Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Zmiany w Gmail Inbox pomogą Ci zwiększyć Open Rate wiadomości
Powrót do listy wpisówGmail jest obecnie jedną z najbardziej popularnych, darmowych skrzynek mailowych na świecie - korzysta z niego już miliard użytkowników. Co jakiś czas zaskakuje nie tylko swoich klientów, ale i email marketerów, którzy prześcigają się działaniach, których celem jest dotarcie do inboxa odbiorców. Pisaliśmy już na blogu FreshMaila o niedawnych zmianach w algorytmie antyspamowym Gmaila. Najnowsza zmiana, którą wprowadza Google w swojej usłudze Inbox powinna zainteresować wszystkich email marketerów jeszcze bardziej!
Dlaczego powinien obchodzić Cię Gmail?
W porównaniu do globalnych wyników, Gmail w Polsce może się pochwalić tylko skromną liczbą 5 milionów użytkowników. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że jest drugim najchętniej wybieranym dostawcą poczty elektronicznej nie możesz go bagatelizować. Na uwagę zasługuje też wiele autorskich rozwiązań Gmaila, np. algorytm antyspamowy oparty na interakcjach odbiorców z daną wiadomością, który chętnie kopiują także rodzimi dostawcy. Po preheaderze wiadomości email, który Gmail wprowadził jako jeden z nielicznych dostawców, czas na kolejną zmianę, tym razem w dedykowanym rozwiązaniu Inbox. Z pewnością zaskoczy ona email marketerów i będzie mieć duży wpływ na efekty ich przyszłych kampanii.
Te zmiany w #Gmail Inbox pomogą Ci zwiększyć #OpenRate wiadomości #emailmarketing Click to Tweet
Jakie zmiany Gmail szykuje dla email marketerów?
Podglądu linków z newslettera bez otwierania wiadomości
Najważniejszą z funkcjonalności Inboxa, której mogą się spodziewać email marketerzy jest wprowadzenie podglądu linków z otrzymanego newslettera bez konieczności otwierania wiadomości. Raz wyświetlony email będzie następnie zminimalizowany, aby ograniczyć miejsce zajmowane w skrzynce.
Co to oznacza dla Ciebie?
Najnowsze zmiany Gmaila otwierają przed email marketerami dodatkowe możliwości zachęcenia odbiorców do otwierania wiadomości.
Oczywiście nie możesz zapominać o pozostałych elementach kampanii, które mają wpływ na wysokość wskaźnika OR i budowanie zaufania wobec Twojej komunikacji:
- temat wiadomości, który mówi o korzyściach z otwarcia wiadomości,
- preheader, który stanowi rozwinięcie tematu i dzięki call to action powinien skłaniać odbiorcę do otwarcia wiadomości,
- nadawca, który powinien budzić zaufanie i w naszej kulturze najbardziej wpływa na to, czy wiadomość zostanie oceniona jako warta otworzenia.
Dzięki zmianom Gmaila możesz iść o krok dalej i wziąć pod uwagę jeszcze jeden element w celu optymalizacji wskaźnika OR swoich kampanii. Tworzenie przyciągających uwagę linków powinno być teraz dla Ciebie kluczowym obszarem rozwoju działań email marketingowych. W momencie, gdy odbiorca tylko podglądnie Twojego maila, masz dosłownie kilka sekund, żeby przekonać go do kliknięcia lub otwarcia wiadomości.
Nowość od #Gmail Inbox - podgląd newslettera przed otwarciem #emailmarketing Click to Tweet
Zyskujesz też szansę by raz na zawsze wyróżnić się na tle email marketerów, którzy ślą generyczną treść do wszystkich odbiorców bez uwzględnienia ich potrzeb. Wykorzystując content dynamiczny stworzysz kampanie, które zostaną automatycznie dopasowane pod kątem wcześniejszej aktywności i zainteresowań odbiorców, tworząc unikalne treści.
Możliwość zapisywania linków z otrzymanych wiadomości w jednym miejscu
Kolejną zmianą, którą zamierza wprowadzić Gmail jest możliwość zapisywania linków z wszystkich otrzymanych wiadomości w jednym miejscu. Będzie to funkcjonalność bardzo podobna do Save Facebooka i ułatwi odbiorcy powrót do zapisanych linków w przyszłości.
Co to oznacza dla Ciebie?
To ułatwienie dla użytkowników poczty z pewnością spotka się z dobrym przyjęciem ze strony email marketerów. Wystarczy, że Twoja kreacja zachęci odbiorcę do otwarcia wiadomości i zapisania linków. Nie musi on wtedy pamiętać, gdzie widział ofertę, z której chciał wcześniej skorzystać, ale nie miał w danym momencie na to czasu. Zyskasz wtedy pewność, że linki z Twojej kreacji nie zostaną zapomniane wśród innych wartościowych wiadomości na poczcie odbiorcy.
Żeby w pełni wykorzystać możliwości jakie daje nowa funkcjonalność od poczty Google, bądź o krok przed konkurencją i dodaj do swoich działań kampanię edukującą odbiorców. Napisz w niej jakich zmian mogą się spodziewać na swojej skrzynce i jak je wykorzystać, żeby jeszcze wygodniej korzystało im się z Twoich newsletterów. Wprost powiedz, że np. mogą zapisać linki z Twojej kampanii i skorzystać z nich później lub podglądnąć linki wiadomości przed jej otwarciem.
Następnie wyślij kampanię edukacyjną tylko do użytkowników Inboxa od Gmaila. Jeśli poinformujesz ich o nowych możliwościach zyskujesz szansę, że będą one działać z korzyścią dla skuteczności Twoich kampanii. Wystarczy, że stworzysz na swojej liście odbiorców segment na podstawie słowa Gmail zawartego w polu z adresem mailowym.
Jeszcze nie wiadomo, kiedy polscy użytkownicy będą mogli się spodziewać zmian w swoich skrzynkach. Jako profesjonalny email marketer powinieneś śledzić takie nowinki na bieżąco, dlatego gdy tylko pojawi się taka informacja będziemy Cię o tym informować. Pamiętaj, że tworzenie spersonalizowanych kampanii, uwzględniających wcześniejsze zachowania i potrzeby Twoich odbiorców jest nadal najważniejszym elementem Twoich działań!