Rodzaje planów we FreshMailu

We FreshMailu możesz posiadać różne rodzaje kont. Każde z nich opisaliśmy dokładniej w dalszej części artykułu.

  • Okres testowy - testuj narzędzie przez 14 dni za darmo. Będziesz mieć możliwość wysyłki do 2 500 wiadomości. Wielkość bazy i inne funkcje będą się różniły w zależności od tego, który plan wybierzesz (Lite, Standard, Growth, Pro). 
  • E-mail marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia - realizuj nieskończoną ilość wysyłek e-mail marketingowych do bazy swoich odbiorców i korzystaj z dodatkowych usług i narzędzi marketingowych. Dostępne usługi są uzależnione od wybranego planu subskrypcji, a płatność nalicza się cyklicznie.
  • Płać za wysłane - jeśli wysyłasz kampanie e-mailowe rzadziej niż raz na miesiąc, ten plan okaże się być dla Ciebie najlepszy.
  • E-mail API i SMTP - zintegruj swój system lub sklep z FreshMailem aby wysyłać e-maile za pośrednictwem naszej niezawodnej infrastruktury.
  • Wysyłki SMS - wysyłaj wiadomości SMS i połącz to z planem E-mail marketing, który zapewni pożądaną komunikację omnichannel. 

Okres testowy

Jeżeli jesteś naszym nowym użytkownikiem, pewnie rozpoczniesz swoją przygodę od okresu testowego. Dzięki temu wypróbujesz plan subskrypcyjny oraz plan wsparcia.

Okres testowy daje możliwość poznania usługi FreshMaila, lecz posiada pewne ograniczenia.

Pierwszym ograniczeniem jest okres ważności konta. Okres testowy trwa 14 dni. Po tym czasie konto zostaje zablokowane, chyba że zdecydujesz się na zakup planu płatnego.

W przypadku okresu testowego możesz wysyłać do 2 500 wiadomości. Liczba wszystkich adresów (także już raz usuniętych), wgranych na wszystkie listy w całym okresie testowym, nie może przekroczyć: 2 500 w planie Lite, 10 000 w planie Standard, 25 000 w planie Growth oraz 50 000 w planie Pro.

Jeśli zaimportujesz do systemu więcej adresów, stracisz możliwość realizacji kolejnej wysyłki, dopóki nie opłacisz wyższego planu. Ale nawet wtedy będziesz mieć wciąż możliwość przeglądania statystyk i kampanii czy edytowania innych ustawienia.

Wysyłając kampanię z testowego konta FreshMail, do każdego maila zostanie dołączone logo FreshMaila na końcu wiadomości.

W okresie testowym możesz tworzyć landing page, jednak bez dedykowanego adresu domeny. Możesz również przeprowadzać webinary max. do 5 uczestników.

Pamiętaj również, że oprócz planu subskrypcji wybierasz również plan wsparcia. Masz możliwość dobrania takiego zakresu wsparcia naszego BOK, którego potrzebujesz. Plany różnią się między sobą m.in. szybkością odpowiadania na zgłoszenia bądź formą kontaktu (e-mail, telefon, czat).

Kiedy przekonasz się, że FreshMail jest rewelacyjnym narzędziem, które ułatwia Ci pracę, możesz przejść na płatną wersję. Aby tego dokonać, wystarczy wybrać jeden z poniższych planów a droga, którą wybierzesz, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i Twoich potrzeb.

E-mail marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia

Ten plan opiera się na płatności cyklicznej uzależnionej od jednego z czterech pakietów, jakie masz do wyboru (Lite, Standard, Growth, Pro). W zależności od tego, jaki okres rozliczeniowy wybierzesz, wystawimy Ci fakturę automatycznie co miesiąc lub raz do roku.

Wybierając plan najlepiej jest zwrócić uwagę na: liczbę odbiorców i list odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  . Jeśli wybierzesz np. plan Standard, nie będzie możliwości wgrania więcej niż 10 000 adresów e-mail odbiorców oraz utworzenia większej liczby list odbiorców niż 3.

Warto również wziąć pod uwagę liczbę użytkowników, możliwość tworzenia landing pageLanding pageInaczej "jump page" strona docelowa. Jest to strona, na którą użytkownik jest bezpośrednio kierowany po kliknięciu w link sponsorowany, czy kreację reklamową.   oraz prowadzenia webinarów.

Plany możesz rozliczać miesięcznie lub opłacając je na cały rok z góry. W przypadku zakupy na 12 miesięcy otrzymujesz rabat 15%.

Plany wsparcia

Pamiętaj, że nie możesz korzystać z planu subskrypcji, jeżeli nie wykupisz również planu wsparcia. Wiemy, jak różne są potrzeby naszych Klientów, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie kilka opcji w oparciu o własne preferencje. Więcej o planach wsparcia dowiesz się tutaj: link.

Sposoby rozliczania

Możesz rozliczać się na dwa sposoby:

  • Rozliczenie na podstawie umowy
    W takim wypadku realizujesz kampanie, kiedy chcesz, a na koniec miesiąca dostajesz od nas fakturę VAT. Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Jest to najwygodniejszy sposób współpracy.
  • Rozliczenie Prepaid
    Płacąc nam z góry kwotę za wybrany plan subskrypcji, możesz wysyłać w danym okresie rozliczeniowym dowolną liczbę kampanii. Na każdy następny okres rozliczeniowy, czyli co miesiąc lub raz w roku, wystawimy Ci automatycznie fakturę. Wszystko zgodnie z naszym modelem subskrypcyjnym.
    Pamiętaj, że jeśli Twoja lista nagle się powiększy i przekroczy wykupiony plan, będzie trzeba wykupić wyższy plan. Zadbaliśmy o to, aby Klient nic na tym nie stracił. Niewykorzystane środki z poprzedniego okresu rozliczeniowego zostaną przeliczone na liczbę dni, o które przedłużymy nowo wykupiony plan.

Przykład:

Masz wykupiony plan subskrypcji Growth i wsparcie Eco na 12 miesięcy. Po 8 miesiącach chcesz przejść na plan subskrypcji Growth i plan wsparcia First Class na 1 miesiąc. Ile doliczymy dni?

Korzystamy z formuły: niewykorzystana kwota z poprzednich planów/dzienna kwota nowych planów z uwzględnieniem rabatu 15%. Wynik to 79 dni (wynik zaokrąglamy do pełnych dni).  

Płatność kartą

W przypadku, gdy płacisz kartą kredytową wszelkie wyrównania wynikające ze zwiększenia planu naliczymy automatycznie. Jeśli korzystasz z innych form płatności, zostaniesz pozbawiony możliwości wysyłki do czasu wykupienia dostępu do wyższego planu i uregulowania zobowiązań wynikających z przejścia na wyższy plan.

Jeśli Twój plan się skończy, automatycznie pobierzemy za kolejny okres rozliczeniowy opłatę taką samą, jak za poprzednio wybrany plan, chyba że samodzielnie zmienisz plan na swoim koncie.

Zmiana planu lub zawieszenie płatności

Jeśli wielkość Twojej bazy odbiorców często się zmienia i nie jesteś w stanie przewidzieć jej wielkości w dłuższym okresie, możesz przejść na plan “Płać za wysłane”.

Masz również możliwość zawieszenia konta maksymalnie na 6 miesięcy, jeśli wiesz, że w tym czasie nie będziesz realizować wysyłek. Aby zawiesić konto, skontaktuj się z nami.

UWAGA: Usuwanie i wgrywanie bazy na nowo może spowodować dodatkowe opłaty i/lub zablokowanie konta. Zobacz jak zoptymalizować swoją listę odbiorców.

 

Czy mogę kasować i dogrywać nowe adresy w trakcie jednego okresu rozliczeniowego w modelu “E-mail marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia”?

Możesz dowolnie dogrywać i usuwać adresy odbiorców pod warunkiem, że nie przekroczysz limitu adresów, wynikających z wybranego planu.

Jeśli posiadasz plan Lite i zaimportujesz 2 500 odbiorców wiadomości, po czym skasujesz wszystkich i dodasz 1 500 nowych (lub już wcześniej usuniętych) odbiorców, to suma wszystkich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 4 000 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Jeśli przed przekroczeniem limitu odbiorców (tak jak w powyższym przypadku) nie została wysłana jeszcze żadna kampania, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a konto zostanie odblokowane.

Jeśli dokonano wysyłki choć jednej kampanii, musisz wykupić wyższy plan, aby zwiększyć liczbę adresów i odblokować konto.

Więcej informacji o sposobach rozliczania w modelu “E-mail marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia” znajdziesz w naszym poradniku.

Ile maili mogę wysłać w planie “E-mail marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia”?

W tym planie rozliczasz się w oparciu o wielkość Twojej bazy odbiorców, nie liczbę wysyłek.

Jeśli przykładowo masz na swoim koncie maksymalnie 2 500 odbiorców i wykupisz plan Lite do 2 500 odbiorców, to możesz słać do nich nielimitowaną liczbę wiadomości w danym okresie rozliczeniowym. Jeśli zwiększy się liczba odbiorców na Twoich listach, będziesz musiał zmienić plan na wyższy (np. Growth).

W przypadku, gdy Twoja baza przekroczy 50000 adresów, skontaktuj się z naszymi specjalistami: sprzedaz@freshmail.pl w celu zawarcia dedykowanej dla Ciebie umowy.

Płać za wysłane

Jeżeli wysyłasz nie więcej niż jedną kampanię miesięcznie a czasem wcale, powinieneś skorzystać z planu “Płać za wysłane”. Płacisz wtedy za liczbę wiadomości, które możesz zrealizować. Im większą liczbę wiadomości wykupisz, tym mniej zapłacisz za jedną wysłaną wiadomość.

Za pośrednictwem płatności elektronicznych lub karty kredytowej doładowujesz konto wiadomościami. Są one ważne aż do ich wyczerpania, przez okres roku od momentu zakupu.

Jak długo ważne są wiadomości w planie Płać za wysłane?

Nowo zakupione wiadomości ważne są przez rok. Można je wykorzystywać w tym czasie dowolnie, w zależności od potrzeb. 

Wysyłka e-maili po API i SMTP

We FreshMailu istnieje możliwość kupna planu Email API i SMTP pozwalającego na wysyłkę maili transakcyjnychMaile transakcyjneMaile transakcyjne, to informacje wysyłane do klienta po wykonaniu przez niego określonej czynności, np. mail zwrotny po dokonaniu zakupu. i marketingowych z naszej infrastruktury. W tym celu należy aktywować usługę w panelu administracyjnym a następnie zintegrować swój system po APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych. lub SMTPSMTPSMTP (Simple Mail Transfer Protocol) to protokół komunikacyjny opisujący sposób przekazywania poczty elektronicznej w Internecie. Pozwala na bezpieczne wysyłanie wiadomości przez serwer poczty wychodzącej, a dzięki dodatkowemu uwierzytelnieniu masz pewność, że nikt nie podszywa się pod Ciebie w trakcie wysyłania wiadomości.  . Sprawdź nasze ceny.

Zapewniamy też doradztwo oraz obsługę klienta.

Wysyłki SMS

Jeżeli interesuje Cię wysyłka wiadomości SMS z naszego systemu, możesz aktywować taką usługę i wykupić kredyty na SMSy.

FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania

Jak liczona jest wielkość bazy w planie Email Marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia?

Oprócz częstotliwości wysyłek ważną kwestią decydującą o rodzaju konta, jest wielkość bazy, którą posiadasz. W zależności od tego, jak wieloma adresami w bazie dysponujesz, takie ceny zostaną Ci zaproponowane.

Sumując swoją bazę musisz jednak wiedzieć, że liczyć należy wszystkie adresy e-mail, co oznacza, że:

  1. Usunięcie danych odbiorców z listy wcale nie spowoduje, że będziesz mógł w ramach swojego abonamentu dodać kolejnych. Te miejsca „zwolnią się” dopiero po upływie 30 dniowego okresu rozliczeniowego.
  2. Jeżeli poza systemem FreshMail ręcznie usuniesz odbiorców i ponownie zaimportujesz taką „oczyszczoną” listę, wszystkie adresy zostaną ponownie zliczone.

Ta sama zasada dotyczy użytkowania planu E-mail marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia. Zobacz na prostym przykładzie jak liczmy adresy w systemie FreshMail:

Plan Email marketing - plan subskrypcji + plan wsparcia

  1. Posiadasz plan Lite do 2500 odbiorców.
  2. Importujesz 2500 odbiorców wiadomości, a następnie wysyłasz do nich kampanię.
  3. Załóżmy, że następnie kasujesz wszystkich odbiorców i dodajesz na ich miejsce 1500 całkiem nowych lub tych samych, których usunąłeś wcześniej z listy.
  4. Suma wszystkich Twoich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 4000 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Zobacz co zrobić, żeby szybko i sprawnie zarządzać swoją listą jednocześnie nie musząc ręcznie usuwać odbiorców.

Co zrobić jeśli możliwość realizacji wysyłek została zablokowana?

Jeżeli zaimportujesz daną liczbę odbiorców i wyślesz do nich kampanię, po czym zaimportujesz nowe lub będące poprzednio na liście adresy i przekroczysz limit, wówczas wykup wyższy plan, aby zwiększyć liczbę adresów i odblokować konto.

Jeśli przed przekroczeniem limitu odbiorców (tak jak w powyższym przypadku) nie została wysłana jeszcze żadnej kampanii, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a konto zostanie odblokowane.

W momencie wykupienia nowego planu Twój licznik odbiorców zostanie zresetowany, a wszystkie adresy na nowo przeliczone.

Czy SMSy wchodzą w pakiet danych odbiorców i podlegają limitom wynikającym z planu, jaki wybrałem?

Aby móc wysłać kampanię SMS, musisz wgrać do systemu zarówno numer, jak i adres e-mail odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  . Dlatego każdy subskrybent wlicza się do Twojej bazy i podlega limitowi odbiorców Twojego planu subskrypcyjnego.

Kampanie mailowe i SMSowe są jednak osobno zliczane w naszym systemie. Wysyłka SMSa nie wpływa na sumę wysłanych kampanii mailowych w danym miesiącu, a jedynie na liczbę SMSów, która pozostała Ci w ramach kupionej paczki wiadomości SMS.

Pytania?

Jeżeli nie jesteś zdecydowany, która opcja będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia skontaktuj się z nami.