Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Jak działa FreshMail Optimizer?
Powrót do listy wpisówJako doświadczona firma w branży e-mail marketingowej zdajemy sobie sprawę z tego, że nic tak nie poprawia skuteczności kampanii jak ciągłe testowanie i dopasowywanie działań do grupy docelowej. Jeśli chcielibyście lepiej poznać swoją grupę odbiorców i ich nawyki związane z otwieraniem wiadomości musicie skorzystać z Optymalizatora czasu wysyłki.
FreshMail Optimizer to innowacyjne rozwiązanie, pozwalające automatycznie przeprowadzić testy, które do niedawna marketerzy musieli robić „ręcznie”. Dzięki niemu będziecie w stanie sprawdzić, w jakie dni i o jakiej porze Wasza baza najlepiej konwertuje. Dzięki ustaleniu, kiedy współczynniki Open-Rate i Clickt-Trough Rate są najwyższe, Wasze kampanie będą skuteczniejsze, a sprzedaż wzrośnie.
Aby skorzystać z Optymalizatora czasu wysyłki, w 1 kroku tworzenia kampanii oznacz opcję Narzędzia optymalizacyjne. Wtedy pojawią Ci się dwie możliwości testowania kampanii - przeprowadzenie testów A/B oraz właśnie Optymalizator czasu wysyłki.
Następnie będziesz musiał zdecydować czy chcesz przetestować dzień tygodnia, czy porę dnia na wysyłkę. Po dokonaniu wyboru pozostaje jeszcze ustalenie kilku istotnych kwestii. Jeśli wybrałeś testowanie dnia tygodnia zastanów się czy interesuje Cię tydzień roboczy (5 dni) czy kalendarzowy (7 dni). Musisz także wybrać godzinę rozpoczęcia wysyłki (uwaga! Ten wybór nie jest testem godziny).
W kolejnym kroku system automatycznie podzieli Twoją bazę na odpowiednie części i każdego dnia będzie wysyłał tę samą kreację do innej grupy. Po skończonych testach raporty wskażą, który dzień okazał się tym, kiedy baza najlepiej konwertuje.
Jeśli chcesz przetestować porę dnia, wybierz odpowiednią opcję w swoim Panelu. Będziesz mógł wybrać spośród 3 możliwych (pamiętaj, że musisz wybrać przynajmniej dwie).
Analogicznie jak w poprzednim przypadku baza zostanie podzielona na odpowiednie części, a kampania zostanie automatycznie wysłana. Po skończonych testach, w raportach, pojawią się wyniki, które określą, o jakiej porze dnia powinieneś wysyłać wiadomości do swoich subskrybentów.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, napisz na adres pomoc@freshmail.pl. Skontaktuje się z Tobą doradca z naszego zespołu.