Email i Facebook to dwa niezwykle silne miejsca, w których marka ma możliwość komunikowania się z konsumentami i budowania zaangażowanej społeczności. Czy Facebook sprzedaje? Zdania w tej kwestii są podzielone.

Argumenty za i przeciw uzależnione są w dużej mierze od tego, jak zaawansowani w temacie marketingu facebookowego są zwolennicy obu opcji. Siłą rzeczy - również od tego, jakie budżety przeznaczają na płatne działania reklamowe w tym serwisie.

Nawet jeśli nie będziesz wydawać fortuny na reklamę na Facebooku, możesz wykorzystać tę platformę do wzmocnienia swoich działań sprzedażowych. Pokaż swoim fanom zalety informacji, jakie komunikujesz w swoim newsletterze i kampaniach mailingowych.

Jeśli będziesz kierować spójne komunikaty zarówno poprzez email, jak i Facebook, staną się one nawzajem bardziej skuteczne. Wyższa konwersja z maili, dzięki darmowym aktywnościom na Facebooku jest możliwa.

fb_post

Dlaczego warto udostępnić newsletter na Facebooku

Nie ma wątpliwości, że Facebook to sprawdzona platforma dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą, która wciąż pozostaje wiodącym kanałem social media. Jak polski Facebook przedstawia się w liczbach?

  • Obecnie aż 24,82 milionów Polaków jest użytkownikami Internetu,
  • A 80% z nich posiada konto i aktywnie korzysta z Facebooka również do interakcji z markami.

To ogromna grupa, której uwagę możesz zdobyć. Sama obecność na Facebooku nie wystarczy jednak, aby skutecznie monetyzować działania marketingowe. Nowocześni marketerzy wykorzystują miejsca w internecie, w których są ich potencjalni klienci, jako siłę napędową działań sprzedażowych. A dalsze działania lead generation dywersyfikują na wiele kanałów i kolejne poziomy zaufania klienta.

Facebook pomoże Ci osiągnąć wyższą konwersję z maili #emailmarketing Click to Tweet

Zwróć uwagę, iż korzystając z Facebooka w budowaniu społeczności wokół marki, musisz liczyć się z tym, że nie jesteś właścicielem tej platformy. To Facebook narzuca zmiany i reguły gry. Co więcej (choć na razie się na to nie zanosi), kiedyś może po prostu zniknąć. Dlatego nie ryzykuj opierania swojej obecności w świadomości konsumenta jedynie w tym kanale.

Za to aż 97% wszystkich Polaków ma pocztę elektroniczną, a 70% codziennie z niej korzysta. To w tym miejscu, skrzynce odbiorczej indywidualnej osoby, komunikat Twojej marki ma największą siłę przebicia. Przemyślane i dobrze targetowane kampanie email marketingowe najskuteczniej angażują i konwertują odbiorców na płacących klientów. To konsumenci, którzy otrzymują newslettery wydają o 138% więcej, niż ci którzy ich nie otrzymują.

Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz email marketingu w swoim biznesie - zacznij. Wykorzystaj wówczas Facebooka, najpopularniejszy portal social media w Polsce, i zachęć swoich fanów do wejścia na kolejny poziom zaufania - pozostania w kontakcie z Twoją marką dzięki mailingom i newsletterom.

Dzięki darmowym działaniom na Facebooku Twoje kampanie email marketingowe będą jeszcze skuteczniejsze - zobacz jak możesz to zrobić.

97% Polaków ma pocztę elektroniczną, a 70% codziennie z niej korzysta #emailmarketing Click to Tweet

Zamieść na fanpage’u zapis do newslettera

Możesz użyć Facebooka jako pierwszy punkt styku w lejku email marketingowym i wykorzystać swój fanpage do budowania dobrej jakości listy odbiorców. Jeśli ktoś odwiedza Twój fanpage to jest już Twoim fanem, lub też sam wykazuje zainteresowanie Twoją marką. Szkoda nie wykorzystać wartości takiego konsumenta.

Pokaż odwiedzającemu, że prowadzisz działania email marketingowe i że może się on zapisać na Twój newsletter, aby jako pierwszy dowiadywał się o promocjach i akcjach specjalnych. Do tego celu wykorzystasz np. wtyczkę Static html - Thunderpenny.

Instrukcja krok po kroku - jak umieścić zapis na newsletter na Facebooku

Po zalogowaniu się na Facebooka, wpisz w wyszukiwarkę Static html - Thunderpenny i kliknij guzik Use app.
Zostaniesz przekierowany na zakładkę w której możesz stworzyć swój formularz. Aby rozpocząć, kliknij zielony guzik: Add Static HTM to a Page.

add_sign_up

Aplikacja pokaże Ci listę fanpage’y, którymi zarządzasz i będziesz mógł wybrać ten, na którym chcesz dodać formularz zapisu do newslettera. Wybierz i naciśnij Add Page Tab.

pages

Kolejno zobaczysz prosty kreator HTML. Już w tym miejscu możesz wkleić kod, który udostepnia Ci Twój system do email marketingu i stworzyć prosty formularz zapisu, klikając Save&Publish.

basic_Form

Wygeneruj taki kod dla siebie we FreshMailu. Zaloguj się na swoje konto. Kliknij Odbiorcy i Dodaj listę. Nowa lista dedykowana leadom z Facebooka pozwoli Ci jak najlepiej monitorować liczbę nowo zapisanych osób i później odpowiednio dopasować do nich wysyłki.

nowa_lista

Kolejno wejdź w nowo stworzoną listę i w lewym menu bocznym kliknij Zapis na newsletter / Kreator formularza subskrybcji. Z tego miejsca skopiuj swój kod i wklej do aplikacji.

kod_formularza_zapisu

Aby Twój formularz konwertował lepiej, dodaj do niego skuteczne call to action i odpowiednie zgody marketingowe. Jeśli znasz HTML możesz uzupełnić wygenerowany z FreshMaila kod sam. Jeśli nie znasz, wystarczy, że w Static html klikniesz Change app i wybierzesz Form.

form

W tej opcji kreatora, oprócz miejsca na wklejenie kodu, masz możliwość dodania obrazka oraz wpisania w edytorze tekstu treści CTA.

form2

Po tym jak opublikujesz formularz, klikając Save&Publish, czas na kosmetykę. Będąc zalogowany jako fanpage, kliknij w Ustawienia, Aplikacje. Tam wyszukaj Static html - Thunderpenny i kliknij Edit settings. Możesz teraz zmienić nazwę i dodać własny obrazek w formacie 111 x 74 px.

aplikacje_Fb

Na koniec upewnij się, że formularz zapisu, który właśnie dodałeś jest odpowiednio widoczny na Twoim fanpage'u. Kliknij w Aplikacje, zarządzaj sekcjami i zmień kolejność swoich kart według własnych preferencji. Na naszym fanpage'u zapis do newslettera ustawiliśmy zaraz po sekcji Informacje.

 

Gotowe, społeczność facebookowa może zapisać się do Twoich newsletterów nie opuszczając Facebooka!

fm_fanpage

Wzmocnij przekaz z newslettera Facebookiem

Idealnym przykładem, jak wykorzystywać Facebooka w celu zwiększenia zasięgu i mocy przekazu treści, które oferujesz w newsletterze mogą być działania marki House. House realizuje klasyczny przykład inbound marketingowej strategii, dystrybuując spójne informacje w kanałach, w których są obecni ich klienci, w tym za pomocą mailingu oraz Facebooka.

Ogólny schemat komunikacji wygląda następująco. Najpierw, w skrzynkach pocztowych odbiorców ląduje najnowsza oferta.

House_mailing

Kolejno, album ze zdjęciami spójnymi z kreacją mailingu pojawia się w kanałach społecznościowych. W przypadku tego newslettera, album na Facebooku pojawił się 14 godzin po wysłaniu kampanii.

DENIM TO DIE FOR Fb

Dodatkowo, zasięg działań na portalu społecznościowym wzmacnia wydarzenie tematyczne, dotyczące aktualnej promocji, utworzone w tym samym dniu. Zaletą tworzenia facebookowych eventów jest to, że w momencie kiedy dany użytkownik dołączy do wydarzenia, akcja ta pojawia się wszystkim jego znajomym na newsfeedzie. Prosta, skuteczna, a co najważniejsze - bezpłatna metoda promocji, wykorzystująca społeczny dowód słuszności.

Prawdopodobieństwo, że wśród grona znajomych znajdą się osoby lubiące to, co nasz fan, jest dość duże. Sami mogą dołączyć do “promowanego” przez ich facebookowych przyjaciół eventu, albo już dołączone osoby mogą je po prostu zaprosić.

wydarzenie_house

Spójną komunikację marki dopełnia możliwość zapisu na newsletter bezpośrednio z Facebooka.

House_NL_FB

Pro tip: odpowiednio zarządzaj treścią

Chcąc wykorzystywać potencjał darmowego dotarcia do społeczności Facebookowej, musisz odpowiednio zarządzać treściami publikowanymi na swoim fanpage’u.

  • Przede wszystkim, poproś fanów o zaznaczenie na Twojej stronie opcji Wyświetlaj najpierw. Pozwoli im to widzieć Twoje posty w pierwszej kolejności podczas scrollowania neswfeeda.

Wyświetlaj najpierw

  • Pilnuj terminów i czasu i wysyłaj spójne komunikaty. Po tym, jak zrealizujesz wysyłkę newslettera powtórz te informacje w social media. Zaglądnij do statystyk fanpage’a i zobacz w jakich godzinach Twoi fani są online, aby określić optymalny czas publikacji.
  • Stwórz osobne treści do postów w social media. Na Facebooku możesz pozwolić sobie na spory luz, na zadawanie pytań, a co więcej - na bezpośrednią dyskusję w komentarzach.
  • Grafika angażuje najmocniej! Planuj posty, a tym samym kreacje newsletterowe, wykorzystując dobrze dobrane, wysokiej jakości zdjęcia. Skuteczniej nakłonisz do ich udostępniania, pokażesz profesjonalizm, a jednocześnie ludzką twarz marki. Każdy chce dobrze prezentować się w social media i Twoi fani chętniej podzielą się treściami, jeśli i samych siebie będą mogli pokazać tym sposobem w dobrym świetle.

Kliknęli “Lubię to” - wykorzystaj to!

Pamiętaj, że każda platforma: email, Facebook, blog, etc., pozwala markom komunikować się i angażować konsumentów w różny sposób. Email pozostaje najlepszym narzędziem komunikacji bezpośredniej dla marek, z którego konsumenci bardzo chętnie korzystają - mają tam przeciez jako pierwsi dostęp do najlepszych ofert. Masz już na Facebooku lojalnych fanów? Wykorzystaj to! Buduj swoją listy mailingową i angażuj społeczności, a konwersja Twojego newslettera wzrośnie.

Tworząc strategię spójnej komunikacji zwiększasz swój zasięg i budujesz silny obraz przemyślanej i wychodzącej do klienta marki, której można zaufać.

Obserwuj nasze profile social media