Natalia Lasek wpis utworzony wpis edytowany
Dlaczego Twoja konwersja spada? Sprawdź 5 narzędzi do analizy Twoich odbiorców
Powrót do listy wpisówCzy zastanawiasz się czasem, dlaczego konwersja na Twojej stronie się nie poprawia? Zobacz 5 topowych narzędzi analitycznych, dzięki którym poprawisz wyniki swojej kampanii. A co za tym idzie - zbudujesz lepszą komunikację z odbiorcami.
Odbiorca klika w umieszczony przez Ciebie w kampanii link. I co dalej?
Możesz odkryć szczegółowe działania każdego odbiorcy już od chwili kliknięcia przez niego w link umieszczony w mailingu. Wystarczy skorzystać z naszego skryptu. Zaloguj się do aplikacji i wygeneruj kod, wchodząc w menu “Ustawienia”, a następnie “Kody trackingowe”. Teraz umieszczasz skrypt wszędzie tam, gdzie chcesz przekierować swojego klienta, np.:
- na stronie z potwierdzeniem rejestracji,
- w formularzu zapisu,
- na stworzonym Landing Page,
- na swoim blogu.
Dzięki temu użytkownik przechodząc na konkretne strony, a nawet ich podstrony, będzie monitorowany, a Ty otrzymasz szczegółowy raport z jego działań. Co to daje? W łatwy sposób można teraz przeanalizować ścieżkę jego zachowań i wprowadzić zmiany, które pozwolą na obranie właściwej strategii.
Dodanie takich kodów jest prostsze niż myślisz, a efekty, jakie możesz dzięki nim osiągnąć, zaoszczędzą Ci wiele wysiłku i podpowiedzą w jaki sposób wytyczyć i obrać właściwy cel. Proces dodawania kodów trackingowych w mailingu możesz zobaczyć tutaj!
Po otwarciu mailingu ślad po odbiorcy zaginął. W jaki sposób możesz mu o sobie przypomnieć?
Na pewno wiesz już, że możesz wyświetlać reklamy osobom, które odwiedziły Twoją stronę internetową. Są to tzw. kampanie remarketingowe. Możesz je również kierować do osób, które otworzyły Twoje mailingi.
W przygotowanej przez siebie kampanii możesz umieścić link, dzięki któremu zbierzesz bazę remarketingową w Google Analytics. Później taką listę odbiorców możesz wykorzystać do tworzenia personalizowanych dla konkretnych grup docelowych reklam w platformie Google Ads. Instrukcja umieszczania piksela śledzącego w kampanii znajduje się tutaj.
Analizuj statystyki dzięki integracji z Google Analytics
Bez analizy nie ma dobrej strategii. W jaki sposób chcesz osiągnąć swoje cele, jeśli nie dzięki nauce na własnych błędach i sukcesach? Wyciągając wnioski z dotychczasowych działań, mierząc wyniki i bacznie przyglądając się statystykom, możesz pozwolić sobie na zbudowanie efektywnej strategii marketingowej, opartej na Twoich doświadczeniach.
Możesz zintegrować FreshMaila z systemem Google Analytics na dwa sposoby:
1. linki mogą być automatycznie oznaczone za pomocą tagów UTM, które będą śledzone przez GA. W panelu Google Analytics dostępne będą informacje o ruchu wygenerowanym przez każdy z linków, które zostały zawarte w mailu;
2. możliwe jest również wykorzystanie funkcjonalności Email Marketing Automation i autoresponderów, wygenerowanych na podstawie konkretnych zachowań odbiorców na stronie www.
Zobacz: "Jak sparować konto z Google Analytics?".
Piksel Facebooka
Dzięki temu będziemy mogli tworzyć grupy podobnych odbiorców, monitorować konwersję czy nawet przypominać się klientom lub tworzyć dynamiczne reklamy produktów. Jak to działa? Załóżmy, że odbiorca pojawił się na stronie internetowej, rozpoczął proces rejestracji w formularzu zapisu do newslettera, ale go nie sfinalizował. Co teraz? Można wyświetlić mu na Facebooku reklamę przypominającą, pokazać, jakie otrzyma korzyści po zapisie do bazy.
Jak skonfigurować z kolei monitorowanie konwersji? Wystarczy wygenerować pixel Facebooka i taki kod wrzucić przykładowo w stopkę naszego maila. Ten pixel umożliwia zdefiniowanie zachowań, jakie mają wykonać odbiorcy w newsletterze. Dzięki temu można już bez przeszkód tworzyć dodatkowe grupy odbiorców reklam na Facebooku.
Testuj preferencje swoich odbiorców
Jak poznać najbardziej optymalną porę wysyłki mailingów? W jakie dni tygodnia odbiorcy najchętniej otwierają maile? Który tytuł bardziej przypadnie do gustu czytelnikom newsletterów? W łatwy sposób możesz poznać odpowiedź na te pytania. Wystarczy skorzystać z Testów A/B bądź Optymalizacji czasu wysyłki w naszym systemie.
Dodatkowe narzędzia, które pomogą w analizie czynników behawioralnych odbiorców:
- tagowanie poszczególnych linków i całych kampanii;
- szczegółowa analiza raportów dostępnych w naszym systemie.
Dokładny opis powyższych mechanizmów możesz znaleźć w artykule „Strategiczne podejście w email marketingu”