Tworząc i rozwijając FreshMaila przyświecała nam przede wszystkim prostota i łatwość korzystania z aplikacji. Zdajemy sobie sprawę jednak, że nie ma aplikacji idealnej, w której dla każdego użytkownika będzie w 100% jasny. Nie ma ludzi nieomylnych. Cenimy Twój czas, dlatego też w tym artykule znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i wątpliwości jak poprawnie wykorzystać funkcje FreshMail.

cytat_bledy_nauka

# Błędne rozszerzenie pliku listy odbiorców

Podczas importowania listy mailingowej do aplikacji zastanawiasz się jaki format pliku będzie najlepszy? Za chwilę nie będzie już nigdy więcej dylematu: “xls, xlsx czy csv”.

Rekomendowanym przez FreshMaila formatem jest CSV.

Dlaczego? Jest to plik prosty tekstowy, w którym pola w linii rozdzielane są średnikiem. Niewątpliwą zaletą tego formatu jest jego prostota - brak formatowania oraz wszelkiego rodzaju formuł matematycznych.

Dodatkowo, jest on wspierany przez wszystkie systemy operacyjne. Jako plik tekstowy, CSV może występować w wielu kodowaniach - zalecamy jednak używanie  UTF-8 lub Windows-1250/Latin 2. Kodowanie UTF-8 jest najczęściej stosowanym standardem. Ważna uwaga - każdy arkusz kalkulacyjny pozwala na zapis pliku CSV w odpowiednim kodowaniu.

Co jeśli cały czas posługiwałeś się .xlsx i nie wiesz, jak zapisać listę w rozszerzeniu .csv? Spokojnie, już służymy pomocą :)

Konwertowanie pliku xlsx do csv from FreshMail on Vimeo.

# Import własnego szablonu do FreshMaila

Wiele zgłoszeń na pomoc@freshmail.pl dotyczy importu szablonu. Mówiąc najogólniej, cała sztuka polega na spakowaniu kilku składowych plików szablonu w formacie ZIP. Struktura takiego katalogu po rozpakowaniu powinna zawierać plik główny z rozszerzeniem .html, oraz pliki graficzne w dowolnym formacie wskazanym w dokumencie. Cały szablon, z wszystkimi wymaganymi elementami musi być w postaci skompresowanej.

Często jest tak, że jeśli brakuje choć jednego elementu tej układanki, pojawiają się problemy z poprawnym załadowaniem szablonu.

jak wgrac szablon?

opracowanie własne

Tworząc wiadomość pamiętaj, aby nigdy nie kopiować tekstu bezpośrednio z MS Word lub innego edytora tekstu. Wykorzystaj do tego Notatnik systemu Windows (lub Notatki - odpowiednik na Mac), z którego bezpiecznie możesz wkleić tekst do FreshMaila.

Należy również pamiętać, że obecnie nie wspieramy znaków emoji, które mogą powodować różne komplikacje z importem szablonu.

# Autorespondery - co może pójść nie tak?

Mimo, że stworzenie autoresponderów jest równie intuicyjne i proste, jak zwykła kampania mailingowa, to często nasi użytkownicy z nich nie korzystają. Wielka szkoda!

 konto darmowe = jeden aktywny autoresponder

Przy próbie aktywowania kolejnego autorespondera, pozostanie on cały czas na etapie 99%.
Aktywowanie nieograniczonej liczby autoresponderów jest możliwe tylko na kontach płatnych.

duplikat autorespondera = ręczna aktywacja

Można zarządzać swoimi autoreponderami i śmiało je edytować i duplikować - wystarczy najechać kursorem na nazwę danego autorespondera i wybrać jedną z opcji. Najczęstszym problemem jest status zduplikowanych autoresponderów - są one na początku nieaktywne. Należy je aktywować ręcznie.

częstotliwość przeliczania się segmentów

Bardzo ważną kwestią jest świadomość, że segmenty w listach odbiorców nie są aktualizowane na bieżąco. Z tego powodu autorespondery mogą być wysyłane z lekkim opóźnieniem.

# Czas potrzebny na działanie testów i narzędzi optymalizacji

Narzędzia optymalizacyjne (pierwszy krok - Optymalizator czasu wysyłki) pozwalają sprawdzić, w jakie dni i o jakiej porze Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni i tym samym dopasować swoje wysyłki email marketingowe bezpośrednio do ich preferencji i zachowań. Zwróć uwagę na fakt, że dane w raporcie kampanii będą się stopniowo odświeżały.

Więcej informacji na stronie: Jak działa Optymalizator czasu wysyłki?

Jak to działa? System podzieli bazę danych na 3 części. Dwie mniejsze grupy otrzymają tę samą kampanię testową, która będzie różnić się tematem wiadomości lub nazwą nadawcy. Mechanizm będzie stopniowo wysyłał wiadomości, starając się przewidzieć kiedy będzie optymalny czas na wysłanie każdego maila.

Częściej otwierana lub klikana wersja zostanie wysłana do trzeciej, największej grupy odbiorców.

# Brak wykorzystania API

API - brzmi tajemniczo a to nic innego jak “nić połączenia”, która jest niezbędna podczas integracji FreshMaila z Twoim systemem CRM, CMS, e-commerce, itp. Przykładowo, jeżeli chcesz synchronizować swoje platformy z FreshMailem możesz to zrobić za pomocą różnych wtyczek lub właśnie z naszym API, które jest dostępne dla każdego klienta.

Błędem tutaj jest niewykorzystywanie możliwości, jakie daje API, szczególnie jeśli prowadzisz np. sklep internetowy. W dużym stopniu ogranicza to potencjał, jaki możesz osiągnąć za pomocą  klucza API FreshMaila.

api

Ale to nie wszystko. W każdej liście odbiorców możesz znaleźć dedykowany klucz API . Wystarczy, że po wejściu w jedną ze stworzonych przez Ciebie list, wybierzesz zakładkę “Parametry”.

Najprostsze wykorzystanie API to bezproblemowe zsynchronizowanie przepływu nowych adresów zbieranych w innym miejscu i dodawanie ich do odpowiednich list bądź segmentów.

Jeśli chcesz poznać wszystkie konkrety dotyczące wykorzystania API, niezbędne jest zapoznanie się z naszą dokumentacją. Pozwoli Ci ona w pełni zaznajomić się z możliwościami, które daje integracja poprzez API.

Obserwuj nasze profile social media