Jaki adres mailowy wpisać w polu „email nadawcy”?

Użycie darmowego adresu email jako adresu nadawcy mailingu może powodować znaczący spadek dostarczalności wiadomości. Dzieje się tak ze względu na działania zabezpieczające, podjęte w ostatnim czasie przez wielu dostawców darmowej poczty elektronicznej (m.in.: Gmail, Yahoo, Hotmail, AOL, Onet, WP, etc).

Aby wyjaśnić na czym owe działania polegają oraz jakie adresy nadawcy będą w tym wypadku „bezpieczne”, stworzyliśmy dla Ciebie ten poradnik.

DMARC - nowy sposób walki z fałszywymi wiadomościami email

Giganci branży internetowej jak Google, Yahoo, Microsoft, Facebook (i wielu innych) w celu ograniczenia ilości nadużyć z wykorzystaniem poczty elektronicznej wdrożyli zabezpieczenie DMARC.

DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) to system, który ma zagwarantować, że otrzymany przez Ciebie email został faktycznie wysłany przez podmiot znajdujący się w polu „nadawca”. W ten sposób system DMARC pomaga wyłapywać fałszywe wiadomości mailowe, które mogą służyć do wyłudzania informacji lub w inny sposób zagrażać odbiorcom.

Jak DMARC działa w praktyce i co z tego wynika dla Ciebie?

Posłużmy się poniższym przykładem by to lepiej zobrazować.

Załóżmy, że podczas tworzenia kampanii we FreshMailu wpisujesz w polu „email nadawcy” swój prywatny adres, np. joanna@gmail.com.

W momencie, gdy Twoja wiadomość będzie weryfikowana przez skrzynkę mailową subskrybenta założoną na Gmailu, jej mechanizmy zabezpieczające wykryją, że wiadomość nie jest wysłana bezpośrednio z serwerów Gmaila tylko z innego serwera wychodzącego. Taka wiadomość z dużym prawdopodobieństwem zostanie wrzucona do spamu lub będzie całkowicie odbita. Procedura ta dotyczy oczywiście także innych dostawców darmowej poczty elektronicznej.

Pamiętaj o tym, gdy testujesz po raz pierwszy swoje kampanie czy nowy system do email marketingu. Jeśli korzystasz z darmowej poczty, wyniki testów mogą być zafałszowane ze względu na niską wiarygodność adresu nadawcy.

Własna domena sposobem na wyższą dostarczalność

Wiesz już, że wpisanie w polu „email nadawcy” adresu w bezpłatnej domenie jak np. Gmail może być ryzykowne. Jaki adres będzie w takim razie bardziej wskazany? Adres mailowy w Twojej domenie.

Jeśli nie posiadasz jeszcze własnej, rozważ taką inwestycję, gdyż niesie to za sobą wiele korzyści. Wielu dostawców hostingu oferuje je całkowicie za darmo lub za opłatą, która nie przekracza 100 złotych rocznie.

Dlaczego warto posiadać własną domenę?

  • Zwiększysz dostarczalność swoich kampanii email marketingowych.
  • Prowadzenie komunikacji poprzez adres mailowy na firmowej domenie świadczy o Twoim profesjonalizmie i wpływa na wzrost zaufania adresatów.
  • Posiadanie własnej domeny pomaga Ci budować swoją reputację w sieci.

FreshMail czuwa nad właściwym adresem nadawcy

Aby uchronić Cię przed wysyłką kampanii z ryzykownych adresów, FreshMail sprawdza adres wpisany w pole „email nadawcy” i w razie potrzeby ostrzeże Cię odpowiednim komunikatem.

Oczywiście możesz zignorować to ostrzeżenie i kontynuować tworzenie swojej kampanii, jednak ryzykujesz wtedy, iż większość Twoich wiadomości wpadnie do spamu albo zostanie odbita przez skrzynkę odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  .

Jak zmienić adres nadawcy wiadomości we FreshMailu?

Jeśli masz własną domenę i chcesz umieścić nowy adres email w polu „email nadawcy”, możesz to zrobić na dwa sposoby.

Sposób 1: Podczas tworzenia kampanii

W pierwszym kroku tworzenia nowej kampanii wpisz w polu „email nadawcy” swój nowy adres mailowy. Następnie naciśnij przycisk Weryfikuj email.


Na wskazany adres otrzymasz wiadomość potwierdzającą. Po kliknięciu w znajdujący się w niej link uwierzytelnisz nowy email.

Możesz również wkleić otrzymany w wiadomości potwierdzającej kod, w wyświetlonym w kolejnym kroku polu.

Sposób 2: W ustawieniach konta

W systemie FreshMail, w prawym górnym rogu ekranu wybierz opcję ustawienia. Następnie wybierz z menu opcję Weryfikacja adresu email. Proces uwierzytelnienia będzie przebiegał identycznie jak przy pierwszym sposobie.

Gotowe!