Marcin Grochowina wpis utworzony wpis edytowany
Nowe funkcjonalności i usprawnienia we FreshMailu
Powrót do listy wpisówFreshMail nigdy nie był „pudełkowym” rozwiązaniem. Ciągle wprowadzamy nowe rozwiązania i rozwijamy już istniejące, dzięki informacjom jakie otrzymujemy od Was. Nie ma tygodnia, by w systemie nie pojawiły się kolejne funkcjonalności.
W tym poście znajdziesz opis kilku najciekawszych rozwiązań jakie wprowadziliśmy w ostatnim czasie.
1. Kopiowanie i przenoszenie odbiorców między listami
By ułatwić Ci pracę z listami odbiorców, wprowadziliśmy rozwiązanie, które pozwoli w dużo wygodniejszy sposób nimi zarządzać. Mam tutaj na myśli dwie nowe opcje: kopiowania oraz przenoszenia odbiorców.
Po zaznaczeniu wybranych adresów, u dołu ekranu pojawi się zielony pasek z przyciskami. Dotychczas z tego poziomu mogłeś usuwać zaznaczonych subskrybentów lub zmieniać ich status.
Obecnie po wybraniu opcji Przenieś lub Kopiuj poprosimy Cię o wskazanie listy, do której chcesz dodać zaznaczonych odbiorców. Jeśli na wskazanej liście nie będzie pól dodatkowych, możesz wybrać lub utworzyć takie w miejscu docelowym. Możesz także skopiować lub przenieść wyłącznie te pola, które są dostępne na obu listach. Jeśli na listach pojawią się duplikaty, będziesz mógł wybrać, które dane dotyczące pól dodatkowych i statusów subskrybenta mają zostać uwzględnione (źródłowe czy docelowe).
2. Poznaj powody wypisów z Twojego newslettera
Sekcja raportów w widoku listy odbiorców została przez nas rozszerzona o nową zakładkę. Znajdziesz w niej wyniki ankiety, którą uzupełniają subskrybenci wypisujący się z Twoich newsletterów.
Dostępne są tutaj zarówno informacje ilościowe, jak i jakościowe. Mam na myśli odpowiedzi na pytanie o powód wypisu - zarówno wpisane przez użytkowników ręcznie jak i wybrane z dostępnej listy odpowiedzi. Analiza tych treści powinna być dla Ciebie szczególnie ważna, gdyż pozwoli zrozumieć dlaczego Twoi odbiorcy postanawiają zrezygnować z subskrypcji.
3. Łatwiejsze przechodzenie między listami
Dotychczas, aby przejść do innej listy odbiorców musiałeś najpierw wrócić do poziomu wszystkich list, a następnie przejść do docelowego zbioru.
Teraz zrobisz to szybciej dzięki funkcjonalności wybierz inną listę umieszczonej pod nazwą listy, w której się znajdujesz. Po wybraniu nowej listy zostaniesz przeniesiony bezpośrednio do niej.
4. Możliwość zmiany położenia głównego menu
Dbamy o to, by w trakcie pracy nad przygotowaniem kampanii lub analizą jej wyników jak najwięcej przestrzeni ekranu zajmowały najważniejsze dla Ciebie elementy.
Jeśli uznasz, że poziome menu nie wykorzystuje optymalnie powierzchni Twojego monitora, możesz zmienić jego położenie na pionowe, przyklejone do lewej krawędzi przeglądarki. Zrobisz to w oknie personalizacji interfejsu dostępnego w ustawieniach.
5. Odświeżony CK Editor
Odświeżyliśmy także CK Editor. Postanowiliśmy wizualnie uspójnić go z naszym flagowym narzędziem, czyli FreshMail Designerem. Dzięki zmianom mamy więcej przestrzeni do pracy nad szablonami w formacie HTML.
6. Twórz kształty w Designerze
Wzbogaciliśmy sekcję dodatkowych grafik o nowe edytowalne kształty. Aby z nich skorzystać wystarczy przeciągnąć wybrany kształt na blok graficzny. Tak nałożony okrąg, owal, kwadrat lub prostokąt możesz dostosować do potrzeb swojego projektu, nadając mu odpowiedni kolor, stosując obrót, czy zmieniając stopień przezroczystości.
Jeśli nakładasz na siebie kilka elementów, możesz również zmieniać ich wzajemne położenie: wysłać na spód, przesunąć na wierzch lub zmienić kolejność względem siebie.
7. Łatwiejsze rebrandowanie linków
Z pewnością już wiesz, że korzystając z naszego systemu możesz sprawić, aby linki umieszczane w Twojej kreacji były spójne z adresem Twojej strony. Poświęciliśmy temu tematowi dedykowany wpis w sekcji Wiedza i pomoc oraz post na blogu.
Od teraz możesz zadecydować o tym, jakie linki wstawić do kreacji bezpośrednio z poziomu kreatora kampanii. Możesz to zrobić w ustawieniach zaawansowanych piątego kroku w sekcji Domena dla linków.
8. Dodatkowy parametr linku
Zapewne korzystasz z Google Analytics i wiesz w jaki sposób zintegrować swoje konto z FreshMailem. To rozwiązanie pozwala weryfikować w jaki sposób prowadzone przez Ciebie działania email marketingowe mają wpływ na ruch i realizację celów na Twojej stronie. Co więcej, pozwala dotrzeć za pomocą autoresponderów, do konkretnych odbiorców, aby skłonić ich do konwersji czy segmentować bazę na podstawie rzeczywistych zainteresowań klientów. Szczegółowo opisaliśmy to w sekcji Jak to zrobić?.
Warto również zaznaczyć, że jeśli korzystasz z celów Google Analytics możesz od razu sprawdzić jak działa Email Marketing Automation przy wykorzystaniu FreshMaila. Brzmi interesująco? Koniecznie zobacz jak to działa.
Może się zdarzyć, że w swoich działaniach marketingowych korzystasz z dodatkowych narzędzi analitycznych, np. z Piwika. Aby móc sparować swój newsletter z takimi narzędziami możesz użyć opcji Dodatkowy parametr linku. Wystarczy w polu Podaj swój parametr wstawić element, na podstawie którego będziesz identyfikować kampanię w danym narzędziu analitycznym. Zostanie on doklejony do wszystkich linków umieszczonych w kreacji newslettera.
9. Nowe filmy instruktażowe
Aby ułatwić korzystnie z FreshMaila dodaliśmy ponad 20 krótkich wideoprzewodników. Znajdziesz je na stronie z filmami, jak również w wybranych miejscach systemu w obszarze żółtych pasków z informacją pomocy.
10. Interfejs dostosowany do wielkości ekranu
Wciąż rozwijamy responsywność naszego interfejsu - czyli automatyczne dostosowanie jego elementów do rozdzielczości ekranu, na którym aktualnie pracujesz.
Wraz z ostatnim odświeżeniem wyglądu FreshMaila zoptymalizowaliśmy wyświetlanie Pulpitu na dużych ekranach. Powyżej rozdzielczości 1600 px wszystkie nagłówki przesuwają się na lewą stronę ekranu pozostawiając więcej miejsca na istotne dane dotyczące kampanii.
W ostatnim czasie usprawniliśmy także wyświetlanie List odbiorców oraz Raportów z kampanii. Jeśli korzystasz z ekranu o rozdzielczości 1440 px lub mniejszej, czcionka będzie mniejsza niż dotychczas. Dzięki temu, na mniejszych wyświetlaczach jesteś w stanie zobaczyć więcej treści. Oczywiście - zgodnie z zasadami responsywności - mając pod ręką większy ekran informacje te zostaną przeskalowane do odpowiedniego rozmiaru.
Dodatkowym rozwiązaniem pozwalającym zaoszczędzić cenne miejsce jest automatyczne ukrywanie głównego menu. Schowa się ono, gdy zaczniesz scrollować stronę w dół. Aby je zobaczyć ponownie, wystarczy przewinąć stronę nieznacznie w górę.
11. Małe zmiany, duży efekt
Do naszego systemu obok nowych funkcjonalności stale staramy się wprowadzać mniejsze usprawnienia, które wpływają na przyjemność korzystania z FreshMaila.
Szczególnie podoba nam się zegar odliczający czas do automatycznego wylogowania. Jeśli nie korzystasz z panelu przez 2 godziny, na 5 minut przed końcem tego czasu zobaczysz taki oto ekran:
Szary pasek informujący o postępie trwającego importu zastąpiliśmy delikatną animacją, która także cieszy oko:
Już wkrótce nowy wygląd otrzyma również Raport geolokalizacji odbiorców. Dane na temat miejsca otwarć Twoich kampanii będą dostępne nie tylko w formie tabelarycznej, ale także przedstawione na mapie.
Plany, plany, plany…
Wszystko wskazuje na to, że w 2016 roku nie zwolnimy tempa. Mam nadzieję, że zaskoczymy Was jeszcze niejedną funkcjonalnością, która ułatwi pracę z FreshMailem, więc bądźcie w kontakcie!