Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Jak się przygotować do Dnia Darmowej Dostawy?
Powrót do listy wpisówCo skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów przez internet? Aż 67% e-kupujących deklaruje, że niższe koszty dostawy, jako czynnik obniżenia kosztów ich zakupów online. Już 1 grudnia odbędzie się 6 edycja Dnia Darmowej Dostawy. Wykorzystaj tą datę pod kątem pozyskania nowych klientów i inwestycji w budowę wizerunku swojego sklepu.
Dzień Darmowej Dostawy to polski odpowiednik amerykańskiego Free Shipping. Podczas trwania akcji, sklepy internetowe oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę, niezależnie od wartości zamówienia, sposobu płatności i metody dostawy.
Głównym celem DDD jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci. Możesz łatwo zachęcić dotychczasowych klientów do ponownych zakupów, a tych którzy jeszcze mają obawy przed kupowaniem online, do zrobienia pierwszej transakcji właśnie w Twoim sklepie.
Kim są kupujący online?
Kupujących online jest w Polsce z roku na rok coraz więcej. Dokonując zakupów w sieci kierują się przede wszystkim wygodą, oszczędnościami i większą możliwością wyboru niż w sklepach tradycyjnych.
Ponad połowa Polaków już korzysta z wygody, jaką dają zakupy online. A drugą połowę masz szansę przekonać właśnie w Dniu Darmowej Dostawy. Wielu właściecieli e-commerece zdaje sobie z tego sprawę i w zeszłorocznej edycji Dnia Darmowej Dostawy wzięła udział rekordowa liczba sklepów – 2450. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,4%), „Uroda i zdrowie” (12,4%), „Odzież, dodatki” (12,3%), „Dla dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,7%).
Jak powinieneś się przygotować?
Poniżej przedstawię Ci kilka rad, które pomogą Ci prawidłowo przeprowadzić akcję specjalną w Twoim sklepie.
Zacznij już dziś
Klienci poszukują informacji wcześniej, niż można się tego spodziewać. Poinformuj na swojej stronie, że bierzesz udział w Dniu Darmowej Dostawy. Przygotuj odpowiedni popup, albo baner. Dzięki temu goście odwiedzający Twój e-skep będą wiedzieć o okazji z wyprzedzeniem.
Zaplanuj i zorganizuj swoją sprzedaż
Spójrz na wszystkie swoje produkty i zaplanuj sprzedaż przed czasem zamiast robić to w ostatniej chwili. Weź pod uwagę średni koszyk zakupowy oraz swój asortyment analizując małe zakupy tak, aby darmowa dostawa nie wpłynęła niekorzystnie na Twój dochód.
Przetestuj swoją stronę
Sprawdź możliwości Twojego serwisu pod kątem większego niż zazwyczaj ruchu. Co roku w Dniu Darmowej dostawy e-sklepy zauważają zwiększoną aktywność użytkowników. W zeszłym roku taki wzrost zauważyło aż 91% sklepów biorących udział w akcji (w porównianiu do listopada br.) Potencjalne obciążenie możesz wcześniej sprawdzić za pomocą specjalnych narzędzi, aby mieć pewność, że problemy techniczne nie będą dla Twoich klientów przeszkodą do dokonania zakupu.
Upewnij się, że sklep może obsłużyć zwiększony popyt
Jedną z najgorszych rzeczy, które mogą się zdarzyć podczas zwiększonej sprzedaży, to braki w asortymencie. Ustal swoje plany z dostawcami i upewnij się, że są przygotowani do obsługi prognozowanej sprzedaży podczas akcji specjalnej.
Masz odpowiednią bazę klientów?
Jeżeli nie posiadasz bazy adresów mailowych klientów, zbieraj je jak najszybciej. Nawet najlepsza oferta nie spełni swych zamierzeń, jeśli trafi w pustkę. Jeśli wiesz, że nie zdążysz, możesz skorzystać z usług dobrego dostawcy baz wewnętrznych. Sprawdź odpowiednio wcześniej czym się kierować przy wyborze takiej usługi.
Zaplanuj stronę kreatywną
Zaplanuj miejsce i rodzaj banerów na stronie. Zaplanuj kreację mailingu. Pamiętaj, że większość sklepów będzie wysyłała wtedy informację o darmowej dostawie. Wyróżnij się swoim przekazem, możesz to zrobić przez zabawną treść, albo ciekawą stronę wizualną. Pomyśl np. nad zaimplementowaniem ciekawego GIFa.
Buduj zaciekawienie
Buduj napięcie i szum wokół swojej zbliżającej się sprzedaży. Prześlij serię maili teaserów i poinformuj swoją społeczność online o tym, że bierzesz udział w Dniu Darmowej Dostawy. Wykorzystaj do tego celu także swoje social media. Im szybciej zaczniesz to robić, tym więcej osób dowie się o Twojej planowanej akcji.
Nie ignoruj porzuconych koszyków
Jednym z najłatwiejszych i najbardziej skutecznych sposobów na to, aby zmniejszyć ilość porzuconych koszyków jest ustawienie ciekawej kreacji mailingowej na porzucony koszyk. W ten sposób, gdy klient doda produkt do swojego koszyka, ale opuści Twój sklep, możesz skorzystać z atrakcyjnego mailingu, aby przekonać go do zakończenia zakupu.
Pixel śledzący
Prowadzisz płatne kampanie na Facebooku lub w Google AdWords? Wykorzystaj pixel śledzący i zaimplementuj go do swojego mailingu, aby móc kolejno retargetować odbiorców z swoimi reklamami.
Zintegruj czat na żywo
Bardzo ważnym jest, abyś podczas akcj był łatwo dostępny dla klientów. Nie chcesz przecież, aby opuścili Twoją stronę internetową, ponieważ nie mogli uzyskać odpowiedzi wystarczająco szybko.
Wykorzystaj email marketing
Jak podaje platforma analityczna Custora, email marketing jest odpowiedzialny za 15.6% transakcji odbywających się w obrębie sklepów internetowych, marketing afiliacyjny za 17%, a media społecznościowe i reklama display pozostają daleko w tyle w tym zestawieniu. Pamiętaj o tym prowadząc akcje Dnia Darmowej Dostawy i zwiększ sprzedaż w swoim sklepie!