Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Co czwarty Polak kupuje online.
Powrót do listy wpisówNajczęściej są to osoby w wieku 18 - 45 lat, z zamożnych rodzin mieszkające w dużych miastach.
Co czwarty Polak kupuje online.
Jak podają wirtualne media co czwarty Polak kupuje w sklepach online lub na aukcjach internetowych.
Kto kupuje?
Są to zazwyczaj osoby w wieku 18 - 45 lat, z których największą aktywność wykazuje grupa w wieku 26 - 35 lat. Przez Internet częściej kupują mężczyźni niż kobiety, osoby z zamożnych rodzin, mieszkańcy dużych miast i aglomeracji.
Co kupujemy?
Najczęściej kupujemy produkty RTV/AGD (44%) oraz odzież i obuwie (41%). Chętnie kupowane są również artykuły spożywcze (20%), chemia, kosmetyki. Niechętnie kupujemy przez internet leki.
A ty w której grupie jesteś?
Autorzy badania dzielą polskich konsumentów na nowoczesnych i tradycyjnych. Nowocześni konsumenci są młodsi, lepiej zarabiają, mają dostęp do Internetu i chętnie robią zakupy w sieci. Konsumenci tradycyjni są starsi, mniej zamożni i mają ograniczony dostęp do Internetu, jednak również w tej grupie są klienci sklepów online i aukcji internetowych. W ramach tego podziału autorzy wyodrębnili dla każdego typu konsumentów po 3 specyficzne grupy konsumentów .
I tak konsumentów nowoczesnych dzielą na:
- Dynamiczni z kasą - cenią sobie szybkość i wygodę, mężczyźni między 26 - 45 rokiem życia, w internecie najchętniej kupują sprzęt RTV/AGD, w stałych związkach, dobrze zarabiający.
- Eleganccy z klasą - cenią sobie jakość, w Internecie kupują buty, ubrania, rzeczy ekskluzywne, głównie kobiety w wieku w8 - 35 lat, dobrze zarabiające.
- Życiowi optymiści - lubią robić zakupy, cenią sobie jakość i wygodę, w Internecie kupują RTV/AGD (patrzą na parametry techniczne), osoby w wieku 18 - 45 lat, w sporej części single.
Konsumenci tradycyjni to:
- Praktyczni konformiści - rzadko kupują w sieci, jesli już to marki znane, sprawdzone, przy RTV/AGD zwracają uwagę na serwis gwarancyjny, osoby po 45 roku życia, mniej zamożne.
- Oszczędni z aspiracjami - planują zakpy, korzystają z okazji, kupują odzież i obuwie, interesują sie produktami, które mają osoby w ich otoczeniu, głównie kobiety po 36 roku życia.
- Tradycyjni domatorzy - kupują jeśli muszą, szukają okazji i promocji, rzadko kupują w sieci, głównie kobiety po 45 roku życia.
Jak zwiększyć sprzedaż przy wykorzystaniu Internetu?
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach płynących ze sprzedaży online zapraszamy na konferencję organizowaną przez Szkolenia i Konferencje Rzeczpospolita. Konferencja pod hasłem "E-HANDEL 2011. Jak zwiększyć sprzedaż przy wykorzystaniu Internetu?" odbędzie się w dniach 7 -8 czerwca w Warszawie.
Prelegenci to w większości praktycy, którzy podzielą sie z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu e-commerce. Wśród wielu specjalistów z branży spotkacie tam również Pawła Salę - dyrektora zarządzajacego FreshMail.
Każdy kto odwiedzi konferencję dowie się
- Jak zbudować sprzedaż on-line bez niszczenia własnej sieci dystrybucji.
- Jak uzyskać synergię pomiędzy kanałami sprzedaży.
- Jak pogodzić marketing, sprzedaż, obsługę klienta i IT w projekcie eCommerce.
- Jak ustrzec się błędów, które doprowadziły do porażek projektów handlowych w Sieci.
- W co zainwestować by przegonić konkurencję.