Karolina Gnat wpis utworzony wpis edytowany
Rabaty i kupony w email marketingu
Powrót do listy wpisówRabaty, zniżki i kupony promocyjne są nieodłącznymi elementami działań intensyfikujących sprzedaż w sklepie internetowym. Sprzedający online prędzej czy później muszą zmierzyć się z koniecznością wprowadzenia oferty promocyjnej by przyciągnąć uwagę swoich klientów. Zanim wdrożysz jednak plan rabatowy, ustal dokładnie co i jak szybko chcesz dzięki niemu osiągnąć.
Podstawowym celem każdego ecommercu jest wzrost zysków. Możesz go osiągnąć poprzez zwiększenie sprzedaży i maksymalizację konwersji. W jaki sposób polityka rabatowa może tutaj pomóc? Odpowiednio dopasowany kupon rabatowy czy promocja, w połączeniu z właściwie przeprowadzoną komunikacją email marketingową, jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wzrost sprzedaży. Jest to niezwykle prosta i łatwa w realizacji strategia. Jedynym warunkiem jej realizacji jest posiadanie dobrze przygotowanej, posegmentowanej i odpowiednio dużej grupy odbiorców.
Zalety (i 1 wada) stosowania promocji
Niewątpliwie największym plusem jest łatwość wdrożenia planu promocyjnego i późniejsze śledzenie jego rezultatów. Promocje są najczęściej wykorzystywane do pozyskiwania nowych kupujących, pamiętaj jednak, że mogą zwiększyć sprzedaż także wśród Twoich stałych klientów. Zniżki niosą za sobą jednak pewne ryzyko, poza najbardziej oczywistym czyli zmniejszeniem Twojej marży przy obniżonych cenach produktów. Ich częste wykorzystanie może przyzwyczaić klientów, że nie opłaca się kupować produktów w regularnych cenach i warto zaczekać na rabat.
Przypomnij sobie jak przepełnione są galerie handlowe podczas sezonowych wyprzedaży. Wybranie odpowiedniej polityki cenowej, wyważonej pomiędzy wysokością zniżek a zyskiem na pojedynczym przecenionym produkcie, powinno być Twoim głównym zadaniem. Szczególnie jeśli planujesz często korzystać z tej formy zachęty do zakupu.
Jak skutecznie użyć zniżek w kampanii email marketingowej?
Połączenie działań email marketingowych i polityki rabatowej daje niezliczoną ilość opcji, z jakich możesz korzystać do komunikacji z Twoimi klientami. Poniżej znajdziesz najbardziej efektywne spośród nich.
1. Z tygodnia na tydzień nowe rabaty
Możesz wprowadzić cotygodniową lub comiesięczną zniżkę jako sposób na promocję Twojego sklepu. Wybierając jeden konkretny produkt lub daną grupę produktów, które możesz sprzedać po atrakcyjnieszych cenach, skutecznie przyciągniesz do nich uwagę klientów. To świetny pomysł np. na organizację tygodnia jeansów. Przyzwyczajając kupujących do zniżki jako stałego elementu newslettera sprawisz, że będzie on chętniej otwierany, co wpłynie pozytywnie na wysokość sprzedaży.
2. Przedsprzedażowy bonus
Jeśli planujesz wprowadzenie nowego produktu lub usługi, dobrym pomysłem na nagłośnienie premiery rynkowej jest przedsprzedaż z dużą zniżką lub rozsyłanie kuponów rabatowych zanim produkt będzie oficjalnie dostępny. Wspominaj często o nadchodzącej nowości i stopniowo buduj napięcie, zaczynając od krótkiej zajawki, aż po stworzenie dedykowanej landing page. Cały czas przypominaj o możliwości zakupu w niższej cenie przed wejściem produktu czy usługi na rynek.
3. Sezon na zniżkę
Wiele okazji w ciągu roku sprzyja zakupom, a zniżki oferowane w tym czasie mogą skutecznie wpłynąć na wzrost sprzedaży. Wyprzedaże sezonowe czy oferowanie kuponów np. na Dzień Dziecka, to sprawdzony sposób na zachęcenie do zakupów. Każdy konsument ma w sobie pragnienie „upolowania najlepszej okazji”. Bardzo łatwo przewidzieć te okresy w roku, w których wydajemy najwięcej. Dlatego właśnie wtedy należy mocno postawić na promocyjne akcje email marketingowe.
4. Kody promocyjne dla porzucających koszyk
Zacznij od poinformowania użytkownika, że jego koszyk został zachowany, (nowoczesne oprogramowania dla ecommerce zapamiętują takie ustawienia, śledząc zalogowanych użytkowników). Następnie zaoferuj skromną zniżkę, która będzie obowiązywać tylko przez jeden dzień, po wpisaniu kodu promocyjnego przy zakupie. Kolejno możesz zaoferować klientowi większą zniżkę np. 30%, ale pamiętaj, aby zachować przy tym zdrowy umiar. Zawsze dodawaj element, który wprowadzi poczucie, że oferta jest ograniczona w czasie np. „Oferta ważna dziś do 11.59!”.
Pomysły opisane powyżej to tylko niektóre ze sposobów na wykorzystanie zniżek i kuponów na podniesienie efektywności działań email marketingowych. Oczywiście najlepiej optymalizować swoje działania dzięki testom i stawiać na tworzenie kreatywnych kampanii zaskakujących odbiorców.