FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Integracja Facebook Lead Ads i FreshMaila od FastTony
Powrót do listy wpisówFacebook wprowadził z końcem 2015 roku kolejne rozwiązanie dla reklamodawców, którzy chcą prowadzić działania lead nurturingowe. Lead Ads to o tyle interesujący format reklamowy, iż umożliwia legalne zbieranie danych kontaktowych do późniejszego wykorzystania w działaniach sprzedażowych i marketingowych.
Załóżmy, że przygotowana na platformie Facebooka reklama dała pozytywny efekt: pozyskałeś nowego klienta, zainteresowanego produktem lub usługą. Co zrobić, aby jego przygoda z Twoją marką trwała dłużej?
Obejrzyj bezpłatny materiał z webinarium o tym jak wykorzystać Facebook Ads i email marketing. Integracja FastTony i FreshMail!
Lead Ads i wygrzewanie leadów
Temat legalnego wykorzystywania danych z Facebooka budzi wiele kontrowersji. Dzięki Lead Ads każda marka może w legalny sposób efektywnie zbierać dane klientów. To kolejny argument za reklamowaniem się na tej platformie.
Obecnie Lead Ads jest przystosowany wyłącznie do urządzeń mobilnych (ogranicza niewygodne wypełnianie formularzy na małych ekranach), choć prowadzone są prace nad wersją dostępną na desktop. Celem tego formatu reklamowego nie jest ani wzmocnienie świadomości marki ani unikalne przejścia na stronę. Nie jest nią nawet konwersja. Przedstawiona idea zmierza w jednym kierunku - zbierania leadów (lead generation).
Ten format zdecydowanie pomoże Ci w budowaniu świadomej społeczności wokół Twojej firmy. Dzięki integracj, którą chcę Ci dziś przestawić, będziesz mógł przeprowadzić późniejszy lead nurturing i zwiększyć skuteczność swoich działań online.
Integracja FastTony i FreshMail w praktyce
Wykorzystaj FastTony Lead Ads w integracji z FreshMailem. Dzięki temu wygenerowane leady wpadną bezpośrednio do Twojego systemu mailingowego. Będziesz mógł rozpocząć interakcję ze swoimi nowo pozyskanymi prospektami z pomocą email marketingu. Zobacz, jak zintegrować oba rozwiązania tutaj.
Teraz pokażę Ci jak stworzyć Lead Ads na Facebooku. W pierwszym etapie stwórz formularz, który będzie zamiennikiem landing page, ale umieszczonym w obrębie Facebooka. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie zmuszasz użytkownika do opuszczenia platformy social media.
Ten element nie wzbudza w użytkownikach żadnych podejrzeń czy też włączenia się bariery ochronnej – „UWAGA! Tu chcą coś ode mnie”!
W dalszym krokach wybierz pytania, na które użytkownik musi odpowiedzieć, gdy pozostawia Ci swoje dane. Co istotne, format Leads Ads, dzięki swojej optymalizacji powoduje, że wszystkie dane podane przez użytkownika (np. adres email, nr telefonu, imię i nazwisko) są automatycznie pobierane z jego profilu. Nie musi ich ręcznie wpisywać, jak to ma miejsce przy zwykłych landingpages.
Uzupełniając formularz Lead Ads odbiorca reklamy odpowiada przez wskazanie przygotowanych wcześniej podpowiedzi. To kolejne ułatwienie dla przyszłego klienta, który nie musi ręcznie wprowadzać odpowiedzi.
Po przygotowaniu LEAD (Facebook landing page) i wskazaniu grupy docelowej, pozostaje Ci jedynie uruchomić kreatywną kampanię reklamową. Wybierz format rozliczeń CPM z optymalizacją na wypełnienie formularza.
Oto jak wygląda Lead Ads od strony użytkownika:
Błyskawiczna automatyzacja
FastTony przygotował integrację zaprezentowanej techniki w taki sposób, że wszystkie dane kontaktowe są automatycznie przetwarzane. Zamiast pobierania ich po zakończonej kampanii z Power Editora, na bieżąco jesteś informowany mailowo o każdym nowym użytkowniku, który poprawnie wypełnił Leada. W biznesie ważny jest czas. Dlatego, pomiędzy wypełnieniem formularza, a otrzymaniem maila z danymi klienta, mija tylko 60 sekund!
Dodatkowo możesz postawić na pełną automatyzację! Zaraz po wypełnieniu formularza wszystkie dane są automatycznie przekazane również do FreshMaila, co pozwala w całości zautomatyzować kontakt za pomocą autoresponderów. To funkcja zautomatyzowania wysyłek, przy pomocy których możesz stworzyć “kolejkę” wiadomości, które otrzyma odbiorca po zapisaniu się do Twojej listy odbiorców.
Działania email marketingowe pomogą Ci skutecznie budować długotrwałe i profesjonalne relacje z grupą odbiorców. Dodatkowo pomogą Ci aktywować ich do zakupu w odpowiednim momencie. Zobacz jak to zrobić.
Legalne i przejrzyste pozyskiwanie danych
Integrując FreshMaila i FastTony, pamiętaliśmy o dostosowaniu go do wymogów prawnych. Dlatego maile użytkowników mogą być potwierdzane wyłącznie poprzez double opt-in (użytkownik potwierdza na mailu czy komórce chęć zapisu, klikając linka). W ten sposób wszystko działa w sposób jasny, przejrzysty i, co najważniejsze, legalny!
Sama obsługa narzędzia jest bardzo prosta i intuicyjna zarówno dla przedsiębiorcy, jak i klienta, który nie lubi skomplikowanych procedur, a jedynie czytelne rozwiązania.