Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Czy Twoja lista potrzebuje wakacji?
Powrót do listy wpisówNadszedł ten moment w roku, w którym wszyscy czujemy, że potrzebujemy wakacji. Koledzy z pracy wracają z urlopów, opaleni, wypoczęci z nową energią do pracy.
A czy myśleliście o tym, że waszej liście też przydałaby się mała regeneracja sił?
Współpracownicy jęczą, że mają już dość, wtedy wiadomo, że potrzebują urlopu. Jednak lista nie zacznie jęczeć, że traci siły.
Są jednak przesłanki, które o tym świadczą.
Open Rate maleje
Wskaźnik Open Rate to ilość maili otwartych w stosunku do wysłanych. Dla każdej branży inny Open Rate jest typowy. Jeśli jednak obserwujesz ciągły spadek Open Rate, powinieneś przyjrzeć się swojej liście subskrybentów. Może należałoby wysłać ją do SPA na zabiegi oczyszczania i regenaracji. Być może Twój Open Rate jest zaniżony przez niedostarczone wiadomości.
Systemy takie jak FreshMail informują Cię o odbiciach wiadomości, które wysyłasz. Odbicia twarde oznaczają, że dany adres już nie istnieje, przechowywanie go dłużej w bazie nie ma sensu. Odbicia miękkie informują o tym, że dana skrzynka jest przepełniona, jeśli jednak kolejne wiadomości są odbijane, nad tymi adresami również warto się zastanowić. W systemie FreshMail można ustawić automatyczne blokowanie wysyłek na dany adres po określonej ilości odbić twardych lub miękkich.
Możesz też spróbować zwiekszyć Open Rate zmieniając temat lub nadawcę wiadomości. Wykorzystując testy A/B możesz zbadać jaki temat wiadomości spowoduje większą liczbę otwarć. Testy A/B możesz również wykorzystać do sprawdzenia, od jakiego nadawcy twoi subskrybenci chętniej otwierają maile. Czy jest to nazwa firmy? Czy może imię i nazwisko konkretnej osoby? Spróbuj także bardziej osobistego podejścia do subkrybentów wykorzystując personalizację w temacie wiadomości. Wiele osób chętniej otwiera maile zatytułowane " Drogi Pawle" czy "Paweł, przygotwaliśmy ofertę specjalnie dla Ciebie". Dobry system do e-mail marketingu automatycznie odmieni imię w odpowiednim przypadku.
CTR maleje
Click Through Rate oznacza ilość maili, w których odbiorca kliknął w chociaż jeden link w stosunku do maili wysłanych Skoro Twój CTR maleje, oznacza to, że Twoi odbiorcy są coraz mniej zaangażowani. Spróbuj ich ponowie przyciągnąć.
Może musisz popracować nad contentem, który do nich kierujesz. Warto też pomyśleć o jakiejś promocji np. kuponach rabatowych. Pamiętaj, że przy małych kwotach lepiej oferować zniżkę procentową niż konkretną kwotę, 10 % zniżki przynosi lepsze efekty niż 10 zł.
Liczba subskrybentów maleje
Ilość subskrybentów w bazie zmienia się cały czas. Nowi subskrybenci zapisują się do bazy, podczas gdy już zapisani rezygnują z otrzymywania Twoich kampanii. Powinieneś jednak zacząć się martwić gdy coraz więcej subskrybentów wypisuje się listy, a nowi nie dołączają.
Do przyciągnięcia nowych subskrybentów możesz wykorzystać te same pomysły co do większego ich zaangażowania. Ważne jest, aby osoby które zapisują się do Twojej bazy wiedziały, że w ten sposób otrzymują dostęp do pewnych unikalnych treści lub promocji, które nie są dostępne dla wszystkich.
Pamiętaj, że warto czyścić listę z adresów, które odbijają Twoje wiadomości, a także pozwolić subskrybentom na łatwą rezygnację z otrzymywania Twojego newslettera. Wysyłanie mailingu do osób, które nie chcą go otrzymywać może przynieść więcej negatywnych skutków niż potenacjalnych korzyści.
Daj czasem odpocząć swoim subskrybentom, nie wysyłaj kampanii zbyt częto gdyż może to spowodować wzrost rezygnacji z otrzymywania newslettera. Jeśli nie masz do zaproponowania interesującej treści, nie wysyłaj wiadomości na siłę. Najlepiej zaplanować jak często będziesz wysyłał swoją kampanię, w zależności od tego ile masz treści do przekazania.
Wszystkim wybierającym się na urlop FreshMail życzy udanego wypoczynku :)