FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Marketing w czasach kryzysu – 5 narzędzi, które mogą Ci pomóc
Powrót do listy wpisówEpidemia koronawirusa zasiała spustoszenie w światowej gospodarce, sprawiając, że w zasadzie każda firma – niezależnie od branży – została zmuszona do nowych prognoz finansowych i przemyślenia strategii rozwoju. Eksperci podkreślają, że nie warto bezmyślnie ciąć wszystkich kosztów, zwłaszcza jeśli chodzi o marketing. Co więcej, w związku z ograniczeniami w sferze życia publicznego, bardziej istotna niż kiedykolwiek wcześniej jest obecność przedsiębiorstwa w Internecie. Jaki z tego wniosek? Twoja marka potrzebuje narzędzi, które pozwolą Ci zaistnieć w sieci w czasach kryzysu. Poznaj naszą listę niezbędników!
System do email marketingu
Wybuch epidemii spowodował potrzebę zwrotu w kierunku sprawdzonych i efektywnych kanałów reklamowych, a takim jest właśnie e-mail marketing. Pomoże Ci on nie tylko utrzymać sprzedaż na pożądanym poziomie, ale przede wszystkim – co dziś wydaje się szczególnie ważne – zbudować pozytywne relacje z klientami. W zależności od branży niektórzy z nich mogą wstrzymać się z decyzjami zakupowymi na czas kryzysu, a to sprawia, że musisz utrzymywać z nimi kontakt, nie zachęcając ich do transakcji. To moment na to, by pokazać ludzką twarz marki, podzielić się ekspercką wiedzą i dotrzeć do każdego z dotychczasowych klientów z lifestyle’owym, poradnikowym contentem.
Jaki inny kanał nadaje się do tego tak dobrze jak e-mail marketing? W obecnej chwili to jeden z podstawowych sposobów dotarcia do klientów. Większość spraw muszą oni teraz organizować sprzed ekranu komputera lub smartfona, więc skrzynka elektroniczna stanowi najlepsze miejsce do nawiązania z nimi właściwego kontaktu.
My polecamy Ci oczywiście FreshMail. To system, dzięki któremu posegmentujesz swoich odbiorców, spersonalizujesz pod nich swoje komunikaty, stworzysz estetyczne szablony wiadomości, a przede wszystkim – dzięki stałemu monitoringowi – zoptymalizujesz efekty swoich kampanii: zarówno sprzedażowych, jak i czysto wizerunkowych.
Warto zaznaczyć, że Freshmail pozwala Ci nie tylko w pełni wykorzystać potencjał mailingów i newsletterów, ale także maili transakcyjnych. Pamiętaj, że odbiorcy otwierają je nawet 8 razy częściej niż inne wiadomości.
W obecnej sytuacji rola wiadomości transakcyjnych wydaje się jeszcze istotniejsza niż dotychczas. Twoi klienci zmuszeni byli zwrócić się ku sferze online i oczekują tam teraz pełnej wygody i przejrzystości przy dokonywaniu zamówień i zarządzaniu kontem. Zadbaj więc o to, by otrzymali potwierdzenie każdej podjętej przez nich akcji. Wykorzystaj przy tym szansę na to, by pokazać się jako ekspert i zbudować pozytywną relację z odbiorcami.
Błyskawiczny kontakt dzięki wysyłkom SMS
Jeśli maile, to i SMS-y. Te dwa kanały uzupełniają się i są częściowo od siebie zależne. W związku z epidemią koronawirusa sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie – każdy dzień przynosi w zasadzie coś nowego, w tym regulacje i obostrzenia mające ogromny wpływ na funkcjonowanie rozmaitych biznesów. SMS wydaje się najlepszym kanałem do informowania swoich klientów o zmianach wypływających z tych decyzji. Dlaczego?
- SMS-y dostarczane są nawet w przypadku braku połączenia z Internetem;
- 95% wysłanych wiadomości zostaje przeczytanych, co czyni SMSy jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do klientów;
- co trzeci odbiorca otwiera SMSa już w ciągu pierwszej minuty od jego dostarczenia.
Dlatego właśnie wysyłki SMS doskonale nadają się do przekazywania najpilniejszych informacji. Są to oczywiście komunikaty krótkie, treściwe, które mogą odsyłać do bardziej szczegółowych treści na stronie internetowej bądź właśnie w mailu.
Webinary
Gros firm przerzuciło się na system pracy zdalnej. Zrobiła to zasadniczo każda marka, która mogła sobie na to pozwolić. Szybko okazało się, że home office to nie tylko wyzwania, ale również liczne szanse na to, by w swoim przedsiębiorstwie zmienić coś na plus. Płynne przejście na system pracy zdalnej umożliwiły przede wszystkim profesjonalne narzędzia komunikacyjne, które niejednokrotnie były w firmach wykorzystywane już wcześniej.
Marki musiały sięgnąć nie tylko po podstawowe komunikatory (jak Slack czy Google Hangouts) oraz systemy do zarządzania projektami (Asana czy Trello). Wyzwaniem okazało się również przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń przez Internet. Dla jednych firm jest to główna usługa, dla drugich to sposób na usprawnienie przepływu know-how w przedsiębiorstwie, a jeszcze dla innych to po prostu wygodny format content marketingowy.
Doceń więc możliwości, jakie daje proste narzędzie do webinarów i zrób z niego użytek w czasie kryzysu. Możesz je przetestować za darmo przez 14 dni.
Kreator landing pages
W obecnej sytuacji każda właściwie marka modyfikuje swoje strategie i sposób świadczenia usług. Niejednokrotnie wszystkie informacje na ten temat zbierane są na jednym przeznaczonym w tym celu landing page’u, gdzie klientowi oferuje się specjalne promocje przewidziane z powodu epidemii.
Warto więc w firmie dysponować solidnym narzędziem do tworzenia dedykowanych landing page’y. We FreshMailu niedawno udostępniliśmy takie narzędzie dla naszych klientów. Przy jego tworzeniu przyświecała nam idea, by było ono jak najbardziej intuicyjne dla użytkownika i by mógł postawić landing bez pomocy programisty. W bibliotece przygotowaliśmy też gotowe szablony, które można edytować na własny użytek.
Monitoring internetu
Kryzys w gospodarce niewątpliwie doprowadzi do kryzysów wizerunkowych licznych marek. Tak było w przeszłości, tak będzie i teraz. Koronawirus to temat bardzo delikatny, więc niejeden gracz na rynku już ściągnął na siebie krytykę z powodu niesmacznych kampanii RTM-owych bądź desperackich prób „zrobienia biznesu” na tragicznej przecież sytuacji.
Dlatego tak niezbędne wydaje się teraz monitorowanie sieci. Nie pozwól na to, by to Twoja marka stała się obiektem (bardziej lub mniej zasłużonego) hejtu ze strony internautów. Zauważ, że teraz, gdy wszyscy są jeszcze bardziej online, będzie on miał znacznie większy zasięg. Monitoruj, co i gdzie o Tobie piszą, i zachowaj nad tym możliwie jak największą kontrolę. Przyda Ci się do tego któreś z popularnych narzędzi, jak np. Newspoint czy Brand24, które pozwolą Ci śledzić wzmianki o Twojej marce i błyskawicznie na nie reagować.
Marketing w czasie kryzysu jeszcze ważniejszy niż zwykle
Sytuacja na rynku nie jest łatwa i trudno powiedzieć, dla kogo rozwój sytuacji okaże się bardziej łaskawy, a dla kogo mniej. Na szczęście masz dostęp do wielu internetowych narzędzi, które pozwolą Ci realizować działania marketingowe na najwyższym poziomie. Jeśli chcesz wyjść z tego kryzysu obronną ręką, nie możesz ich teraz bagatelizować.