Aleksandra Jakubek wpis utworzony wpis edytowany
Formularz zapisu i autoresponder – must have email marketingu
Powrót do listy wpisówJako email marketer doskonale wiesz o tym, że wysyłane treści muszą być dostosowane do preferencji odbiorców, którzy je otrzymują. Nie ma więc nic lepszego od bazy składającej się z subskrybentów, którzy dobrowolnie i świadomie zapisali się na Twój newsletter. Ci odbiorcy już wyrazili zainteresowanie tym, co im oferujesz. Jest to jednak tylko pierwszy krok do sukcesu. Następnym jest utrzymanie tego zainteresowania poprzez nawiązanie odpowiednich relacji, które przerodzą się w dokonanie zakupu.
Jak to zrobić, żeby te kroki zrealizować szybko, łatwo i za jednym razem? Idealnym sposobem jest połączenie dwóch funkcji FreshMaila - kreatora formularzy zapisów i autoresponderów. Te dwa narzędzia pozwolą Ci na stworzenie idealnej ścieżki budowania relacji z odbiorcami.
Zaletą korzystania z autoresponderów jest to, że najczęściej wystarczy raz je skonfigurować, a będą dla Ciebie pracować aż do momentu, gdy sam je zdecydujesz wyłączyć lub zmienić. Ta funkcja mocno ułatwia utrzymanie komunikacji z subskrybentami, szczególnie na początku waszej relacji.
Autorespondery użyjesz więc do wielu rzeczy, w tym stworzysz szczególnie:
- ścieżkę powitalną, czyli cykl wiadomości wysłany po zapisie na newsletter, która pomoże Ci lepiej poznać Twoich odbiorców. Dzięki temu łatwiej będzie Ci przejść w tej relacji z punktu zainteresowania do punktu zakupu;
- kurs online - jeżeli oferujesz specjalistyczne czy edukacyjne treści, w łatwy sposób możesz stworzyć np. darmowy kurs, na który odbiorcy będą zapisywać się na Twojej stronie. Po zapisie automatycznie będą otrzymywać kolejne lekcje, w ustalonym przez Ciebie odstępie czasowym;
- proste, automatyczne wiadomości, w których dostarczysz odbiorcom np. materiały, obiecane podczas zapisu na newsletter. Nie od dzisiaj wiadomo, że zostawiamy swoje dane chętniej, gdy otrzymamy coś interesującego w zamian. Może to być ebook, kod rabatowy czy nawet darmowa dostawa w sklepie,
- i wiele więcej.
Jak to wszystko zrobić?
Zacznij od przygotowania formularza zapisu, który umieścisz na swojej stronie. Nie musisz angażować do tego żadnego programisty czy grafika, bo kreator formularzy we FreshMailu pozwoli Ci na pracę bez specjalistycznej wiedzy. Możesz go zmodyfikować pod względem wyglądu - kolorystycznie czy dodając odpowiednie zaokrąglenie przycisku - dzięki czemu zadbasz o ciągłość identyfikacji wizualnej Twojej marki. I to wszystko kilkoma klikami. Formularz daje Ci również możliwość dostosowywania informacji, które chcesz pozyskać. Możesz użyć do tego pola formularza, które cechują różne typy - od zwykłego tekstowego aż po listy rozwijane.
Warto już w formularzu zachęcić potencjalnego odbiorcę do zapisu, oferując mu np. bezpłatny dostęp do materiałów premium, ebook, zniżkę, darmową dostawę, czy próbki Twoich produktów.
Nie wiesz jak zacząć? Bez obaw - poniższy poradnik przeprowadzi Cię przez konfigurację formularza krok po kroku: Jak stworzyć formularz zapisu.
Po uruchomieniu formularza zapisu na stronie, musisz przygotować wiadomości z treściami bądź materiałami, które odbiorca automatycznie otrzyma w zamian za zostawienie swoich danych. Może to być jedna wiadomość powitalna po zapisie na newsletter, mail z kodem rabatowym lub ebookiem, bądź pierwsza lekcja kursu czy ścieżki edukacyjnej. Pamiętaj, aby pierwszą wiadomość ustawić natychmiast po zapisie. Odbiorca przeczyta ją na pewno od razu, bo nie zdąży wyjść ze swojej skrzynki po potwierdzeniu e-maila.
Dokładny poradnik, pokazujący w jaki sposób ustawiać takie autorespondery, znajdziesz pod poniższym linkiem: Jak korzystać z autorespondera “Zapis na listę odbiorców”?
Połączenie formularza zapisu i autoresponderów to świetny przykład sposobu, w jaki możesz zautomatyzować swoje działania email marketingowe. Jednorazowa konfiguracja całej ścieżki pozwoli Ci na szybką reakcję powitalną dla każdego nowego odbiorcy. Takie zastosowanie ma jeszcze jedną wartość dodaną - działania odbiorców, wykonane w ramach autoresponderów, pomogą Ci w lepszym poznaniu ich i dokładniejszej personalizacji mailingów, które będziesz wysyłać do nich później - np. newsletterów. Wystarczy, że będziesz śledzić w jakie linki w autoresponderach klikają Twoi subskrybenci i czy w ogóle je otwierają.