FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Social media i email marketing – rób to lepiej
Powrót do listy wpisówOgromny wpływ na sukces komunikacji marketingowej ma utrzymywanie zaangażowanej społeczności wokół marki za pośrednictwem kanałów social media. Dostarczając wartościowy content, promując go i aktywując dialog ze swoją marką, skutecznie przygotowujesz swoich odbiorców do skorzystania z oferty.
Obok social media, bardziej bezpośrednim kanałem zacieśniania relacji z odbiorcą, jest email marketing. Zgodnie z eConslutancy, 74% marketerów potwierdza, że spersonalizowane maile znacząco zwiększają stopień zaangażowania klientów.
Chcesz zwiększyć swój sukces w sieci, skutecznie integrując działania w social media z email marketingiem? Powiem Ci jak zrobić to skutecznie.
Integracja po łebkach
Znaczna większość szablonów email, z którymi mam styczność, czy to w prywatnej skrzynce odbiorczej, czy w pracy, “załatwia” zagadnienie integracji z social media za pomocą “mikro-ikonek” w stopce.
Wielka szkoda, że firmy nierzadko dysponujące contentem na poziomie “mistrza jedi” ograniczają się do tego najczęściej nieskutecznego zabiegu.
“Ikonki, socialki są nieskuteczne, ale jak to? Przecież wszyscy tak robią.”
Średnia klikalność tych elementów niestety nie przekracza 0,20% - poziom śmieszny i nie dający większego efektu. Jednak istnieje coś takiego, co blokuje przed usunięciem na dobre tych kosteczek social media, mimo iż absolutnie nieskutecznych. Coś co mówi podświadomie:
“Tak nie można, przecież wszyscy dodają socialki w stopce!”
Socialki w stopce mailingu, to zdecydowanie za mało, aby mówić o integracji obu kanałów. Powiedzmy sobie szczerze: stać nas na więcej. Poniżej przedstawiam Ci 5 inspiracji na to jak zintegrować swój newsletter z social media lepiej.
5 super sposobów na integrację newslettera z social media
1. Zbieraj obserwatorów i buduj bazę odbiorców
Wykorzystuj potencjał social mediów do budowania bazy odbiorców krzyżując działania tych kanałów. Dobrze skonstruowana ścieżka zapisu na newsletter wdrożona np. na Facebooku może być automatyczną “maszynką” do generowania leadów.
Wszystko oczywiście zależy od tego, jak popularny jest fanpage Twojej firmy oraz, jak lojalna jest jego publiczność. Oferując możliwość zapisu na newsletter poprzez stronę na Facebooku, istnieje duża szansa, że osoby, które są Twoimi lojalnymi followersami skorzystają z niej.
Zaplanuj specjalną korzyść, która dodatkowo zachęci odbiorców do skorzystania z zapisu na fanpage’u. Przykładowo, może być to kod rabatowy, czy też darmowy e-book.
Jak to zrobić?
Wykorzystaj dostępne w sieci darmowe aplikacje dla Facebooka. Możesz tutaj wybierać spośród wielu aplikacji, które z łatwością dodasz do swojej strony na Facebooku. Przykładowo leadgate lub static HTML App od thunderpenny.
Dzięki nim w łatwy sposób dodasz do swojego fanpage'a formularz zapisu na newsletter. Możesz zarówno przygotować krótki formularz zapisu, jak i bardziej rozbudowaną wersję z ankietą i thank you page z ebookiem do pobrania.
Kod samego formularza wygenerujesz z systemu FreshMail, następnie wystarczy, że wkleisz go w odpowiednie miejsce w kreatorze formularza zapisu w aplikacji. Szczegółowy opis znajdziesz u nas na blogu.
2. Buduj relacje
Uprość odbiorcom newslettera kontakt z Twoją firmą, przygotowując sekcję kontaktową w newsletterze. Tym sposobem odbiorcy będą mogli wysłać Ci informacje w social media z poziomu wiadomości email, jakie od Ciebie otrzymują.
Taki zabieg znaczne ułatwia nawiązanie dialogu, niweluje sztuczną barierę marka-klient i potencjalnie skróca ścieżkę konwersji.
Pamiętaj o dodaniu w tej sekcji jasnej informacji o czasie w jakim udzielasz odpowiedzi na wiadomości - szybki czas odpowiedzi będzie budził zaufanie.
Jak to zrobić?
- Zaprojektuj odpowiednią sekcję z buttonem np. “Napisz do nas!”
- Podlinkuj ją za pomocą takiego odnośnika:
https://www.facebook.com/messages/[twoja strona]
Przykładowo adres fanpage’a FreshMail to:
https://www.facebook.com/FreshMail/
a więc link do wysłania wiadomości będzie wyglądać tak:
https://www.facebook.com/messages/FreshMail/
3. Wspieraj społeczność
Wykorzystaj potencjał obecnych klientów, którzy korzystają już z Twojej oferty. To oni w dużej mierze mogą “przekonywać” nowych, którzy dopiero pojawili się na horyzoncie.
Publikowane przez nich opinie, zdjęcia produktów, czy komentarze, to świetny materiał do uwzględnienia w newsletterze, czy mailingu sprzedażowym, w specjalnie przeznaczonej dla tego sekcji.
Jak to zrobić:
- W newsletterze zaplanuj sobie miejsce dla społeczności, niech to będzie stała sekcja, w której będziesz co wysyłkę umieszczać najciekawsze komentarze lub zdjęcia od odbiorców.
- Zaprojektuj mailing sprzedażowy z jednym głównym produktem i wesprzyj go opiniami z social media, dzięki temu będzie on budził o wiele więcej zaufania.
4. Pozwól na udostępnienia
Masz super content, który interesuje Twoich potencjalnych klientów? Zadbaj o dodanie w newsletterze możliwości podzielenia się nim w social media.
Jak to zrobić?
Podczas tworzenia szablonu email, pod daną treścią (np. zdjęciem, produktem na promocji, czy filmem) umieść przycisk pozwalający na udostępnienie tego elementu w social media. Przycisk można umieścić np. w postaci graficznej i odpowiednio go podlinkować.
Aby działał poprawnie, wcześniej musisz przygotować lub wygenerować linki do udostępnienia treści w wybranym serwisie społecznościowym. Możesz zrobić to ręcznie lub za pomocą takich stron internetowych jak np. share link generator.
Na tego typu stronach wygenerujesz odpowiedni link udostępniania dla kolejnych portali społecznościowych mając jedynie url do wybranej przez Ciebie treści.
Mając już link, koniecznie przetestuj czy działa i następnie dodaj go do przycisku. Teraz wszystko zależy już od Twoich odbiorców i poziomu treści, który wysyłasz :)
5. Wzmacniaj sprzedaż
Stwórz galerię ze zdjęciami produktów w social media i zamieść odnośniki do nich w newsletterze, aby odbiorcy mogli z poziomu maila przejść do albumu na Facebooku, czy zdjęcia na Instagramie, a tam polubić lub skomentować Twoje zdjęcie.
Stopień reakcji na dodane zdjęcia będzie uzależniony od tego, jak aktywna i duża jest grupa odbiorców na Twoim fanpage'u.
Dzięki takim działaniom zwiększysz zasięg promowanych treści. Każda interakcja Twojego obserwatora z Twoim zdjęciem wyświetli się przecież w Aktualnościach Facebooka i Instagrama jego znajomych.
Koniecznie pamiętaj, aby każde zdjęcie produktu w social media opatrzyć w opisie odnośnikiem do strony Twojego sklepu.
Spójrz na przykład zastosowania tego rozwiązania przez markę House. Zwróć uwagę na jasną komunikacje odnośnie wielkości promocji, zarówno na stronie Facebook i w newsletterze.
Cokolwiek byś nie robił...
…zawsze testuj. Wszystkie pomysły powyżej są słuszne, ale to nie znaczy, że powinieneś je hurtowo zastosować w swojej strategii.
Zastanów się, jakie działania najbardziej odpowiadają treściom, które oferujesz swoim odbiorcom. Wprowadzaj zmiany ostrożnie i najlepiej jedną na raz, aby jasno widzieć ich wpływ na wyniki. Jednakże, nie bój się popełniać błędów i eksperymentuj w łączeniu social media i newslettera. Wiele sposobów, które na pewno świetnie sprawdzą się u Ciebie pozostaje jeszcze do wymyślenia!