Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
Jesienne newslettery – pomysły na kreacje 2022
Powrót do listy wpisówCzas powoli wyjmować koce, zaopatrzyć się w ciepłe napoje i… sięgnąć po inspiracje na jesienne newslettery. A ich mamy pod ręką pełno! Bo jesień to zdecydowanie okres email marketingu.
Nie tak dawno temu mój kolega zbierał zamówienia na bardziej rozgrzewające herbaty - wiesz, takie z pomarańczą, imbirem czy cynamonem. I wtedy sobie pomyślałam “To jest właśnie esencja jesieni!”. Nie raz wydawać by się mogło, że potrzeby zakupowe przychodzą same, a więc nie trzeba się aż tak wysilać. Nic bardziej mylnego. Z jesiennych dobrodziejstw korzystają wszyscy, dlatego trzeba dobrze rozplanować swoje działania i pomyśleć, jak wykorzystać tę porę roku do: zwiększenia zaangażowania czy otwarć emaili, a ostatecznie przekucia odbiorcy w klienta na wszystkie pory roku. Sięgnij po nasze wskazówki i inspiracje.
Patrz na kalendarz
We wrześniu, listopadzie i grudniu dzieje się tyle, że łatwo jest się pogubić. Co za tym idzie - w prosty sposób można samemu wykopać sobie dół jeśli chodzi o strategię sprzedażową. Dlatego warto pamiętać o najważniejszych datach:
- Dzień Chłopaka - 30 września;
- początek roku akademickiego - 1 października;
- Dzień Edukacji Narodowej (Dzień Nauczyciela) - 14 października;
- zmiana czasu z letniego na zimowy - 29 na 30 października;
- Halloween - 31 października;
- Wszystkich Świętych - 1 listopada;
- pierwszy długi weekend - 29 października do 1 listopada;
- drugi długi weekend - 11 listopada do 13 listopada;
- Narodowe święto Niepodległości - 11 listopada;
- Black Friday - 25 listopada;
- Cyber Monday - 28 listopada;
- Andrzejki - 29 listopada;
- Barbórka - 4 grudnia;
- Dzień św. Mikołaja - 6 grudnia;
- Boże Narodzenie - 25-26 grudnia;
- Sylwester - 31 grudnia.
Powyższe daty pomogą nam znacznie nakreślić strategię marketingową i sprzedażową. Planując jesienne newslettery warto wziąć pod uwagę:
- wzmożone zainteresowanie kolekcją zimową;
- dwa długie weekendy - daj sobie wtedy odpoczynek od promocji;
- rozplanowanie Black Friday i Cyber Monday;
- rozpoczęcie okresu świątecznego.
Nawiązuj do chłodu
Po naszym upalnym lecie, jesień przyszła szybko i postawiła na swoim. Zaczynamy kupować cieplejsze ubrania, więcej czasu spędzamy w domu i rozkoszujemy się częściej chwilami “sam na sam”. Kiedy planujesz kampanię email marketingową, zastanów się, jak możesz to wykorzystać. Pokazuj jesienne kolekcje, dawaj promocje na gry planszowe i książki, prezentuj pielęgnację skóry na chłodniejsze dni czy promuj cieplejsze napoje. Uwierz mi, że prawie każdy biznes może nawiązać do jesieni, a więc warto pobawić się kreatywnie i pomyśleć, jak ten niemiły chłód przekuć w korzyść.
Wykorzystuj święta
Jesienią prawie za każdym rogiem kryją się szczególne okazje. Możesz wykorzystać to do specjalnych promocji czy kodów rabatowych. Co więcej, możesz stworzyć je w kreatywny sposób! W Halloween możesz nawiązać do “trick or treat”, w okolicach Andrzejek - do wróżb, a przy św. Mikołaju warto sięgnąć do wyjątkowej czerwieni i “ho ho ho”! Pamiętaj jednak, by nie dawać jej za dużo - filtry antyspamowe mogą wtedy uznać Twoją wiadomość za niechcianą, a wtedy Twoja świetna kreacja nie trafi przed oczy odbiorcy.
Daj coś od siebie i pokaż, że Ci zależy
Aby wykorzystać święta w swojej kampanii email marketingowej, nie musisz odnosić się do nich bezpośrednio. Wykorzystaj emocje z tym związane. W październiku, listopadzie i grudniu ciągnie nas do nostalgii, wspomnień, ciepła i przemyśleń życiowych. Co więcej, jest to wzmożony czas altruizmu! Doceniamy to co mamy i z chęcią dzielimy się z tym innym, niejednokrotnie pomagając. I Ty, jako marka, możesz do tego zachęcać! Promuj wydarzenie charytatywne, w którym bierzesz udział. Wymyśl własną akcję świąteczną. Pamiętaj, by po prostu czasem, zupełnie bezinteresownie, dawać. Jesień jest pełna takich okazji - wcześniej wspominałam o świętach, ale mamy również te nietypowe. I tak, w tym okresie, możemy zetknąć się z Dniem Seniora, Feminstek, Zdrowia Psychicznego czy Białej Laski.
Jesienne newslettery w pełni, czyli nabierz koloru i kształtu
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoje newslettery stały się #jesieniarami. W swoim szablonie możesz dawać akcenty graficzne bądź kolorystyczne, które będą nawiązywały do jesieni. Postaw na żółcie, brązy czy czerwienie. Dawaj grafiki, które kojarzą nam się z atmosferą chłodniejszych wieczorów. Możesz też pójść nawet o krok dalej i stworzyć osobny szablon email. A jeśli nie cały szablon - jedną kreację, która w pełni będzie nawiązywać do jesieni od naniesionego na nią tekstu po grafiki i kolory.
Postaw na Black Friday i Cyber Monday
Jest to jedno z najbardziej gorących okresów w roku - nie raz czekamy jedynie na ten moment, aby dokonać ponownego zakupu np. danej usługi (tzw. repeat purchase). Nic więc dziwnego, że promocje widać wszędzie, a sprzedawcy napracowywują się przy tworzeniu jak najlepszych strategii sprzedażowych. Czasem to jednak może nie wystarczyć, jeśli nie zadbasz i również o kampanie email marketingowe. Przy tego rodzaju promocjach nie czekaj na ostatnią chwilę. Możesz powiadomić z wyprzedzeniem, że taka promocja się odbędzie lub w ogóle zacząć ją nieco wcześniej. Warto również dawać licznik czasu - pojawia się tutaj zasada niedostępności, co znacznie może zwiększyć Twoje szanse sprzedażowe.
Pomagaj swoim klientom
W tym okresie nie tylko Ty możesz się pogubić - Twoi klienci również. Dlatego jesienne newslettery to nie tylko promocje! Jeśli tylko masz taką możliwość, prowadź webinary, przesyłaj porady i dawaj do pobrania ebooki. Rób to niezależnie od tego, czy pracujesz w branży B2B bądź B2C. Jeśli chcesz pomagać biznesom, pokaż, jak sami mogą polepszyć swoją strategię sprzedażową, zaplanować promocję, zadbać o lepszą obsługę klienta w tym gorącym okresie. Jeśli natomiast działasz w B2C - możesz np. pokazywać trendy modowe, zachęcać do tego, by lepiej pielęgnować o skórę, dawać znać, jak dbać o auto, kiedy robi się chłodniej. Postaw na treści edukacyjne, a na pewno przynajmniej część Twoich odbiorców odetchnie z ulga.
Jesienne newslettery to odpowiednie emoji
Niedawno wspominałam o Dniu Emotikona i dziś znów do tego nawiążę. Warto jest stosować emoji w tytule wiadomości email, a już przynajmniej je przetestować. Jesienią możesz sięgnąć po emoji przy okazji specjalnych okazji, promocji lub po prostu odnosząc się do jesieni. Poniżej odnajdziesz przykłady emotikon do wykorzystania. Wszystkie dostępne są w naszym kreatorze kampanii.
Jesień:
☕☔??☂?
Początek roku akademickiego:
???????????
Halloween:
?♀️?♂️?♀️?♂️????????
Informacje o promocjach, Black Friday, Cyber Monday:
?????✄✂?
Informacje o zbliżającym się końcu promocji:
⏳⌛⏱⌚???
Andrzejki:
?✨??
Promocje kolekcji modowej:
????????? ? ?
Zbliżające się święta i Mikołajki:
❄☃⛄?❅✩????♂️
Podsumowanie
- Nawiązuj do jesiennej atmosfery czy kolorystyki aby wzbudzić ciepłe emocje u odbiorcy.
- Planuj pod kalendarz, aby nie stracić żadnej okazji ani nie rozpocząć promocji w długi weekend.
- Pamiętaj, aby dodawać emoji do tematu wiadomości, a przynajmniej to przetestować.
- Wykorzystuj święta typowe i nietypowe.
- Dodawaj do kampanii Black Friday i Cyber Monday licznik czasu.
- Postaw na altruizm i zrób coś dobrego!