Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Kary za spam
Powrót do listy wpisówKalendarz
Marketera 2021
Zaplanuj najlepsze
kampanie tego roku!

Jak podaje portal TVN24 za Rzeczpospolitą, Rząd ma pomysł na walkę z niechcianą pocztą. Pomysł Ministerstwa Infrastruktury zakłada wprowadzenie zmian w prawie telekomunikacyjnym. Zmiany te mają polegać na stworzeniu skrzynki podawczej (tzw. smap-box'a), którego będzie można zgłaszać spam. Kary za spamowanie mają wynosić do 100 zł do 100 000 zł. Obecnie oprócz odpowiedzialności cywilnej, za spam groziła grzywna do 5 tys. zł.
Jak dobrze prowadzić e-mail marketing i nie być posądzonym o spamowanie
Pisząc to jednocześnie przypominamy o wymaganych procedurach, aby nasze działanie e-mail marketingowe były zgodne z literą prawa.
Po pierwsze musimy zdobyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych - pamiętajmy, że co do tego czy mail jest daną osobową czy nie toczą się zażarte dyskusje. Dlatego warto się tutaj zabezpieczyć. Pisaliśmy o tym w poprzednich postach:
http://www.freshmail.pl/blog/more/dlaczego-warto-rejestrowac-bazy-e-mailowe-w-giodo
Aby wszystko było zgodne z prawem odbiorca powinien "zaznaczyć", że ....
Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą
dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883)
przez… (tutaj dane naszej firmy).
Ponadto, aby móc wysyłać do użytkowników maile handlowe, marketignowe itp., powinniśmy zdobyć następującą zgodę:
Wyrażam zgodę na przekazywanie mi informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej przez… (tutaj dane naszej firmy).
Oczywiście pamiętamy o modelu zbierania w metodzie double opti-in oraz Dobrych Praktykach E-mail Marketingu IAB.
W razie jakichkolwiek pytań służymy pomocą :)