FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Google i Yahoo wprowadzają nowe standardy uwierzytelniania poczty e-mail. Jak się przygotować?
Powrót do listy wpisówNowe standardy uwierzytelnienia poczty e-mail wchodzą w życie w lutym przyszłego roku. Zobacz, jakie zmiany wprowadzają Google i Yahoo. A co więcej, dowiedz się, jak możesz się przygotować, aby nie wpaść do SPAMu i nie stracić na reputacji nadawcy.
Google i Yahoo ogłosiły nowe wymagania dotyczące uwierzytelniania wiadomości e-mail, które wejdą w życie w lutym 2024 roku. Posunięcie to jest jak najbardziej pozytywną wiadomością. Ma na celu zabezpieczyć firmy i użytkowników poczty przed złośliwymi atakami typu phishing czy Business E-mail Compromise (BEC). Dla e-mail marketerów oznacza to jednak konieczność dostosowania się do nowych wymogów, by dostarczać e-maile na skrzynki Gmail oraz Yahoo. Na szczęście to nic trudnego. Poniżej wyjaśniamy, jak to zrobić.
Co zrobić, by dostarczać wiadomości na Gmaila i Yahoo?
Z zapowiedzi Gmaila i Yahoo wynika, że zmiana będzie dotyczyć wszystkich nadawców, którzy wysyłają więcej niż pięć tysięcy e-maili dziennie. Naszym zdaniem lepiej dmuchać na zimne i wprowadzić wymogi bez względu na wielkość bazy czy wolumen wysyłek.
Zadbaj o zabezpieczenia
Od początku 2024 r. nadawcy będą zobowiązani do silnego uwierzytelniania swoich wiadomości e-mail za pomocą zabezpieczeń SPF, DKIM i DMARC. Są one czymś w rodzaju potwierdzenia, że Ty, jako nadawca, jesteś rzeczywiście tym, za kogo się podajesz. Przeczytaj, jak w łatwy sposób uruchomić powyższe zabezpieczenia we FreshMailu:
Współczynnik SPAMu
Kolejnym wymogiem jest utrzymanie współczynnika SPAMu poniżej 0,3%. Jeżeli od początku stosujesz dobre praktyki e-mail marketingu, to nie masz się czego obawiać. Na początek sprawdź raporty. Zwróć uwagę, którzy z Twoich odbiorców zgłosili SPAM lub zostali oznaczeni jako miękkie i twarde odbicia. Następnie przestań wysyłać do nich wiadomości.
Ponadto upewnij się, że subskrybenci zapisują się do Twojej bazy w modelu double opt-in. Oznacza to zapis w dwóch krokach:
- Subskrybent wypełnia formularz zapisu
- Subskrybent otrzymuje na podany adres automatyczną wiadomość z linkiem potwierdzającym. Dopiero po kliknięciu w link, zostaje dopisany do bazy.
We FreshMailu wszystkie listy mają domyślnie ustawiony zapis double opt-in.
Link wypisu za pomocą jednego kliknięcia
Ponadto Gmail i Yahoo będą wymagać możliwości łatwego anulowanie subskrypcji (jednym kliknięciem). Jest to bardzo proste do spełnienia - wystarczy, że w każdej wiadomości umieścisz link wypisu z newslettera.
Jeżeli masz pytania, jak dostosować się do nowych zasad przy pomocy FreshMaila, zachęcamy do kontaktu z naszym biurem obsługi.