wzrastający udział w ilości wysyłanych kampanii.
Jest to pozytywne zjawisko. FreshMail od lat rekomenduje nadawanie wysyłkom cech opartych o wiedzę o indywidualnych potrzebach i zainteresowaniach danego odbiorcy. Marketerzy początkowo skupiali się na wykorzystaniu imienia w tytule z czasem wdrażając coraz bardziej zaawansowane mechanizmy w treści wiadomości. Korzystaj w możliwości jakie daje Ci profesjonalny system do email marketingu. Z jego pomocą bez trudu stworzysz wysoce personalizowane treści w oparciu o dane jakie zgromadzisz o subskrybentach.
20. Proś o dodanie Cię do listy kontaktów… za każdym razem
Jak już wiesz, moment zapisu do bazy jest wyjątkowy, bo wówczas uwaga subskrybenta jest wyraźnie skierowana na Ciebie. To unikalna okazja do zadbania o dostarczalność maili i poproszenia odbiorcy o dodanie Twojego adresu do książki kontaktowej. Pamiętaj, że ten sam korzystny efekt osiągniesz, jeśli subskrybent odpowie na Twoją wiadomość. Warto go do tego zachęcić.
21. Proś by odbiorcy przechowywali Twoje wiadomości
Innym sposobem dbania o dostarczalność jest poproszenie o utworzenie specjalnego folderu na wiadomości od Ciebie. Będzie to wyraz troski, aby odbiorcy nie umknęły istotne treści od Ciebie, czy to edukacyjne, czy okazje sprzedażowe jakie dla niego szykujesz. Istotne jest, abyś pokazał jak tworzy się taki folder, aby odbiorca nie musiał sam poszukiwać instrukcji, bo prawdopodobnie tego nie zrobi.
22. Śledź… szczególnie wskaźniki OR, CTR
Raporty i statystyki to dla marketera źródło wiedzy o efektywności jego pracy. Ważne jest, aby dane do oceny skutków prowadzonych kampanii otrzymywać szybko i w przystępnej formie. Biorąc to pod uwagę FreshMail udostępnia raporty generowane w czasie rzeczywistym. Zestawienia te zwierają szereg przydatnych marketerowi informacji w tym te główne - o ilości odbiorców otwierających mailing i klikających w zawarte w nim CTA lub linki.
Dzięki temu otrzymujesz materiał do analiz i porównań z wcześniej prowadzonymi działaniami lub jeśli dopiero zaczynasz przygodę z email marketingiem - do porównania ze średnimi krajowymi. Istotne jest, abyś nie skupiał się wyłącznie na analizie jednego parametru, a oceniając kluczowe wyniki patrzył możliwie szeroko i krytycznie na kwestie powiązane ze stosowaną segmentacją, personalizacją, wybieranym terminem wysyłki, przeprowadzonymi testami aż po atrakcyjność zawartego przekazu.
Podsumowując krótko to zagadnienie - dobrym nawykiem marketera jest uważnie śledzenie efektów z szczególnym uwzględnieniem OR i CTR wysyłanych kampanii. Sięgaj przy tym, np. do 3 kampanii wstecz i jeśli statystyki utrzymują się na dobrym poziomie lub - czego życzymy - rosną to oznaka tego, że podążasz właściwą drogą. Jeśli spadają - szukaj powodu i myśl o rozwiązaniu.
23. Pokazuj się w social media
Wykorzystuj codziennie synergię email marketingu i social media. Dzięki rozwiązaniom, które oferuje obecnie Facebook oraz Twitter zyskujesz kolejną szansę na rozszerzenie swojej bazy mailingowej, dzięki zasięgowi Twoich mediów społecznościowych. Wykorzystując nowy format reklamowy Facebooka - Lead Adds czy podobne rozwiązanie oferowane przez Twittera w formie Twitter Cards, możesz umieścić swój formularz zapisu także jako przypięty na Twoim wallu post. W ten sposób osoby, które jeszcze są Twoimi subskrybentami mogą, nie wychodząc nawet poza daną platformę social media, zapisać się na Twój newsletter.
24. Integruj się i polub wtyczki
Wiodące systemy do email marektingu stale się rozwijają. Pracujący przy ich tworzeniu eksperci bacznie obserwują potrzeby marketerów i stale poszerzają oferowane rozwiązania o nowe funkcjonalności mające wspierać ich wysiłki. Mówi się, że „przywyczajenie jest drugą naturą człowieka”, obserwacje pokazują, że część użytkowników narzędzi do mailingu skupia się na korzystaniu z podstawowych, dobrze poznanych funkcjonalności z rezerwą odnosząc się do nowinek. Zachęcam Cię, abyś bacznie obserwował zmiany wprowadzane w narzędziu, z którego korzystasz i wybierał te nowe, które będą przydatne w prowadzonej przez Ciebie działalności.
We FreshMailu dodajemy coraz to nowe wtyczki i integracje (takie jak np. ta z Zapierem, platformą Magento), dzięki temu możesz zautomatyzować przekazywanie danych o zapisach do bazy, czy też je synchronizować nie posiadając specjalistycznej wiedzy technicznej.
25. Wykorzystaj offline i zbieraj adresy tam gdzie spotykasz klientów
Jednym z dobrych przyzwyczajeń marketera powinno być stałe poszukiwanie możliwości rozszerzenia działań na nowe obszary. We FreshMail uznajemy, że nowoczesny marketing powinien mieć wsparcie nowoczesnych rozwiązań i technologii także offline. Dla zobrazowania naszego podejścia posłużę się FreshForm, czyli aplikacją na tablety, która pozwala pozyskiwać adresy do bazy email działając także bez dostępu do internetu.
Tak! Bez dostępu do internetu, czyli również tam, gdzie dotąd pozyskiwanie adresów było utrudnione, bo wymagało zbierania papierowych formularzy, wypełnianych ręcznie i wymagających późniejszego manualnego wprowadzania danych do bazy. Planując zatem wygląd swojego stoiska na najbliższych targach, recepcji hotelu, spa czy salonu fryzjerskiego, nie zapomnij uwzględnić miejsca na tablet z FreshForm, aby Twoi rozmówcy, klienci czy też goście mogli szybko pozostawić swój adres email i wyrazić zgody na Twój późniejszy kontakt.
Zadaniem marketera jest ciągłe poszukiwanie nowych dróg rozwoju, obserwacja zachowań i trendów przenikających rynek. Mam nadzieję, że rady jakie przeczytałeś w artykule będą dla Ciebie pomocne. Zapraszam Cię też do pogłębienia wiedzy w oparciu o inne artykuły na blogu FreshMaila i oczywiście do pozostawienia w komentarzu informacji, który nawyk zamierzasz wdrożyć od razu!