Rodzaje kont we FreshMailu

We FreshMailu możesz posiadać różne rodzaje kont. Każde z nich opisaliśmy dokładniej w dalszej części artykułu.

  • Konto testowe - pozwala testować nasz system przez 14 dni za darmo
  • Email marketing PLUS - w ramach miesięcznej opłaty możesz realizować nieskończoną ilość wysyłek email marketingowych do bazy swoich odbiorców a także korzystać z dodatkowych narzędzi marketingowych
  • Płać za wysłane - jeśli wysyłasz kampanie mailowe nieregularnie lub rzadziej niż raz na miesiąc ten plan może być dla Ciebie interesujący
  • Emaili API i SMTP - zintegruj swój system lub sklep z FreshMailem aby wysyłać maile za pośrednictwem naszej niezawodnej infrastruktury
  • Wysyłki SMS - wysyłaj wiadomości SMS

Konto testowe

Jeżeli jesteś naszym nowym użytkownikiem i założyłeś konto, zauważyłeś pewnie, że otrzymało ono status “testowego”. Konto testowe daje możliwość pełnego poznania możliwości FreshMaila, lecz posiada pewne ograniczenia.

Pierwszym ograniczeniem jest okres ważności konta. Konto testowe możesz używać przez okres 14 dni. Po tym czasie zostanie ono zablokowane, chyba że zdecydujesz się na zakup planu płatnego (który zaczyna się już od 50 zł za miesiąc!).

W przypadku konta testowego przez cały okres jego działania możesz wysłać maksymalnie 5 000 wiadomości email. Przy czym liczba wszystkich adresów (także już raz usuniętych), wgranych na wszystkie listy w całym okresie działania konta testowego, nie może przekroczyć 100 000.

Jeśli zaimportujesz do systemu więcej adresów, nie będziesz mógł zrealizować kolejnej wysyłki, dopóki nie opłacisz abonamentu wynikającego z sumy odbiorców na Twoim koncie. Oczywiście nadal możesz przeglądać statystyki kampanii czy edytować inne ustawienia.

W przypadku konta testowego nie masz możliwości samodzielnej zmiany treści wiadomościTreść wiadomościMateriał zawarty w wiadomości z wyłączeniem nagłówków wiadomości. Zawiera słowa, obrazki i linki. potwierdzającej zapis na listę, a także udostępniania szablonów stworzonych w FreshMail Designerze (ta opcja dostępna jest dla kont płatnych).

Wysyłając kampanię z testowego konta FreshMail, do każdego maila zostanie dołączone logo FreshMaila na końcu wiadomości.

Kiedy przekonasz się, że FreshMail jest rewelacyjnym narzędziem, które ułatwia Ci pracę, możesz przejść na płatną wersję. Aby tego dokonać, wystarczy wybrać jeden z poniższych planów a droga, którą wybierzesz, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i Twoich potrzeb.

Email marketing PLUS

Ten plan opiera się na płatności uzależnionej od wielkości bazy odbiorców na Twoim koncie FreshMail oraz od jednego z czterech pakietów, jakie masz do wyboru (Starter, Standard, Pro, Enterprise).

Warto wybrać ten plan, jeżeli Twoja lista odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   rośnie w szybkim tempie i zamierzasz realizować kilka wysyłek miesięcznie. Ponadto ułatwia on dostęp do wielu różnych funkcji oraz dodatkowych usług, w zależności od Twoich potrzeb.

Plan Email marketing PLUS możesz kupić na 1, 6 lub 12 miesięcy. W przypadku zakupu na pół roku lub rok możesz liczyć na atrakcyjny rabat. Koszt subskrypcji uzależniony jest od liczby adresów email, które przechowujesz we FreshMailu. Opłata jest naliczana w zależności od wszystkich adresów email (także takich, które już raz usunąłeś i ponownie importujesz) w danym okresie rozliczeniowym.

Sposoby rozliczania

Możesz rozliczać się na dwa sposoby:

  • Rozliczenie na podstawie umowy
    W takim wypadku realizujesz kampanie, kiedy chcesz oraz do ilu chcesz odbiorców, a na koniec miesiąca dostajesz od nas fakturę VAT. Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Jest to najwygodniejszy sposób współpracy.
  • Rozliczenie Prepaid
    Płacąc nam z góry kwotę uzależnioną od wielkości swojej listy, możesz wysyłać w danym okresie rozliczeniowym dowolną liczbę kampanii.
    Pamiętaj jednak, że jeśli Twoja lista nagle się powiększy i przekroczy wykupiony plan, zostaniesz obciążony opłatą dodatkową za przekroczenie limitu adresów email. Opłata dodatkowa stanowi różnicę pomiędzy wartością miesięcznej opłaty za liczbę adresów email, którą osiągnąłeś w okresie rozliczeniowym, a wartością miesięcznej opłaty, jaką uiściłeś wcześniej zgodnie z wybranym przez siebie planem.

Płatność kartą

W przypadku, gdy płacisz kartą kredytową wszelkie wyrównania wynikające ze zwiększenia bazy odbiorców naliczymy automatycznie. Jeśli korzystasz z innych form płatności, zostaniesz pozbawiony możliwości wysyłki do czasu wykupienia dostępu do kolejnego progu i uregulowania zobowiązań wynikających z przekroczenia limitu odbiorców.

Jeśli Twój plan się skończy, automatycznie pobierzemy za kolejny okres rozliczeniowy opłatę taką samą, jak za poprzednio wybrany plan, chyba że samodzielnie zmienisz plan lub pakiet na swoim koncie.

Jeżeli wybrałeś inny rodzaj płatności i sam nie uiścisz w tym terminie kolejnej opłaty, naliczymy wyrównanie za ten czas, przez który nie korzystałeś z FreshMaila w momencie, kiedy zdecydujesz się opłacić kolejny okres subskrypcji. Nie dopuść do naliczenia opłat za nieaktywny okres podpinając kartę kredytową.

Zmiana planu lub zawieszenie płatności

Jeśli wielkość Twojej bazy odbiorców często się zmienia i nie jesteś w stanie przewidzieć jej wielkości w dłuższym okresie, możesz przejść na plan “Płać za wysłane”.

Masz również możliwość zawieszenia konta maksymalnie na 6 miesięcy, jeśli wiesz, że w tym czasie nie będziesz realizować wysyłek. Aby zawiesić konto, skontaktuj się z nami.

UWAGA: Usuwanie i wgrywanie bazy na nowo może spowodować dodatkowe opłaty i/lub zablokowanie konta. Zobacz jak zoptymalizować swoją listę odbiorców.

Dowiedz się więcej o sposobach rozliczeń w planie “Email marketing PLUS”.

Czy mogę kasować i dogrywać nowe adresy w trakcie jednego okresu rozliczeniowego w modelu “Email marketing PLUS”?

Możesz dowolnie dogrywać i usuwać adresy odbiorców pod warunkiem, że nie przekroczysz limitu adresów, wynikających z wybranego pakietu.

Jeśli posiadasz np. plan Email marketing PLUS, a w nim pakiet Starter do 2 500 odbiorców i zaimportujesz 2 500 odbiorców wiadomości, po czym skasujesz wszystkich i dodasz 1 500 nowych (lub już wcześniej usuniętych) odbiorców, to suma wszystkich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 4 000 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Jeśli przed przekroczeniem limitu odbiorców (tak jak w powyższym przypadku) nie wysłałeś jeszcze żadnej kampanii, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a konto zostanie odblokowane.

Jeśli wysłałeś jakąkolwiek kampanię, musisz wykupić wyższy plan, aby zwiększyć liczbę adresów i odblokować konto.

Więcej informacji o sposobach rozliczania w modelu “Email marketing PLUS” znajdziesz w naszym poradniku.

Ile maili mogę wysłać w planie “Email marketing PLUS”?  

W tym planie rozliczasz się w oparciu o wielkość Twojej bazy odbiorców, nie liczbę wysyłek.

Jeśli przykładowo masz na swoim koncie maksymalnie 2 500 odbiorców i wykupisz pakiet Starter do 2 500 odbiorców, to możesz słać do nich nielimitowaną liczbę wiadomości w danym okresie rozliczeniowym. Jeśli zwiększy się liczba odbiorców na Twoich listach, będziesz musiał zmienić pakiet na wyższy (np. Starter do 5000 odbiorców).

W przypadku, gdy Twoja baza przekroczy 100 000 adresów, skontaktuj się z naszymi specjalistami: sprzedaz@freshmail.pl w celu zawarcia dedykowanej dla Ciebie umowy. 

Płać za wysłane

Jeżeli Twoja lista odbiorców zmienia się często w czasie lub wysyłasz nie więcej niż jedną kampanię miesięcznie a czasem wcale, powinieneś skorzystać z planu “Płać za wysłane”. Płacisz wtedy za liczbę wiadomości, które możesz zrealizować. Im większą liczbę wiadomości wykupisz, tym mniej zapłacisz za jedną wysłaną wiadomość.

Za pośrednictwem płatności elektronicznych lub karty kredytowej doładowujesz konto wiadomościami. Są one ważne aż do ich wyczerpania, przez okres roku od momentu zakupu.

Jak długo ważne są wiadomości w planie Płać za wysłane?

Nowo zakupione wiadomości ważne są przez rok. Można je wykorzystywać w tym czasie dowolnie, w zależności od potrzeb. 

 

Wysyłka emaili po API i SMTP

We FreshMailu istnieje możliwość kupna planu Email API i SMTP pozwalającego na wysyłkę maili transakcyjnychMaile transakcyjneMaile transakcyjne, to informacje wysyłane do klienta po wykonaniu przez niego określonej czynności, np. mail zwrotny po dokonaniu zakupu. i marketingowych z naszej infrastruktury. W tym celu należy aktywować usługę w panelu administracyjnym a następnie zintegrować swój system po APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych. lub SMTPSMTPSMTP (Simple Mail Transfer Protocol) to protokół komunikacyjny opisujący sposób przekazywania poczty elektronicznej w Internecie. Pozwala na bezpieczne wysyłanie wiadomości przez serwer poczty wychodzącej, a dzięki dodatkowemu uwierzytelnieniu masz pewność, że nikt nie podszywa się pod Ciebie w trakcie wysyłania wiadomości.  . Sprawdź nasze ceny.

Zapewniamy też doradztwo oraz obsługę klienta.

Wysyłki SMS

Jeżeli interesuje Cię wysyłka wiadomości SMS z naszego systemu, możesz aktywować taką usługę i wykupić kredyty na SMSy.

FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania

Jak liczona jest wielkość bazy w planie Email Marketing Plus?

Oprócz częstotliwości wysyłek ważną kwestią decydującą o rodzaju konta, jest wielkość bazy, którą posiadasz. W zależności od tego, jak wieloma adresami w bazie dysponujesz, takie ceny zostaną Ci zaproponowane.

Sumując swoją bazę musisz jednak wiedzieć, że liczyć należy wszystkie adresy email, co oznacza, że:

1. Usunięcie danych odbiorców z listy wcale nie spowoduje, że będziesz mógł w ramach swojego abonamentu dodać kolejnych. Te miejsca „zwolnią się” dopiero po upływie 30 dniowego okresu rozliczeniowego.

2. Jeżeli poza systemem FreshMail ręcznie usuniesz odbiorców i ponownie zaimportujesz taką „oczyszczoną” listę, wszystkie adresy zostaną ponownie zliczone.

Ta sama zasada dotyczy użytkowania planu Email marketing PLUS. Zobacz na prostym przykładzie jak liczmy adresy w systemie FreshMail:

Plan Email marketing PLUS

1. Posiadasz plan Email marketing PLUS z pakietem Starter do 2500 odbiorców.

2. Importujesz 2500 odbiorców wiadomości, a następnie wysyłasz do nich kampanię.

3. Załóżmy, że następnie kasujesz wszystkich odbiorców i dodajesz na ich miejsce 1500 całkiem nowych lub tych samych, których usunąłeś wcześniej z listy.

4. Suma wszystkich Twoich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 4000 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Zobacz co zrobić, żeby szybko i sprawnie zarządzać swoją listą jednocześnie nie musząc ręcznie usuwać odbiorców.

Co zrobić jeśli możliwość realizacji wysyłek została zablokowana?

Jeżeli zaimportujesz daną liczbę odbiorców i wyślesz do nich kampanię, po czym zaimportujesz nowe lub będące poprzednio na liście adresy i przekroczysz limit, wówczas wykup jeszcze raz ten sam lub wyższy plan, aby zwiększyć liczbę adresów i odblokować konto.

Jeśli przed przekroczeniem limitu odbiorców (tak jak w powyższym przypadku) nie wysłałeś jeszcze żadnej kampanii, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a konto zostanie odblokowane.

W momencie wykupienia nowego planu Twój licznik odbiorców zostanie zresetowany, a wszystkie adresy na nowo przeliczone. Niewykorzystane dni z bieżącego okresu rozliczeniowego zostaną przeniesione na koniec nowo wykupionego.

Czy SMSy wchodzą w pakiet danych odbiorców i podlegają limitom wynikającym z planu, jaki wybrałem?

Tak, jeżeli zamierzasz realizować kampanie SMS do tych numerów i nie masz do nich przypisanych adresów email.

 Przykład:

Masz bazę 1 000 odbiorców, do każdego z nich przypisany jest adres email, numer telefonu, imię, nazwisko, etc. W takiej sytuacji nie zostanie naliczona dodatkowa opłata za hosting numerów telefonów. Możesz realizować wysyłki SMS na te numery. Koszt jednej wysłanej wiadomości SMS wyniesie 0,16 zł (16 groszy netto za 1 SMS)

Jeśli jednak masz bazę 1 000 odbiorców, do których nie są  przypisane adresy email, natomiast są przypisane inne dane - w tym numer telefonu (a także imię, nazwisko, etc.) - zapłacisz za utrzymanie bazy numerów na koncie FreshMail według aktualnie wybranego przez Ciebie planu “Email marketing PLUS”. Dodatkowo, za każdy wysłany SMS zapłacisz 0,16 zł (16 groszy netto za 1 SMS).
Pamiętaj, że z tej opcji możesz skorzystać wyłącznie w ramach planu “Email marketing PLUS” 

Pytania?

Jeżeli nie jesteś zdecydowany, która opcja będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia skontaktuj się z nami.