FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Konsument Digitalny a wirtualna rzeczywistość! [Raport]
Powrót do listy wpisówNikogo nie trzeba przekonywać do tego, że warto inwestować w cyfryzację i marketing online. Jednak jak mądrze inwestować i jakie trendy uznać za drogowskazy? O tym dowiesz się z raportu stworzonego na podstawie najnowszych badań konsumenckich ShoppingShow, pod patronatem FreshMaila. Przewodnik prezentuje twarde dane, zestawienia i statystyki, które pozwolą zobrazować skalę zmian w e-handlu i ich wpływ na zwyczaje zakupowe konsumentów.
Poznaj swojego klienta
Wraz z postępującą digitalizacją (cyfryzacją) rynku zrodził się nowy typ konsumenta - Konsument Digitalny. Kim jest? Jak kupuje? Gdzie i jakie urządzenia mobilne wykorzystuje do zakupów? Warto poznać go bliżej.
III edycja ShoppingShow, to dalszy ciąg wnikliwych obserwacji zmian na rynku. Tym razem zostaną prześwietlone zwyczaje zakupowe polskich konsumentów online, ich preferencje, oczekiwania, nawyki i doświadczenia podczas zakupów w sieci oraz korzystania z aplikacji mobilnych. Znajdzie się tu charakterystyka rynku w dobie technologicznego przyspieszenia, czyli integracja sprzedaży online z offline (m-commerce / e-commerce) oraz wiele cennych informacji o tym, jak zmieniać się będzie branża fashion&retail pod wpływem technologii.
Na początek zachęcamy do zapoznania się z przewodnikiem po raportach z Polski i ze świata, obrazujących digitalizację rynku.
W dalszej części tekstu kilka ciekawych faktów dla zaostrzenia apetytów. FreshMail gorąco poleca.
Wszyscy mają tablet. Mam i ja!
Cyfryzacja wciąż nabiera rozpędu. Wystarczy spojrzeć, jak szybko przybywa nam tabletów w Polsce. “Liczba sprzedawanych w kraju urządzeń systematycznie wzrasta. W 2010 r. sprzedaż tabletów kształtowała się na poziomie 10 tys. urządzeń, podczas gdy w 2012 r. było to już 1,8 mln! Wszystko wskazuje więc na to, że ten trend będzie się utrzymywał, a tablety będą coraz powszechniejsze, także na rodzimym rynku”.
Prywatność czy bonusy?
Okazuje się, że między 2008 a 2011 wzrosła chęć “bycia śledzonym” w internecie, a jest ona warunkowana otrzymywaniem w zamian tańszych lub darmowych produktów i usług. Dane te świadczą o zmianie podejścia do swojej prywatności i wartości bonusów. Czy to oznacza, że Konsument Digitlany czuje się w sieci coraz bezpieczniej i pewniej? Czytaj więcej w raporcie.
Jak robimy zakupy?
Zmienia się tradycyjny model zakupowy. Wcześniej od początkowej świadomości do ostatecznej decyzji zakupowe wiodła dość jasno określona ścieżka. W dobie cyfryzacji konsumenci wyszukują informacji w wielu kanałach, dzielą się nimi, mogą zarządzać transakcjami z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. Z badań Shopper Sciences Inc. dla Google z 2011 roku wynika, że przed podjęciem decyzji zakupowej konsument czerpie informacje z 10 różnych źródeł. Jakie są zatem czynniki napędowe e-commerce? Przeczytaj koniecznie.
Pobierz raport, jeśli chcesz jak najlepiej odnaleźć się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej. Nie czekaj, bo Twoja konkurencja już ten raport zapewne analizuje :)