Barbara Prus wpis utworzony wpis edytowany
Co mówią dane – temat i czas wysyłki kampanii
Powrót do listy wpisówNiezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z e-mail marketingiem, czy posiadasz już w tym względzie duże doświadczenie, z pewnością zastanawiasz się nad tymi dwoma elementami. Poniżej podzielę się z tobą informacjami o tym, kiedy realizować kampanie e-mailowe oraz jakie nadać im tytuły, by odbiorca chciał otworzyć wiadomość.
Kiedy wysłać kampanię e-mail marketingową
Jak wskazuje branżowy raport dot. wysyłek e-mail marketingowych, od wielu lat najlepszymi dniami tygodnia na wysyłkę mailingu jest wtorek, środa oraz czwartek. Przy czym czwartek podawany jest jako najlepszy dzień na wysyłkę treści marketingowo-handlowych. Dni znajdujące się w środku tygodnia charakteryzują się największą ilością otwarć wiadomości w ciągu pierwszych dwóch godzin od jej otrzymania. Zwróć na to uwagę, kiedy będziesz planować kolejną wysyłkę.
Równie ważna co dzień tygodnia jest również sama godzina realizacji wysyłki. Raport wskazuje, że największy współczynnik otwarć ma miejsce między 10 rano, a 12 w południe. Wielu specjalistów z branży marketingowej uważa właśnie te godziny za najlepszy czas na wysyłkę. Przetestuj swoją bazę i sprawdź, czy tak jest również w twoim przypadku. Wiele osób, które mają dostęp do prywatnej skrzynki pocztowej w pracy, przeglądają ją podczas picia porannej kawy, a następnie tuż przed zakończeniem zmiany. Oznacza to, że godziny 8-10 i 16-18 również mogą być skuteczne marketingowo.
Aby godzina wysyłki była jak najskuteczniejsza, to musi zostać dostosowana do preferencji twojej bazy. Podanie dokładnych godzin, które sprawdzą się właśnie u ciebie, byłoby wróżeniem z fusów. Wskażemy ci jednak, w jaki sposób możesz to sprawdzić.
Sprawdź, kiedy wysyłać wiadomości do twojej bazy
Warto poświęcić nieco czasu na wykonanie testowej wysyłki do twojej bazy kontaktów przy użyciu Optymalizatora Czasu Wysyłki. Skorzystaj z tej możliwości i sprawdź, która pora dnia generuje najlepsze statystyki wysyłkowe.
Zastanów się nad tym, jaką osobą jest twój odbiorca oraz jaki jest jego/jej plan dnia. Jednocześnie spróbuj utożsamić się ze swoim czytelnikiem. Postaraj się odpowiedzieć na pytanie: ”Kiedy subskrybent ma czas na zapoznanie się z newsletterem?”.
Poniedziałek zazwyczaj jest dniem, w którym pracownicy wracają do pracy po weekendzie, więc potrzebują czasu, aby ponownie wdrożyć się w obowiązki. Jest to również często dzień, w którym nadrabiane są zaległości. Poniedziałek może stanowić więc najgorszy czas na wysyłkę. Kolejne trzy dni tygodnia to czas, kiedy większość pracowników firm konsekwentnie sprawdza swoje skrzynki pocztowe, pamiętaj o tym, kiedy planujesz swój mailing.
Piątek to dzień, w którym wielu ludzi myśli już o zbliżających się dniach wolnych i dlatego może być bardzo dobrym dniem na wysyłkę mailingu dla firm, oferujących produkty związane z możliwościami spędzania wolnego czasu, odzieżą, kosmetykami itd.
Weekend nie jest dobrym czasem na skuteczną wysyłkę w wielu branżach. Sobota lub niedziela mogą być jednak odpowiednim czasem, jeśli oferujesz produkty takie jak odzież czy kosmetyki.
Przyjrzyj się swojej kampanii całościowo, zwracając uwagę również na takie czynniki jak indywidualne cele marketingowe czy dane, które udało ci się uzyskać o twojej grupie docelowej.
2023 rok przynosi w swoich trendach jeszcze silniejszy nacisk na personalizację. Era marketingu uniwersalnego jest już za nami. Styl komunikacji z klientami musi zostać do nich dostosowany, kiedy mowa o ich preferencjach.
Jakie są kluczowe elementy skutecznego tematu wiadomości
Jeśli chcesz uzyskać jak największy współczynnik otwarć, to poświęć czas na wybór tematu wiadomości. To on często decyduje, czy wiadomość zostanie otwarta przez odbiorcę. Podejrzewam, że wkładasz mnóstwo pracy w stworzenie idealnego szablonu maila. W związku z tym chcesz podzielić się nim ze wszystkimi swoimi odbiorcami. Utworzenie chwytliwego tematu e-mail może zwiększyć szansę na to, że odbiorca będzie chciał się z nim zapoznać.
Zwróć szczególną uwagę na ten element i przetestuj różne tematy podczas wysyłki testowej do swojej bazy. Zrobisz to przy użyciu Testów A/B.
- zawierać podstawowe dane o odbiorcy. Jeśli posiadasz imię swojego odbiorcy, to wstaw je do tematu wiadomości. Czytelnik widząc własne imię, bardzo często chce zobaczyć, co się za tym kryje. Ten poziom personalizacji jest łatwy do wdrożenia, a niezwykle skuteczny. Poniżej przykład spersonalizowanego tematu wiadomości;
- nawiązywać do zainteresowań;
- wymieniać produkt bądź usługę, której odbiorca naprawdę pragnie;
- stawiać pytanie. Niemal każdy człowiek lubi odpowiadać na pytania. Wypróbuj tematy, które stawiają pytanie, aby wzbudzić ciekawość odbiorcy oraz chęć znalezienia odpowiedzi.
Dodatkowo zastanów się nad kwestią poprawnego wyświetlenia tematu także na urządzeniach mobilnych. Jak wskazują dane, ponad 50% odbiorców wyświetla e-maile właśnie na urządzeniach mobilnych. Ustawienia widoczności dla tematu zmieniają się w zależności od rodzaju urządzenia. Zazwyczaj smartfony ucinają temat wiadomości po 35 znakach. Zalecamy zatem tworzenie tematów nie dłuższych niż 35 znaków. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że temat jest czytelny niezależnie od tego, gdzie został wyświetlony.
Jak wynika z badań, ok. 45% odbiorców kasujących wiadomość przed jej otwarciem robi to, ponieważ temat okazał się być dla nich mało interesujący.
Właściwie dobrana data oraz godzina wysyłki w połączeniu z chwytliwym i spersonalizowanym tematem to klucz do sukcesu twojej kampanii. Przetestuj wysyłkę o różnej godzinie oraz z użyciem innych wersji tematu wiadomości, aby poznać preferencje odbiorców.
Podsumowanie:
- Wtorek, środa oraz czwartek mogą być najlepszymi dniami na wysyłkę treści marketingowo-handlowych.
- Aby dowiedzieć się, która godzina jest najskuteczniejszą porą wysyłkie-maila do twojej bazy subskrybentów, użyj Testu A/B.
- Temat wiadomości powinien być spersonalizowany
- Temat nie powinien mieć więcej niż 35 znaków, aby mógł zostać odczytany na każdym urządzeniu.