Co oznacza Double Opt-in i Single Opt-in?

Możesz wykorzystać dwa sposoby budowania listy odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   – po zapisie na Twój newsletter, użytkownik dostanie link aktywacyjny (Double Opt-in) lub po prostu zostanie do niego dodany bez potwierdzenia (Single Opt-in). Co jest lepsze? Sprawdź!

Double Opt-in

Pomocny Pan cytyryna

Najpewniejszym modelem do zbierania danych jest Double Opt-in.

Oznacza to, że po wpisaniu w formularz danego adresu email zostanie na niego wysłana automatycznie generowana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w niego adres email zostanie aktywowany w Twojej bazie.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, po pierwsze, masz pewność, że osoba która dopisała się do Twojej listy, faktycznie ma dostęp do danego konta, a po drugie wiesz, że dopisany email istnieje, tak więc nie będzie trzeba się martwić faktem wysyłania i płacenia za wysyłkę na nieistniejące adresy email. Taka lista jest też bardziej wartościowa – jesteś pewien, że osoba świadomie podjęła decyzję o otrzymywaniu od Ciebie newslettera, a co za tym idzie - chętniej będzie je otwierać, a to dobrze wpływa na dostarczalność.

Typ Double Opt-in jest też w pełni zgodny z wymaganiami stawianymi przez polskie prawo, ponieważ masz pewność, że subskrybent wyraził zgodę na otrzymywanie od Ciebie newsletterów. Art. 24. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku mówi: "Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny".

Ponadto pamiętaj, że model ten sprawdza się w przypadku zapisu odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   przez formularz lub pop-up umieszczony na Twojej stronie internetowej - Twój potencjalny odbiorca zostawia wówczas swój adres celem otrzymywania dalszych wysyłek.

Oznacza to również, że kiedy pozyskujesz adresy i zgody w formie papierowej lub telefonicznej, nie musisz wysyłać do nich linku aktywacyjnego. 

Single Opt-in


pan-cytryna-zlota-rada2

Metoda Single Opt-in jest przez nas niepolecana - przy jej stosowaniu nie potwierdzasz, czy dana osoba rzeczywiście chciała się do Twojej listy zapisać.

Jeżeli ktoś nie potwierdził, że jest użytkownikiem danego konta, ale mimo to chce otrzymywać od Ciebie wiadomości, to udało Ci się uniknąć problemów.

Jednak najpoważniejsze zagrożenie związane z Single Opt-in to posiadanie w bazie adresu osoby, która nie wyraziła zgody na otrzymywanie informacji handlowych, bo za to czekają Cię sankcje ze strony Generalnego Inspektora Danych Osobowych. Może również spotkać Cię sytuacja, w której ktoś inny zapisze nie swój adres do Twojej bazy, a maile otrzyma osoba, która nic o tym nie wiedziała. Narażasz się więc na zgłoszenie spamu, a to obniża dostarczalność Twoich maili. Ponadto, zapisując do bazy każdy zgłoszony adres, ryzykujesz tym, że zapiszą się do niej boty czy inne spamowe maile, które więcej Ci zaszkodzą niż pomogą. Dlatego bądź ostrożny!

Double Opt-in i single Opt-in we FreshMailu

Aby ustawić parametry listy, odszukaj ją w zakładce Odbiorcy, a następnie przejdź do zakładki Parametry. Możesz tutaj znaleźć opcję Typ listy, która odpowiada za jej model.

Typ listy

W tym miejscu możesz wybrać wybrać ten typ, który jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni.

Domyślnie ustawiony jest typ Double Opt-In, jednak w przypadku, gdy Twoje konto we FreshMailu zintegrowane jest z innymi narzędziami i za ich pomocą wysyłasz wiadomości potwierdzające, wtedy umożliwiamy ustawienie opcji Single Opt-In, by wiadomości te nie wychodziły również od nas.

Model Double Opt-in pozwala Ci ustawić wiadomość z linkiem aktywacyjnym oraz wiadomość powitalną. Aby określić ich treść, przejdź do zakładki Zapis na newsletter, a następnie kliknij Wiadomości potwierdzające.

Dodatkowo możesz wykorzystać personalizacjęPersonalizacjaMetoda targetowania, dzięki której odbiorca wiadomości może mieć wrażenie, że jest kierowana tylko do niego. Obejmuje ona dodawanie nazwy odbiorcy w temacie lub treści maila lub innych danych z pól dodatkowych., np. wstawiając imię w odpowiednim przypadku lub inne pola dodatkowePole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link..

Wiadomość z linkiem potwierdzającym subskrypcję

Konta testowe i wiadomość potwierdzająca

Jeżeli używasz testowego konta, możesz skorzystać z opcji edycji wiadomości potwierdzającej za pośrednictwem naszego Biura Obsługi Klienta. Po kliknięciu w przycisk “Edytuj” wyświetli się pop-up, który umożliwi Ci skontaktowanie się z naszymi konsultantami, którzy wstawią dla Ciebie tekst wiadomości według Twoich instrukcji.

 

Nadal jednak możesz zmienić temat wiadomości, email nadawcy oraz podejrzeć samą wiadomość.