FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
5 trendów w e-commerce na 2017
Powrót do listy wpisówZgodnie z prognozami ekspertów z Sociomatic Labs, w 2016 roku wartość rynku e-commerce w Polsce miała wzrosnąć o 15% i wynieść 35,8 mld zł. Czy tak się stało? Na konkretne dane, podsumowujące miniony rok, jeszcze czekamy. Jednak jedno jest pewne: 2016 był czasem rozkwitu e-commerce. A co czeka nas w 2017? Jakie trendy zdominują polski segment e-commerce w tym roku? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu. Poznaj trendy ecommerce na 2017 rok!
1. Personalizacja
To słowo nie schodzi z ust specjalistów. W 2017 roku przed sprzedawcami oraz dostawcami usług stoi nie lada wyzwanie – personalizacja oferty. Konsumenci mają coraz większą świadomość procesów rządzących Internetem, dlatego chcą być traktowani po królewsku. Odbiorcy liczą, że wchodząc do sklepu internetowego, otrzymają spersonalizowaną ofertę – produkty specjalnie dla nich wybrane. Ponadto oczekują zindywidualizowanych przekazów reklamowych oraz elastycznej Obsługi Klienta.
W poprzednich latach personalizacja oferty oraz kontaktów z e-konsumentami odbywała się na poziomie mikro. Sęk w tym, aby w 2017 roku wprowadzić personalizacje na poziom makro. Możliwe jest to jedynie dzięki gromadzeniu danych o klientach ze wszystkich możliwych źródeł, a następnie ich analizowaniu. Oznacza to tylko jedno: połączenie e-commerce i Big Data. Walkę o klienta wygrają ci sprzedawcy, którzy optymalnie będą zarządzać swoim sklepem internetowym i bazą kontaktów w oparciu o systemy Big Data.
2. Omnichannel
W 2016 roku sprzedawcy handlowi swoimi produktami w różnych kanałach – począwszy od sklepów internetowych, przez Allegro, Google i porównywarki, po salony stacjonarne. Jednak problematyczne okazało się dla nich połączenie elementów sprzedaży wielokanałowej w jeden spójny proces. Było to trudne zwłaszcza pod względem integracji handlu online i offline.
Dlatego w 2017 roku będziemy obserwować rozwój prawdziwego omnichannel na rynku e-commerce. Właściciele sklepów internetowych powinni zatroszczyć się zwłaszcza o płynne poruszanie się konsumentów pomiędzy różnymi kanałami i platformami. Umożliwi to klientom indywidualny wybór metody finalizacji transakcji, co z kolei wzmocni personalizację.
3. Mobile
Jak wskazuje najnowszy raport M-commerce. Kupuje mobilnie, ilość konsumentów, wykorzystujących urządzenia mobilne w procesie zakupowym wzrosła w 2016 roku. Fakt ten dotyczy zwłaszcza użytkowania smartfonów w czasie zakupów online. Wskaźnik ten od 2015 roku urósł o 20%. W przypadku korzystania przez klientów z tabletów w czasie internetowej konsumpcji także możemy mówić o wzroście.
Analizując powyższe dane, można dojść do prostego wniosku: 2017 będzie rokiem rozwoju mobile. Responsywność grafiki w sklepach internetowych, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych, stanie się absolutną podstawą w e-commerce. Ponadto jeszcze większego znaczenia nabierze User Experience, zwłaszcza w przypadku projektowania koszyka.
4. Szybkie płatności
Rozwój mobile commerce pociągnie za sobą większą popularyzację bardzo szybkich płatności. Mamy tutaj na myśli chociażby system mobilny BLIK, który może być wykorzystywany nawet podczas transakcji na Allegro. Umożliwienie klientom płacenia za towar w wygodny sposób związane jest z ciągłym upraszczaniem procesu zakupowego.
5. Video Content
Jakie trendy czekają nas w promocji na rynku e-commerce w 2017 roku? Triumf odniesie przede wszystkim video! Już w minionym roku filmowy content w sklepach internetowych miał znaczenie, jednak w 2017 stanie się najbardziej porządnym rodzajem komunikacji z klientami.
E-biznesmeni powinni zainwestować nie tylko w video reklamy, ale i materiały budujące więź z marką. Należą do nich chociażby filmiki z produkcji asortymentu. Sklep internetowy Sox In The Box już w 2016 roku stworzył video na temat powstawania swoich unikalnych skarpetek.
Oprócz contentu video, znaczenia nabierze także video prezentacja produktów. Internauci, przed finalizacją transakcji, chcą jak najlepiej poznać przedmioty. Pod tym względem o wiele efektywniejsze niż zdjęcia są filmy video, prezentujące towar w całej okazałości. Inwestycja w materiały video ograniczy liczbę porzuconych koszyków oraz zwrotów w sklepie internetowym.
Podsumowanie
Przedstawiliśmy Wam jedynie 5 trendów w e-commerce na 2017 rok, które dla nas będą najistotniejsze. Jednak nasza branża dynamicznie się zmienia i nieustannie powstają rozwiązania, które w ciągu kilku chwil mogą zatrząsnąć całym segmentem.
Dlatego musicie stale i intensywnie przyglądać się procesom w e-commerce, by nadążać za trendami. To właśnie dlatego walka o klienta staje się pasjonująca! ;)
Podobał Ci się ten artykuł? W takim razie zapraszam Cię do czytania bloga Sky-Shop.pl!