Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Nowy autoresponder “po kliknięciu” – sprawdź koniecznie!
Powrót do listy wpisówDodaliśmy we FreshMailu nowy typ autoresponderów - wiadomości wysyłane automatycznie po kliknięciu w wybrany link. Przeczytaj jak wykorzystać je w praktyce, aby poprawić jakość komunikacji newsletterowej.
Być może zainteresują Cię także artykuły o innych typach autoresponderów, takich jak:
- autorespondery po otwarciu kampanii,
- autorespondery po wysłaniu innego autorespondera,
- autorespondery wysyłany po zapisie do newslettera.
- autorespondery w formie wysyłki cyklicznej.
Jak działają autorespondery "po kliknięciu"?
Autoresponder wyzwalany po kliknięciu w link pozwala Ci na ustawienie dowolnej wiadomości, która zostanie wysłana tylko i wyłącznie wtedy, gdy odbiorca kliknie w wybrane hiperłącze (bądź w któreś z kilku).
Nie musi się to dziać od razu. Możesz ustalić, że mail ma być wysyłany po X godzinach/dniach/tygodniach/miesiącach, a nawet o konkretnej godzinie. Jeśli nie chcesz, aby autoresponder był wysyłany na przykład w weekendy, możesz wykluczyć soboty i niedziele (podobnie możesz zrobić z innymi dniami tygodnia).
W jaki sposób można wykorzystać tego typu autoresponder?
Spisuje się on doskonale przede wszystkim w procesie lead nurturingu. Jeśli oferowane przez Ciebie produkty charakteryzują się długim procesem zakupowym (wakacje, samochody, drogi sprzęt RTV/AGD), potrzebujesz więcej niż jednego mailingu, aby przeprowadzić klienta na sam koniec lejka sprzedażowego. W jaki sposób rozbudować tę komunikację, aby zwiększyć jej skuteczność?
Posłużmy się przykładem…
Biuro podróży wysyła mailingi z propozycjami wyjazdów do kilku krajów. Odbiorcy, zainteresowani poszczególnymi kierunkami, klikają w linki i przechodzą na stronę WWW. Nie dokonują jeszcze rezerwacji, trwa proces decyzyjny. Co zrobić, aby zwiększyć szanse na sprzedaż? Wysłać automatyczny follow-up! Na przykład następnego dnia przesłać więcej informacji o kraju, do którego zamierza (zgodnie z kliknięciem) wybrać się klient. Przedstawić najważniejsze atrakcje, najciekawsze oferty, opisać pakiet ubezpieczeń, być może udzielić dodatkowego rabatu, a na koniec zaprosić do kontaktu bądź zamówienia rozmowy telefonicznej.
Oczywiście powyższy scenariusz można śmiało wykorzystać w innych branżach i w przypadku innych produktów niż opisane powyżej.
Nie jest to jedyny scenariusz, jaki można zastosować.
Opisywany typ autoresponderów spisuje się doskonale w przypadku firm stricte usługowych, które wysyłają do swoich klientów mailingi o tym, co robią. Osoby, które wyrażą zainteresowanie poszczególnymi usługami poprzez kliknięcie w określone linki, mogą otrzymać dalsze informacje, szczegóły czy studia przypadków w ramach autoresponderów, które wystarczy ustawić raz w systemie, aby później były wysyłane automatycznie, bez Twojego udziału.
Teraz wszystko zależy od Ciebie...
Bazując na powyższych przykładach (lub niekoniecznie), zastanów się, jak możesz wykorzystać autorespondery po kliknięciu w link (lub jeden z X linków) w swoim biznesie. Jeśli wpadniesz na ciekawy pomysł albo - jeszcze lepiej - przetestujesz go w praktyce, koniecznie podziel się z nami swoim doświadczeniem! :-)
Powinny także zainteresować Cię artykuły o innych typach autoresponderów, takich jak:
- autorespondery po otwarciu kampanii,
- autorespondery po wysłaniu innego autorespondera,
- autorespondery wysyłany po zapisie do newslettera.
- autorespondery w formie wysyłki cyklicznej.
Kreatywnych wysyłek!