Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Jak stworzyć Walentynkę, którą pokochają Twoi odbiorcy – kilka rad dla e-mail marketerów
Powrót do listy wpisówTwój Klient bardzo chętnie da się złapać w e-mail marketingowe walentynkowe sidła. Jeżeli potraktujesz wyzwanie poważnie, Twoje newslettery mogą szybko zamienić się w konkretną sprzedaż.
Zacznijmy od tego, że Walentynki i każde tego rodzaju święta, dają nam nieprzeciętne możliwości dotarcia z newsletterem do szerokiego grona Klientów. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Discovery Card:
- mężczyźni są gotowi wydać średnio prawie dwa razy więcej na walentynkowe prezenty niż kobiety,
- 65% osób dokonuje zakupów na tydzień przed Walentykami,
- 10% mężczyzn czeka z zakupami do 14 lutego ,
- 39% kobiet nie planuje wydatków związanych z tym dniem,
- 22% mężczyzn i 15% kobiet planuje kupić prezent online.
Poniżej przedstawiamy kilka rad dla marketerów, którzy właśnie zastanawiają się jak sprawić, żeby odbiorcy 14 lutego poczuli miętę do ich newsletterów.
1. Segmentuj. Na podstawie informacji, które posiadasz o swoich subskrybentach możesz stworzyć walentynkowe arcydzieło. Kwestią oczywistą jest wydzielenie grup kobiet i mężczyzn. To jednak nie jedyna możliwość. Przykladowo, moduł geolokalizacji pomoże ci stargetować grupę według miejsca zamieszkania. Na podstawie zachowań subskrybentów w Twoim sklepie internetowym, jesteś w stanie podzielić ich według zainteresowań, a następnie wykorzystując content dynamiczny, wysłać wysoko spersonalizowane oferty – dopasowany do okazji opis i odpowiednie zdjecie.
2. Wykorzystaj social media. E-mail marketing dobrze współgra z mediami społecznościowymi. Przygotuj wcześniej kampanię na Facebooku i wzmocnij jej przekaz w dedykowanym mailingu, w którym bezpośrednio namówisz do kupna konkretnego produktu.
3. Zaoferuj coś ekstra. Kochamy prezenty, a te otrzymane w Walentynki szczególnie mocno potrafią zapaść w pamięć. Pokaż Klientom jak bardzo ich doceniasz – wyślij im specjalnie z tej okazji kupon rabatowy na produkty, które ostatnio przeglądali w Twoim sklepie, zaoferuj specjalny rabat dla Klientów, którzy poprzedniego roku dokonali u Ciebie walentynkowego zakupu, zaproponuj lokalne punkty odbioru produktów tym osobom, którym zależy na czasie, a nawet darmową dostawę jeżeli zamówienie będzie wykonane w ciągu 12 godzin od otrzymania newslettera (zawsze ograniczaj czasowo swoje promocje).
4. Działaj niestandardowo. To jest właśnie ten dzień, w którym subskrybenci oczekują, że ich zaskoczysz. Część osób nie kojarzy Walentynek z niczym przyjemnym. Możesz to wykorzystać – „Nienawidzisz Walentynek? My też – zamiast na randkę, wybierz się na szkolenie”. Podobny ton komunikacji przyjęła firma Redcoon.
5. Połącz siły. Znajdź partnera, który oferuje coś, czego Ty nie masz i stwórzcie razem kampanię. Być może niekoniecznie usługi, które oferujesz są idealne na Walentynki, ale jednocząc siły z firmą, która sprzedaje walentynkowe prezenty, jesteś w stanie stworzyć newsletterowy must have. Przykład? Załóżmy, że sprzedajesz ubezpieczenia samochodowe – wydziel grupę mężczyzn, zaproponuj, że jeżeli przedłużą ubezpieczenie w ciągu 12 godzin, otrzymają kosz z kosmetykami idealny na Walentynkowy prezent!
6. Działaj precyzyjnie. Musisz wyznaczyć plan działań e-mail marketingowych. Jak się z pewnością domyślasz – jedna kampania nie wystarczy. Najlepiej jeżeli zaczniesz działać już miesiąc przed Walentynkami. Absolutnie najpóźniej tydzień przed. Najlepiej „przypominać się” co tydzień. Jeżeli obawiasz się, że rozdrażnisz tym Klientów, w pierwszym mailu zapytaj jak często chcą otrzymywać powiadomienia o specjalnych walentynkowych ofertach.
7. Sugeruj prezenty. Szczególnie mężczyźni docenią pomysły na trafione prezenty dla ukochanej, na które nie wydadzą fortuny. Spróbuj stworzyć listę produktów Twojej firmy, które były najczęściej wybierane przez Klientów w poprzednich latach. Wszyscy lubimy kiedy ktoś ułatwia nam wybór.
8. Pokaż jak bardzo doceniasz swoich subskrybentów. Specjalnie na ten dzień przygotowany szablon newslettera, specjalne oferty, akcje specjalne – te wszystkie działania zbudują pozytywna atmosferę wokół Twojej marki, która na pewno zaprocentuje uznaniem Klientów.