Grzegorz Gajcy wpis utworzony wpis edytowany
23 najlepsze darmowe narzędzia social media
Powrót do listy wpisówPoznaj 23 narzędzia social media, które całkowicie za darmo pozwolą Ci na zwiększenie produktywności własnej pracy oraz efektywności działań w mediach społecznościowych.
Jeśli poza social media jesteś zainteresowany kompleksowym podejściem do marketingu internetowego, warto byś przeczytał ten artykuł - "Skuteczna reklama i marketing internetowy. Kompletne vademecum dla firm."
Poznaj narzędzia, dzięki którym:
- zaplanujesz wpisy w najpopularniejszych portalach społecznościowych
- stworzysz automatyczne kolejki publikacji
- uzyskasz dostęp do dokładnych danych z profili
- otrzymasz powiadomienia o wpisach dotyczących Twojej marki
- zwiększysz ilość udostępnień Twoich treści ze strony www.
Automatyzacja
1. Buffer
Zastosowanie dla: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +, Pinterest (brak w opcji darmowej)
Zasada działania: W aplikacji łatwo zaplanujesz tweety i posty do późniejszej publikacji - wystarczy że wybierzesz odpowiednią strefę czasową i ustawisz harmonogram, a Twoje posty zostaną wysłane automatycznie w kolejności ich dodania, lub wysłane o określonej porze, którą sam określisz.
Buffer oferuje przydatne opcje analizy publikowanych treści. Sprawdzisz tam liczbę udostępnień, lajków, klików, wzmianek i zidentyfikujesz najpopularniejsze posty.
Wersja darmowa: Za darmo możesz połączyć z aplikacją po jednym z fanpage’y dla każdej obsługiwanej platformy social media i zaplanować do 10 postów dziennie na platformę.
Korzyści: Bardzo proste narzędzie, które zdecydowanie ułatwia automatyczną publikację treści w social media. Duży plus za opcje analityczne na darmowym koncie.
2. Hootsuite
Zastosowanie dla: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +, WordPress, Instagram, Youtube
Zasada działania: Polega na stworzeniu wpisów w kreatorze, przyporządkowaniu ich do poszczególnych mediów społecznościowych i ustaleniu daty publikacji. Zbiera także statystyki, które można przejrzeć analizując swoje działania.
Wersja darmowa: W darmowym planie możesz zarządzać publikacjami na 3 profilach społecznościowych i masz dostęp do podstawowych raportów o statystykach.
Korzyści: Dzięki Hootsuite możesz zaplanować wpisy na bardzo długi czas nie martwiąc się o nie w przyszłości i uzyskać raporty podsumowujące działania.
Zastosowanie dla: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +, WordPress, Instagram, Youtube i inne (ponad 300 serwisów internetowych)
Zasada działania: Automatyzuje zadania i aktywności (nie tylko w mediach społecznościowych). Pozwala tworzyć kolejki zadań, takie jak automatyczne publikacje w wielu miejscach jednocześnie.
Wersja darmowa: Jest to aplikacja w pełni darmowa, nie ma podziału na wersję płatną i bezpłatną.
Korzyści: Pozwala zautomatyzować zadania począwszy od publikacji w mediach społecznościowych i blogach przez kontakty z ludźmi, na pracach domowych i treningu skończywszy.
4. TweetDeck
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania: Na jednym panelu prezentuje pogląd profilu, powiadomienia, pozwala przeglądać wiadomości i aktywność związaną z kontem.
Wersja darmowa: Całkowicie za darmo pozwala wygodniej, niż w standardowym panelu Twittera zarządzać profilem z jednego pulpitu.
Korzyści: Wszystkie aktywności związane z kontem Twittera znajdują się na jednym ekranie i łatwo je przeglądać.
5. BuzzBundle
Zastosowanie dla: Facebooka, Twittera, Google+, LinkedIn, Youtube, a nawet niektórych for, blogów i stron typu Q&A.
Zasada działania: Łączy się z kontami społecznościowymi użytkownika i pozwala zarządzać nimi z jednego panelu, śledzić słowa kluczowe i planować posty.
Wersja darmowa: Przez pierwsze 15 dni pokazuje 70% wzmianek, później 30% z nich. Pozwala wykorzystać 100 słów kluczowych na projekt i zaplanować do 20 postów.
Korzyści: Pozwala zarządzać wszystkimi profilami społecznościowymi z jednego miejsca i na bieżąco śledzić wpisy dotyczące żądanych słów kluczowych bez przelogowywania się do innych aplikacji.
Analityka, trendy i monitoring
Jeśli jeszcze nie wiesz, co monitoring internetu może zrobić dla Twojego biznesu, przeczytaj artykuł, który na ten temat napisaliśmy:
3 rzeczy, które monitoring internetu może zrobić dla początkującego biznesu
Zastosowanie dla: Pinterest
Zasada działania: Zarządzanie publikacjami na Pintereście i planowanie postów, a także zbieranie statystyk aktywności i raportowanie.
Wersja darmowa: Nie ma limitu czasowego i pozwala na publikację 100 postów. Jeśli Ci się spodoba, w niewielkiej cenie (10 dolarów miesięcznie) możesz uzyskać pakiet z nielimitowaną ilością publikacji, narzędziami analitycznymi i historią działań.
Korzyści: Możliwość planowania publikacji w Pintereście bez konieczności robienia tego pojedynczo o różnych porach.
7. Twitter Analytics
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania: Prezentuje dane, takie jak ilość odwiedzin na profilu, najlepszy tweet, dane na temat obserwujących, najważniejsza wzmianka oraz miesięczne zmiany wszystkich tych danych
Wersja darmowa: Wszystkie funkcje dostępne bez żadnych opłat.
Korzyści: Pozwala porównywać wyniki swojego konta Twitter z poprzednimi okresami, by optymalizować działania i poprawiać efektywność działań w social media.
8. Sprout Social
Zastosowanie dla: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn oraz Google+. Poza tym, możesz podłączyć do niego także narzędzia takie, jak Zendesk, Bitly, Google Analytics, czy Feedly.
Zasada działania: Pozwala na planowanie publikacji postów, konwersację z odbiorcami, dostarcza statystyk działania profili, a także daje możliwość monitorowania hashtagów.
Wersja darmowa: Każdy płatny pakiet dostępny jest za darmo przez 30 dni.
Korzyści: Możliwość przeglądania, planowania i analizowania aktywności z wielu kanałów social media i narzędzi dodatkowych jednocześnie bez logowania się do każdego z osobna.
9. Keyhole
Zastosowanie dla: Twitter i Instagram
Zasada działania: Aby go użyć, wystarczy wpisać żądany hashtag w wyszukiwarkę i zaczekać na wyniki. Prezentuje dane demograficzne osób, które piszą na dany temat, zasięg postów, ilość użytkowników używających hashtagu w danym okresie oraz pokazuje treść Tweetów.
Wersja darmowa: Pozwala na wyszukiwanie hashtagów i pokazuje na ich temat dokładne statystyki z kilkugodzinnym opóźnieniem. Za dane wyświetlane w czasie rzeczywistym trzeba będzie już zapłacić.
Korzyści: Umożliwia monitorowanie hashtagów związanych z Twoją marką, dzięki czemu możesz reagować na wzmianki, wpisy i opinie jeszcze tego samego dnia.
10. Twazzup
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania: Po podłączeniu aplikacji do swojego konta Twitter możesz wpisać żądany hashtag w wyszukiwarkę i przeglądać wpisy na jego temat. Oprócz standardowej wyszukiwarki uzyskujesz dzięki niemu dokładniejsze dane, takie jak najpopularniejszy tweet, czy popularne linki powiązane ze słowem kluczowym, które wyszukujesz.
Wersja darmowa: Wszystkie funkcje dostępne są za darmo, nie ma płatnych pakietów.
Korzyści: Możliwość monitorowania hashtagów i znajdywania ludzi, którzy o nich piszą.
11. Addictomatic
Zastosowanie dla: Yahoo News, Digg, Bing News, Wikio, Ask.com, Youtube, Twitter, Google Blog Search, Technorati, WordPress.com
Zasada działania: Po wejściu na stronę główną wystarczy wpisać słowo kluczowe, które Cię interesuje i zaczekać na wyniki. Zostaną zaprezentowane w wygodnej, przejrzystej formie z podziałem na poszczególne serwisy społecznościowe i portale.
Wersja darmowa: Cała aplikacja jest całkowicie darmowa, nie ma płatnych pakietów.
Korzyści: Pozwala wyszukiwać newsy i artykuły w najpopularniejszych serwisach, dzięki czemu możesz stale monitorować opinie na temat swojej marki lub śledzić nowinki branżowe.
12. Riffle
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania:Po podłączeniu do swojego konta możesz wpisać w wyszukiwarce nazwę dowolnego konta i przejrzeć dane na jego temat, takie jak ilość tweetów, obserwowanych i obserwujących, kraj działania, popularne tagi i wiele innych.
Wersja darmowa: Wszystkie funkcje dostępne są za darmo.
Korzyści: Dzięki temu rozszerzeniu możesz z łatwością podglądać zarówno konkurencję jak i własne profile.
13. Fanpage Karma
Zastosowanie dla: Facebook, Twitter, Youtube, Google+, Instagram i Pinterest
Zasada działania:Zbiera i prezentuje statystyki, dane monitorowania i zaangażowania dla portali społecznościowych.Wysyła też emailowe powiadomienia o bieżącej sytuacji Twoich profili i pokazuje najpopularniejsze wpisy społecznościowe z danego tygodnia.
Wersja darmowa: Darmowy plan pozwala na podłączenie jednego fanpage, przechowuje trzymiesięczną historię profilu, wysyła cotygodniowe raporty na email i tworzy wykresy z danymi.
Korzyści: Masz dostęp do przejrzystych i przydatnych statystyk aktywności swoich profili społecznościowych, co pozwala na udoskonalanie swojej strategii działania.
14. Agorapulse Fanpage Barometer
Zastosowanie dla: Facebook
Zasada działania: Narzędzie porównuje Twój fanpage z innymi. Prezentuje dane Twoich stron na Facebooku dając dostęp do takich informacji, jak miesięczny zasięg organiczny, zasięg wirusowy oraz ilość ludzi, którzy o tym mówią. Dane te są porównywane ze statystykami innych stron używających tego narzędzia o podobnej ilości fanów
Wersja darmowa: Darmowy, 15 dniowy trial zawierający wszystkie funkcje można powtarzać w nieskończoność.
Korzyści: Możliwość porównywania swojego profilu z innymi o podobnej popularności.
15. FreeReviewMonitoring
Zastosowanie dla: Opinie w serwisach online
Zasada działania: Dzięki temu narzędziu możesz monitorować recenzje i opinie na temat Twojego produktu, marki czy firmy i reagować na nie. Wymaga podania lokalizacji firmy, ponieważ jest to narzędzie dla biznesów zainteresowanych opiniami w swojej okolicy.
Wersja darmowa: W darmowym pakiecie możesz obserwować do 3 lokalizacji jednocześnie.
Korzyści: Pozwala Ci “trzymać rękę na pulsie” monitorując recenzje i opinie na temat Twojego produktu, marki, czy firmy. RM wysyłając do Ciebie emaile dzielić się będzie także wiedzą na temat tego, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami i dbać o reputację.
16. Alerty Google
Zastosowanie dla: Opinie i artykuły w serwisach online
Zasada działania: Po zalogowaniu się na swoje konto w Google Alerts możesz ustalić, o jakich słowach chcesz otrzymywać powiadomienia, dzięki czemu na Twoją skrzynkę emailową będą przychodzić linki do treści powiązanych tematycznie.
Wersja darmowa: Całkowicie darmowy, bez płatnych pakietów.
Korzyści: Otrzymasz mailowo powiadomienie o pojawieniu się treści związanych z żądanym słowem kluczowym, dzięki czemu nie ominie Cię żaden artykuł, czy wpis.
Influencer marketing i współpraca
17. Followerwonk
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania: Prowadzi statystyki, analizuje je i pozwala przeglądać dane biograficzne, lokalizacje, autorytet i ilość śledzących. Możesz dzięki niemu także porównywać influencerów, by oceniać ich przydatność z punktu widzenia Twoich celów marketingowych.
Wersja darmowa: W darmowym pakiecie możesz podłączyć jeden profil, przeszukiwać do 50 influencerów i 100 notek biograficznych dziennie oraz analizować profile mające do 25 000 śledzących.
Korzyści: Followerwonk pomoże Ci znaleźć influencerów, z którymi warto pracować.
18. Onalytica
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania: Służy do wyszukiwania influencerów powiązanych z Twoją tematyką oraz dopasowuje umieszczony przez Ciebie content do tych z bazy, którzy pasują do niego tematycznie. Analizuje rzeczowniki znajdujące się w publikowanej przez Ciebie treści i porównuje z 12 miesięczną historią tweetów w bazie.
Wersja darmowa: W darmowym pakiecie możesz wyszukać do 50 influencerów i otrzymać 5 dopasowań contentu.
Korzyści: Pozwala znaleźć influencerów zajmujących się tematyką bezpośrednio powiązaną z Twoim contentem na podstawie jego analizy, przez co będą oni odpowiedni do współpracy z Twoją marką.
Tworzenie i promocja treści
Jeśli poza samymi mediami społecznościowymi interesuje Cię także content marketing, możesz wykorzystać także inne narzędzia, których pokaźną listę opisaliśmy tutaj:
100 narzędzi dla Content Marketera
19. CoSchedule’s Headline Analyser
Zastosowanie dla: Tworzenie nagłówków w social media i nie tylko.
Zasada działania: Działa w języku angielskim, ale zasady tworzenia skutecznego nagłówka są takie same w obu językach, dlatego wystarczy jedynie przetłumaczyć tekst i umieścić w aplikacji. W informacji zwrotnej otrzymasz ocenę, procentowy wskaźnik skuteczności z punktu widzenia wyjątkowości, emocjonalności i “mocy” nagłówka.
Wersja darmowa: Całkowicie darmowe narzędzie, nie wymaga żadnych opłat.
Korzyści: Przyciągniesz uwagę do swoich wpisów w social media, ale także zwiększysz otwieralność mailingów, czy wpisów na blogu.
20. Renoun.io
Zastosowanie dla: Poszukiwanie contentu i influencerów.
Zasada działania: Wyszukuje treści o bardzo wysokiej popularności w social media na podstawie słów kluczowych, które wpiszesz w wyszukiwarkę.
Wersja darmowa: Całkowicie darmowy, bez żadnych opłat.
Korzyści: Pozwoli Ci nie tylko na zdobywanie nowych pomysłów na własne treści, ale także będziesz mógł poznać dzięki niemu influencerów z danej branży.
21. Social Mention
Zastosowanie dla: Blogi, mikroblogi, portale wideo, portale z grafikami, cytatami i pytaniami
Zasada działania: Poszukuje treści tworzonej przez użytkowników (user-generated content) dotyczącego słów kluczowych, które podasz w systemie. Po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa kluczowego prezentuje najnowsze posty, wskaźniki, słowa kluczowe, wzmianki i zasięgi związane z tym, czego szukasz.
Wersja darmowa: Całkowicie darmowy, bez żadnych opłat.
Korzyści: Możliwość obserwowania wpisów na interesujący Cię temat spoza mediów społecznościowych. Dzięki temu masz dostęp do większej ilości contentu i możesz monitorować swoją markę poza social media.
22. Click To Tweet
Zastosowanie dla: Twitter
Zasada działania: Umieszcza na stronie lub we wpisie pole z fragmentem tekstu, który wybierzesz. Kliknięcie na to pole powoduje otwarcie nowego okna umożliwiającego publikację tego fragmentu na swoim Twitterze wraz z linkiem do Twojej strony.
Wersja darmowa: Całkowicie darmowy, bez żadnych opłat.
Korzyści: Pozwoli Ci na wybranie fragmentu, który Twoim zdaniem najlepiej zachęci do przeczytania wpisu i - dzięki wtyczce - zostanie opublikowany na Twitterze czytelnika.
23. Digg Digg
Zastosowanie dla: Buffer, Facebook (z podziałem na like i share), Digg, LinkedIn, Google+ i Twitter, Pinterest i Tumblr.
Zasada działania: Służy do udostępniania materiałów z Twojej strony dzięki przyciskom wyświetlanym przy wpisie. Posiada także możliwość utworzenia “pływającego” paska udostępnień. Wystarczy, że czytelnik kliknie na ikonie któregoś portalu społecznościowego, a aplikacja przeniesie go tam umożliwiając udostępnienie linki z komentarzem.
Wersja darmowa: Całkowicie darmowy, bez żadnych opłat.
Korzyści: Ułatwi czytelnikom udostępnianie Twoich treści, co w efekcie przyniesie Ci większą popularność i ruch na stronie.
Znasz jakieś inne, darmowe narzędzia social media? Podziel się z nami, byśmy mogli stworzyć kompleksowe zestawienie najlepszych rozwiązań, które nie nadwyrężą budżetu!
Zobacz też: