Dominika Waligóra wpis utworzony wpis edytowany
Webinary + landing page – wykorzystaj te funkcje w duecie
Powrót do listy wpisówWebinar, to nic innego jak internetowe spotkanie online, które odbywa się w czasie rzeczywistym na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie. To potężne narzędzie w rękach marketerów, które w jednym czasie łączy przedstawiciela danej firmy z jego grupą odbiorców.
Korzyści wynikających z interaktywnego spotkania z klientami bądź osobami zainteresowanymi Twoją ofertą lub działalnością, jest wiele.
Wśród nich wymienić można budowanie zaangażowania, autorytetu, zaufania. Nie dziwi zatem fakt, że według badań InsideSales.com aż 75% przedstawicieli marketingu i sprzedaży uważa webinary za najlepszy sposób generowania leadów i budowania profesjonalnych, trwałych relacji ze swoimi odbiorcami.
Poprzez webinary możesz tworzyć świadomość brandu. Dzięki regularnym spotkaniom online zbudujesz wizerunek swojej marki i lojalną społeczność wokół niej - podkreślisz swoją pozycję eksperta - dzieląc się wiedzą i umiejętnościami. Dodatkowo dzięki wykorzystaniu tego narzędzia w łatwy sposób umówisz się na videoprezentację produktu, pokażesz go większemu gronu, odpowiesz na pytania i realnie zwiększysz swoje szanse sprzedażowe.
Jak zorganizować webinar? na to pytanie szczegółowo odpowiadamy w artykule: Webinary – wszystko co musisz wiedzieć, by je zorganizować.
Ale zaraz, zaraz, czym będzie doskonale zaplanowany i bogaty merytorycznie webinar bez publiczności? Skorzystaj z naszego kreatora landing page, aby zbudować miejsce w którym Odbiorcy będą mogli zapisać się na Twoje wydarzenie.
Landing page, to w naszym przypadku nic innego jak strona docelowa, która służyć będzie do zbierania zapisów na Twój webinar. Ważne, by pamiętać o kilku kluczowych elementach, które powinien zawierać landing page dedykowany zbieraniu zapisów. Nie bagatelizuj tego kroku - dobrze zrobiony landing page może skutecznie zwiększyć ilość rejestracji na wydarzenie - a przecież taki jest cel!
Zatem na jakie elementy zwrócić uwagę budując stronę zapisu?
- Nagłówek
Chwytliwy tekst - krótko i zwięźle o tym, czego odbiorcy mogą spodziewać się zapisując na wydarzenie. W tym miejscu powinny znaleźć się odpowiedzi na podstawowe pytania:
- o czym będzie webinar?
- kto jest prowadzącym?
- kiedy i o której się odbędzie?
- jaki jest koszt uczestnictwa?
- dlaczego warto wziąć w nim udział?
To miejsce, gdzie należy jasno określić korzyści wynikające z wzięcia udziału w webinarze.
- Zdjęcie
Profesjonalne zdjęcie dobrze przykuwa uwagę - pamiętaj o dobrej jakości zdjęć i ich wysokiej rozdzielczości, unikniesz rozpikselowania na większych ekranach. Idealnie, jak wykorzystasz zdjęcia prowadzących webinar - twarze ludzi przyciągają wzrok i już na wstępie prezentujesz sylwetkę gospodarzy spotkania. (tip: najlepiej, gdyby ich wzrok był skierowany w stronę formularza zapisu).
- Formularz zapisu
Kluczowy element. Zadbaj, aby był możliwie jak najprostszy. Zbieraj podstawe informacje o uczestnikach - imię i adres email w większości przypadków wystarczy. Zwróć uwagę, że zbyt dużo elementów formularza i pól do uzupełnienia może skutecznie obniżyć wskaźnik konwersji zapisów. Pamiętaj, że wszelkie dodatkowe interesujące Cię dane możesz zebrać w trakcie wydarzenia, bądź ankiecie po webinarze.
- Jasne CTA
Wezwanie do działania - jasne przedstawienie celu. W przypadku webinaru jest to zapis na wydarzenie. Używaj 1 wezwania do działania, aby nie rozpraszać uwagi odbiorcy i powodować dezorientacji. Wyróżnij przycisk CTA, aby był widoczny, a odbiorcy widzieli od razu, jaki przycisk mają nacisnąć, po wejściu na landing page.
- Licznik czasu
Dodatkowa mobilizacja do działania, która ma na celu przyspieszenie realizacji celu. Dzięki zastosowaniu tego taktycznego elementu zachęcisz odbiorców do szybszego podejmowania decyzji o uczestnictwie w webinarze.
Teraz już wiesz dlaczego warto organizować webinary, i jak stworzyć dobry landing page do zbierania zapisów. FreshMail to kompleksowe narzędzie, które pomoże Ci w promocji Twoich usług lub produktów. Skorzystaj z naszych wskazówek i przetestuj możliwości FreshMaila w praktyce - oddajemy Ci do dyspozycji zarówno platformę do webinarów, jak również prosty i intuicyjny kreator landing page, który ułatwi Ci zadanie.
Więcej na temat kreatora landing page przeczytasz tutaj: Jak zbudować landing page nie znając się na kodowaniu?