FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Pokoloruj swój mailing czyli o znaczeniu kolorów w newsletterach.
Powrót do listy wpisówKolory odgrywają ogromną rolę w życiu każdego z nas, zaczynając od doboru stroju, poprzez kolor ścian w domu czy miejscu pracy a kończąc na kolorystyce obiadu czy kolacji. To jednak tylko początek przeprawy z kolorami. Okazuje się bowiem, że w życiu on-line kolory również mają ogromne znaczenie. Zarówno przy tworzeniu strony www jak i mailingu warto mieć na uwadze tą kwestię.
Dobór kolorystyki nierzadko okazuje się być decyzją biznesową, gdyż dobrze dobrana kolorystyka marki skutkuje potem w jej odbiorze. Nie bez powodu na przykład w większych firmach fast food’owych takich jak Mc Donald, KFC czy Pizza Hut dominuje czerwieni. Jest to bowiem kolor, który wzmaga apetyt. I o ile przeważnie pamiętamy o kolorze logotypu, strony czy wizytówek, o tyle nie zawsze zwracamy uwagę na kolor newslettera, który wysyłamy.
Kolorów jednak nie należy bagatelizować. Warto więc mieć na uwadze kilka faktów.
Niebieski, najlepiej sprawdza się w biurze - to kolor bardzo pobudzający kreatywność, spokojny ale i oficjalny. Częściej wolą go mężczyźni. Kojarzy się z wodą i spokojem. Warto stosować tą kolorystykę w newsletterach biznesowych, finansowych, oficjalnych ale i takich, po których oczekuje się kreatywnych zachowań, czyli np. mailingach konkursowych.
Zielony to natomiast kolor spokoju, zdrowia, pieniędzy i natury. Najczęściej używany jest w sypialni gdyż wpływa relaksująco ale nie usypiająco. Zielony newsletter mógłby więc komunikować np. oferty biur podróży.
Różowy niezmiennie kojarzy się z małymi dziewczynkami i ich wszechogarniającą różowością. Kolor ten bowiem ma właściwości uspokajające, dające wrażenie ciepła i miłości. Sprawdza się zazwyczaj w adresowanych do kobiet newsletterach sklepów z bielizną. W okolicach walentynek należy z rozwagą go używać, gdyż róż zalewa wtedy wszystko i subskrybenci doznają uczucia przesycenia tym słodkim kolorem.
Żółty to kolor energetyczny, zwiększający metabolizm i rozjaśniający pomieszczenia. Kuchnie zazwyczaj malowane są w żółte kolory. Słoneczna kolorystyka poprawia samopoczucie i dodaje optymizmu. Żółta kolorystyka ma swoje zastosowanie w mailingach mających na celu stymulację subskrybentów.
Czerwony jest kolorem zachęcającym do jedzenia. Wywołuje także silne emocje. Jest kojarzony z pasją i intensywnością. Czerwień symbolizuje także miłość. Należy pamiętać, że czerwony jest kolorem przyciągającym uwagę. Warto stosować go przy przyciskach call to action, ponieważ wzywa do działania. Nie powinno się jednak całych newsletterów tworzyć w tej kolorystyce, gdyż jej nadmiar bywa agresywny.
Warto pamiętać o tym, że:
1. Wybierając kolorystykę ograniczać ilość barwa, a nie mnożyć. Zbyt wiele kolorów zniechęca i wprowadza chaos.
2. Adresując swój mailing do kobiet warto wykorzystać kolory pastelowe. Mężczyźni za to wolą mocne, jasne i odważne kolory.
3.Najważniejsze komunikaty powinny być dobrze widoczne. Kolory powinny tak korespondować z czcionką, aby mailing był czytelny.
4. Dobierając kolory wybierz takie, które będą pasować do profilu Twojej firmy i Klienta, ale także do siebie nawzajem.
Prawdą powszechnie znaną jest fakt, że inaczej kolory widzą kobiety, inaczej mężczyźni a jeszcze inaczej graficy. Podrzucamy więc dla ułatwienia kilka stron, w których można porównać kolory i znaleźć oznaczenia.
- http://colorschemedesigner.com/
- http://www.colorsontheweb.com/colorwizard.asp
- http://www.colorschemer.com/online.html
Inspirację czerpaliśmy natomiast z Infografiki: