Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Geotargetowanie we FreshMailu
Powrót do listy wpisówWprowadziliśmy właśnie nową funkcjonalność, która pozwoli Wam jeszcze dokładniej targetować Wasze wysyłki. A wszystko to dzięki geotargetowaniu.
Jak to wyglądało dotychczas ?
Jeżeli zbierałeś dane, mogłeś zawsze poprosić odbiorcę o podanie miasta, w który mieszka lub województwa. Następnie, poprzez odpowiednie stworzenie grup we FreshMailu, możesz odpowiednio targetować wiadomości, które będą kierowane do osób mieszkających w Małopolsce. Oczywiście metoda ta jest bardzo dobra, przy czym ma jedną zasadniczą wadę - zmusza zapisujących się do newslettera do wypełniania "większego" formularza.
Geotargetowanie we FreshMailu ?
Obecnie wprowadziliśmy możliwość automatycznego rozpoznania, gdzie dany właściciel adresu e-mail sprawdzał ostatnio swojego maila. Dzięki temu, możesz w łatwy sposób stworzyć grupę osób, sprawdzającą maila w województwie np. mazowieckim.
Jak to zrobić ?
Klikamy w danej liście subskrypcyjnej na stwórz grupę. Następnie ustalasz reguły dla tej grupy, a tam w zakładce możesz znaleźć opcje Geotargetowanie/województwo. Wybierasz jakie województwo Cię interesuje, a następnie klikasz „zapisz”.
W kolejnym, po przeliczeniu grupy (naciskamy przycisk ze strzałkami), kroku widzimy, ile osób sprawdziło ostatnio maila w danym województwie. Informacja ta, może znacząco wpłynąć na poprawę efektywności Twoich wysyłek.
Kilka ważnych informacji
Tak jak pisałem, funkcjonalność ta działa jedynie na tę grupę odbiorców, która otworzyła jedną z twoich kampanii. Przy średnim wskaźniku otwarć na poziomie 20% pamiętaj, że tylko dla tej grupy geotargetowanie będzie działać.
Po drugie, użytkownicy korzystający z mobilnych dostępów do internetu, takich jak np. Blueconnect, niezależnie od miejsca sprawdzenia maila, zawsze będą wyglądali dla FreshMaila jakby sprawdzali maila w Warszawie.
Mamy nadzieje, że nowa funkcjonalność przypadnie Ci do gustu. Obecnie pracujemy nad jej rozwojem. W efekcie, już niedługo, będzie można targetować wysyłki w oparciu o miasta, w których sprawdzają wiadomości Twoi odbiorcy.