FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Wysyłka maili po API i SMTP: Czym różni się od maili marketingowych i dlaczego warto z tego rozwiązania skorzystać?
Powrót do listy wpisówDroga paczuchy – któż z nas jej nie śledził? Maile transakcyjne docierają do nas praktycznie non stop, informując o przebiegu naszego zamówienia, realizacji usługi, obsłudze naszego zgłoszenia, a ostatnio nawet o przebiegu konferencji, w której uczestniczymy. Jeśli prowadzisz dowolnych rozmiarów e-commerce, jesteś mikro lub makro influencerem, lub prościej – sprzedajesz coś w sieci – prawdopodobnie potrzebujesz mieć pewność wiedzieć, że wysyłka twoich maili transakcyjnych odbywa się bez przeszkód. No dobrze, a co jeśli już korzystasz ze swojego rozwiązania, np. platformy do sprzedaży online lub szukasz naprawdę zaawansowanych usług, które zintegrujesz ze swoimi narzędziami SaaS? Dla jednych i drugich mamy w naszym systemie odpowiedź i są nią maile wysyłane po API i SMTP.
Czy ich potrzebujesz i czym właściwie różnią się od standardowego marketingowego mailingu?
Maile marketingowe | Maile transakcyjne (po API i SMTP) |
|
|
Maile transakcyjne z FreshMailem
Liczne źródła podają, że maile transakcyjne to najczęściej otwierane wiadomości email. Maile transakcyjne są 8 razy chętniej otwierane i klikane niż innego typu wiadomości. Odbiorcy nie dość, że spodziewają się ich otrzymania, to także ich z niecierpliwością ich oczekują.
Jak wykorzystać ich potencjał?
Wiadomości transakcyjne to komunikaty wysyłane po wykonaniu akcji na stronie czy w aplikacji. Dzięki nim dostarczysz wiele powtarzalnych wiadomości, a dzięki automatyzacji zaoszczędzisz czas swój i Twojego zespołu. Możesz wysyłać m.in.:
- Potwierdzenia aktywacji/rezygnacji z subskrypcji
- Potwierdzenia rejestracji/usunięcia konta
- Potwierdzenia wzięcia udziału w jakimś wydarzeniu lub kursie, który sprzedajesz online
- Wiadomości powitalne
- Potwierdzenia zakupu
- Wiadomości z podziękowaniem
- Potwierdzenia płatności
- Faktury – nasze systemy pozwalają na ich wysyłkę w sposób zautomatyzowany, za pomocą naszego API i SMTP
- Przypomnienie hasła
- Różne formy alertów (np. zmiana statusu zamówienia)
- Prośbę o ocenę obsługi
- Okazjonalną wysyłkę urodzinową
FreshMail ułatwia sprawę na każdym etapie
Twoi odbiorcy oczekują od wiadomości transakcyjnych dwóch rzeczy: aby trafiały do nich jak najszybciej oraz nie wpadały do spamu. W tym pomagamy, mają za sobą ponad dekadę skutecznego wysyłania maili.
Wyróżnia nas prostota, bo jako jedyni oferujemy system, w którym decydując się na wysyłkę maili transakcyjnych, masz dostęp do prostych w obsłudze, graficznych kreatorów takich kampanii. Stworzenie każdej wiadomości możesz przeprowadzić w edytorze Drag&Drop lub korzystając z bogatej biblioteki gotowych szablonów.
Możliwość dowolnej edycji i personalizacji pozwala stworzyć i zapisać własny projekt wysyłek, dzięki czemu:
- raz zainwestowany czas będzie zawracał się już od pierwszej, zautomatyzowanej wysyłki,
- z nami zainwestujesz o wiele mniej Twojego czasu.
Zapier to narzędzie, dzięki któremu połączysz ze sobą aplikacje i zautomatyzujesz przepływ danych między nimi.
Dlaczego warto?
- Nie musisz posiadać technologicznej wiedzy.
- Parując niezliczoną ilość aplikacji dostępnych w Zapierze z FreshMailem – zyskujesz czas.
- Automatyzując wymianę danych pomiędzy aplikacjami i narzędziami, m.in.: Gmailem, PayPalem, ZenDeskiem czy Unbounce – możesz skupić się na tym, co ważne.
Pełną listę dostępnych aplikacji znajdziesz na Zapier.com.
Bez developera, bez wiedzy programistycznej!
Bardzo często my, marketerzy, właściciele internetowych sklepów lub początkujący przedsiębiorcy stajemy przed wielką, białą tablicą z pytaniem: „Czy potrzebuję do tego programisty?”
Możliwość edycji maili transakcyjnych w systemie FreshMaila nie wymaga:
- znajomości programowania,
- zatrudniania programisty w 95% przypadków.
A jeśli mam już swój system sprzedażowy lub własną usługę?
To miło nam Cię powitać! Logujesz się do systemu FreshMaila, korzystasz z pełni jego funkcjonalności, a w przypadku wysyłki po API i SMTP wszystko może odbywać się poza systemem.
W zależności od potrzeb połączysz się, używając API lub łatwego w użyciu protokołu SMTP. Gotowe biblioteki pozwolą zintegrować maile transakcyjne z Twoimi ulubionymi językami programowania lub połączyć się za pomocą prostych danych dostępowych. Nasz system posiada solidną i przejrzystą dokumentację techniczną.
FreshMail posiada możliwość integracji z wieloma aplikacjami wspierającymi e-commerce, z których korzystasz na co dzień. Takie rozwiązanie pozwala na szybką wysyłkę i najwyższą dostarczalność maili, na które czekają Twoi klienci. Więcej informacji na temat wspieranych systemów znajdziesz tutaj.
Wybierając zatem wysyłkę przez nasze systemy, zapewniasz sobie trzy rzeczy:
- dedykowane adresy IP oraz konfiguracje DKIM pozwolą Ci zadbać bezpieczeństwo Twoich wysyłek i radykalnie zwiększają ich wiarygodność wśród filtrów antyspamowych;
- dostarczalność na najwyższym poziomie, ponieważ technologia FreshMaila jest dostosowana do najwyższych wymagań firm, takich jak Gmail, Microsoft czy Yahoo. Z polskimi providerami (WP, Onet, Interia) stosowne umowy mamy podpisane od lat;
- wsparcie najlepszych ekspertów od email marketingu w Polsce, którzy pomogą Ci przez 7 dni w tygodniu . Nasz zespół przygotował dla Ciebie bazę wiedzy o mailach transakcyjnych, którą znajdziesz tutaj.
A jak sprawdzę efekty?
System raportowania we FreshMailu daje Ci możliwość kontroli nad otwieralnością i dostarczalnością Twoich maili. Dzięki temu będziesz mógł zbadać, na jakim etapie ścieżki sprzedażowej tracisz lub zyskujesz klientów. Łącząc się z systemem FreshMail, otrzymujesz informacje o pełnych statystykach.
Co zyskujesz, dzięki wysyłce maili po SMTP z FreshMaila?
Korzystając z domyślnego serwera SMTP w platformie e-commerce, nie możesz świadomie monitorować tego, co się dzieje z wiadomościami wysyłanymi przez Ciebie.
Łącząc się z systemem FreshMail, zyskujesz informacje o pełnych statystykach, czyli:
- ile maili zostało wysłanych,
- ile z nich jest dostarczonych, a ile odbitych,
- które z tych maili są otwierane, a w które odbiorca kliknął link,
- pełne raporty z ostatnich 90 dni wysyłek,
- dokładna informacja, jakie maile otrzymał odbiorca i jak na nie zareagował.
Co zyskujesz, dzięki wysyłce maili po API z FreshMaila?
Połączenie przez API jest bardziej zaawansowane i tym samym daje Ci więcej możliwości. Dzięki niemu:
- spersonalizujesz wiadomość, dodając np. imię lub dedykowany kod rabatowy,
- wykorzystasz gotowe szablony wiadomości,
- szybciej wyślesz maile, szczególnie w przypadku dużych wolumenów,
- dodasz nagłówki w mailu,
- zyskasz dostęp do statystyk, takich samych jak w przypadku SMTP,
- wyślesz wiele maili naraz.
Pozostałe efekty zobaczysz, obserwując wyniki sprzedaży.
Ponieważ paczucha zbyt długo czekać nie powinna, przekonaj się o korzyściach naszego email API i SMTP. Pełna ofertę znajdziesz tutaj. Do 60 000 maili za darmo, bez zobowiązań i podpinania karty kredytowej otrzymasz tuż po kontakcie z naszymi sprzedawcami. Sprawdź nas, a jeśli masz dodatkowe pytania, to po prostu porozmawiajmy: sprzedaz@freshmail.pl.