Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Spamerzy nie śpią
Powrót do listy wpisówWłaśnie na naszą skrzynkę testową dotarła nieoczekiwana wiadomość ;-) Oczywiście brzydki spam. Natchnął nas jednak do napisania kilku ciekawych przemyśleń.
Na początek, kilka słów wyjaśnienia. Tak wyglądał ten potworek:
Jak widać spam, jak na viagrę ;-), był dosyć nietypowy, ponieważ nie miał tematu „how to enlarge your penis”, a sama „kreacja” nie stanowiła pytania i linku, a jedynie obrazek. Jak to się więc stało, że trafiła do kosza? Nie zapominajmy, że filtry antyspamowe nieustannie się rozwijają, wykorzystując technikę OCR. Z języka angielskiego OCR oznacza "Optical Character Recognition", czyli w skrócie – oprogramowanie służące do rozpoznawania tekstów, które znajdują się na obrazkach. To właśnie ta technika pozwala odczytać spamerskie teksty nawet na tak misternie sporządzonej kreacji.
Spamerzy nie próżnują i wciąż starają się wykorzystywać różne sposoby, żeby dotrzeć z ofertami prosto do skrzynek Klientów ;-) Nie mają jednak szans – ponieważ jak pokazuje przykład powyżej, filtry antyspamowe są bez przerwy wzmacniane.
Z naszej strony, przypominamy tylko, że e-mail marketing nawiązuje do starej tradycji permission marketingu. Oznacza to, że zanim wysłany zostanie komunikat, odbiorca powinien wyrazić na jego otrzymywanie zgodę, a poza tym – zawsze musi zawierać łatwy sposób wypisania się z listy subskrybentów (tzw. link rezygnacji). O tym i nie tylko, mówiliśmy niedawno na IAB ShowCase.
Aby być na bieżąco z e-mail marketingiem, zapraszamy do śledzenia naszego bloga. Zaglądania do Bazy Wiedzy, a także polubienia naszego Facebooka.