FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
E-mail Marketing a E-mail API – którą usługę wybrać?
Powrót do listy wpisówZależy ci na spersonalizowanych wiadomościach i skutecznych kampaniach e-mail marketingowych? A może chcesz mieć jak najwyższą dostarczalność automatycznych wiadomości? Zobacz, która z naszych usług będzie najlepsza dla twoich potrzeb.
Czasami otrzymujemy pytania, jaka jest różnica między dwoma z naszych usług - planami E-mail Marketingowymi oraz E-mail API. Udzielamy odpowiedzi w tym artykule!
Czym jest E-mail Marketing we FreshMailu?
W ramach usługi E-mail Marketing otrzymujesz tak naprawdę kompleksowy system do prowadzenia skutecznego e-mail marketingu. Uzyskujesz również dostęp do wielu dodatkowych funkcji, jakie oferuje FreshMail. Otrzymasz między innymi:
- Narzędzia do budowania i przechowywania bazy odbiorców - formularze zapisu, pop-upy, landing page i listy odbiorców.
- Możliwość tworzenia wielu list i wygodnego dzielenia ich na segmenty bazując na informacjach o odbiorcach. Możesz w tym celu wziąć pod uwagę dane deklaratywne, jak np. płeć, oraz behawioralne - w co kliknęli, co kupili.
- Gotowe szablony maili do wykorzystania oraz intuicyjny kreator drag & drop. Dzięki niemu twoje wiadomości będą zawsze atrakcyjne wizualnie i dostosowane do rodzaju urządzenia i różnych programów pocztowych.
- Zaawansowane testy wysyłek, dzięki którym unikniesz błędów lub wysyłki do nieistniejących adresów.
- Przejrzyste raporty z kampani i statystyki.
- Wysyłkę skutecznych newsletterów i kampanii mailowych.
Plany dostosowane są do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Możesz więc też otrzymać dostęp do naszej platformy do Webinarów, indywidualne raporty, pomoc dedykowanego eksperta czy nawet szkolenia dla twojego zespołu.
E-mail Marketing we FreshMailu - dla kogo?
Posiadamy intuicyjny system, bogatą bazę wiedzy i ekspertów zawsze chętnych do pomocy. Dlatego FreshMail jest świetnym wyborem dla każdego, niezależnie od stopnia zaawansowania. Wśród klientów mamy zarówno małe, średnie, jak i duże e-commercy, porównywarki cen, media, wydawnictwa, agencje marketingowe, blogerów i ekspertów pomagających prowadzić skuteczne wysyłki dla swoich klientów.
Tę usługę FreshMaila polecamy każdemu, kto chce mieć jedno narzędzie do całości działań e-mail marketingowych. Pomoże ci ono w łatwy sposób budować listę, zarządzać nią, tworzyć skuteczne i spersonalizowane wysyłki oraz optymalizować je dzięki statystykom.
E-mail API - co to takiego?
Wyjaśnijmy na samym początku, czym jest w ogóle API. Ten skrót oznacza Interfejs Programowania Aplikacji (z angielskiego: Application Programming Interface). Jest to zestaw reguł i protokołów, które pozwalają różnym programom na komunikację i współpracę między sobą. API definiuje, jakie akcje i funkcje są dostępne oraz jakie dane można przekazywać między systemami. Mówiąc prościej, API umożliwia programistom integrowanie aplikacji z innymi systemami. A następnie wykorzystywanie ich funkcjonalności niezależnie od tego, w jakim języku programowania zostały stworzone.
E-mail API FreshMaila
Jak być może już się domyślasz, E-mail API FreshMaila pozwala na zintegrowanie innych aplikacji i programów z naszym systemem. A to wszystko w celu wysyłania wiadomości e-mail za pomocą naszej infrastruktury. Najczęściej (choć nie tylko) firmy korzystają z E-mail API do natychmiastowej wysyłki maili transakcyjnych. Są to takie wiadomości, które wysyłają się automatycznie po wykonaniu jakiejś czynności przez użytkownika lub klienta, np. w sklepie internetowym. Są to na przykład: rejestracja konta, e-mail powitalny, wiadomość o porzuconym koszyku, ocena obsługi, e-mail z fakturą i inne. Naturalnie jest też możliwa wysyłka e-maili marketingowych jak newslettery i mailingi za pomocą E-mail API.
E-mail API - co to daje?
Ktoś mógłby zapytać: a po co mam łączyć się z FreshMailem, skoro z mojego systemu też da się wysyłać wiadomości e-mail? Otóż w e-mail marketingu jednym z najważniejszych parametrów przekładających się na konwersję jest dostarczalność wiadomości. To, czy wiadomość trafi do skrzynki odbiorczej natychmiast, czy zamiast tego wpadnie do folderu SPAM, jest kluczowe. FreshMail od 15 lat tworzy najlepszą infrastrukturę, zapewniając najwyższą reputację sendera. Jest to parametr brany pod uwagę przez dostawców poczty jak Gmail czy Yahoo przy kwalifikowaniu e-maili do SPAMu lub Inboxa. Do tego łącząc się z FreshMailem przez API będziesz mieć możliwość testowania wysyłek. Do tego zyskasz możliwość tworzenia wyglądu maili transakcyjnych w naszym łatwym w obsłudze kreatorze.
E-mail API - dla kogo?
Tę usługę polecamy zwłaszcza firmom e-commerce, firmom technologicznym i dostawcom rozwiązań w modelu SaaS, w których nie ma potrzeby zakupu całego systemu do e-mail marketingu. W niektórych instytucjach po prostu jest ustalone odgórnie, że wszystkie dane o klientach oraz listy subskrybentów mają być przechowywane w CRM-ie, a dla niektórych jest to po prostu wygodniejsze. Rozumiemy to i właśnie dla takich firm przygotowaliśmy nasze E-mail API. Jest ono dedykowane także dla tych, którzy nie korzystają z mailingów i newsletterów, a za to wysyłają częste wiadomości automatyczne z fakturami, zmianą regulaminów itp.
Co we FreshMailu otrzymasz zawsze?
Niezależnie, czy wybierzesz E-mail Marketing, czy E-mail API, jedną z największych wartości FreshMaila, na którą również często wskazują klienci, są nasi eksperci. Ich wieloletnie doświadczenie oraz chęć dzielenia się wiedzą skutkują ciągłymi udoskonalaniami naszego systemu oraz rosnącą bazą wiedzy. Zachęcamy do regularnego odwiedzania naszych stron Wiedza i pomoc oraz Blog. Natomiast jeżeli nie znajdziesz tam odpowiedzi na pytania, które cię nurtują, zapewniamy sprawnie działające Biuro Obsługi Klienta. Jest tam pełno ludzi gotowych do pomagania naszym klientom. Co więcej, niektóre z planów FreshMaila obejmują usługi doradcze, pomoc dedykowanego Account Managera oraz specjalne szkolenia dla twojego zespołu. Takie wsparcie niejednokrotnie pozwoliło korzystającym z naszego systemu wznieść kampanie e-mail marketingowe na zupełnie nowy poziom konwersji.
Masz pytania dotyczące e-mail marketingu lub wysyłki maili transakcyjnych? Skontaktuj się z nami, chętnie ci o nich opowiemy.