FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Jak przygotować się do Black Friday? 5 porad
Powrót do listy wpisówBlack Friday i Cyber Monday zbliża się wielkimi krokami! Czas przygotować odpowiednią strategię, aby nie zginąć w tłumie. Zobacz nasze wskazówki i wdróż je do swojego planu!
Porada 1: przygotuj nowe, świeże promocje
Kiedy tradycja Black Friday zaczęła popularyzować się na świecie, część sprzedających wymyśliło sprytną sztuczkę. Wielu sprzedawców podwyższało ceny tuż przed największą promocją w roku, aby potem obniżyć je do zwyczajowych i oznaczyć “promocją”. W ten sposób na agregatorach cen i w newsletterach można było umieszczać ogromne znaki BLACK FRIDAY, nie dając w rzeczywistości żadnego rabatu.
Zjawisko stało się na tyle powszechne, że użytkownicy wzięli sprawy w swoje ręce i powstały strony takie jak Fake Friday, służące do wyłapywania fałszywych promocji. Co oczywiste, nie chcesz aby Twój sklep był oznaczony jako oszust. Unikaj więc podnoszenia cen tuż przed Black Friday, nawet jeśli wynikają ze zmian w cenie hurtowej lub podatkach: lepiej zrobić to wcześniej lub już po Cyber Monday.
Porada 2: Zacznij wcześniej
W okresie 25 do 28 listopada 2022 Twoi odbiorcy będą oczekiwać komunikacji o przecenach od innych marek. Na pewno i Ty planujesz wysyłkę swojego newslettera bądź kampanii SMS między innymi w tych dniach. Jednakże im później zaczniesz informować swoich odbiorców o specjalnej promocji, tym większe prawdopodobieństwo na to, że zupełnie zginiesz w tłumie. Dlatego rozważ rozpoczęcie komunikacji nawet i kilka tygodni wcześniej, zanim zrobi to Twoja konkurencja. W ten sposób dostaniesz uwagę użytkowników zanim zrobią to inne marki.
W mediach społecznościowych stosuj specyficzne dla dni specjalnych hasztagi. Zadbaj także o obecność w agregatorach cen i serwisach z promocjami (Ceneo, Pepper, itd.). Użytkownicy będą na nie wchodzić częściej niż zwykle, a wiele stron przygotowuje specjalne sekcje z promocjami na Black Friday.
Porada 3: Ułóż dobre tematy maili
Kampanie mailingowe to jedna z najpopularniejszych form promocji - używa ich od 55% do 65% marek (dane marketinglink). Prowadząc komunikację nastawioną na Black Friday, prawdopodobnie wykorzystasz właśnie ten kanał jako jeden z głównych.
Jednym z najważniejszych elementów każdej kampanii mailingowej jest tytuł wiadomości. Od niego zależy, jak dużo użytkowników otworzy w ogóle Twój mailing i zapozna się z ofertą. Podczas Black Friday Twoi odbiorcy będą zasypywani innymi ofertami, nawet jeśli skorzystasz z naszej wcześniejszej porady i zaczniesz komunikację wcześniej.
Sprawdź, jak radziły sobie tematy Twoich poprzednich kampanii. Nie użyjesz ich raczej w niezmienionej formie, ale będziesz w stanie zaobserwować trendy, np. w zakresie długości lub używanych zwrotów.
- ✂ Ucinamy ceny za 48h! Rabaty do -50% ?
- ✨ Odbierz kod rabatowy z 20% zniżką ✨
- ? Przejrzyj naszą ofertę na Black Friday ✨
- ? Hej nocne sowy — rabaty kończą się o północy ⏳ ✂
- ? Już jutro podnosimy ceny do 70%!
- ? Dwa w jednym: kup dowolny produkt i odbierz darmowy notes ?
Zobacz 53 przykłady: Black Friday i Cyber Monday — przyciągnij tematem wiadomości! 53 przykłady
Z naszych analiz wynika, że dobre są krótkie tematy wiadomości wskazujące na konkretne korzyści oferty. Rekomendujemy także zalety łączone w grupy (tzw koszyki). Stworzyliśmy poradnik, który krok po kroku pokaże Ci, jak budować dobre tematy kampanii mailingowych.
Porada 4: Zbieraj nowych subskrybentów
Wzmożony ruch na Twojej stronie internetowej i mediach społecznościowych możesz wykorzystać do nie tylko bezpośredniej sprzedaży, ale także budowania Twojej marki i listy mailingowej.
Np. kod zniżkowy na Black Friday możesz wysyłać na maila osobom, które podadzą swój adres w krótkim formularzu. W ten sposób nawet jeśli nie skorzystają z promocji, będziesz w stanie zachęcać ich do kolejnych ofert, np. podczas kampanii świątecznej.
Możesz również podać kod zniżkowy publicznie. Opcję zapisu do listy newslettera (np. jako link) umieść wtedy w e-mailu potwierdzającym zamówienia złożone przez nowych klientów podczas Black Friday.
Porada 5: znaj umiar i kontekst
Bardzo łatwo jest wpaść w szał promocji i ofert specjalnych nie tylko jako klient, ale także sprzedawca. Jeśli w tym roku z powodu trudnej sytuacji rynkowej nie masz możliwości znacznych obniżek poniżej obecnych cen – nie bój się odpuścić Black Friday. Podobnie jeśli Twoje produkty nie należą do kupowanych impulsywnie. Lepiej jest przemyśleć temat, przygotować ofertę i w sposób zaplanowany zacząć obchody za rok, niż zużyć czas i budżet na promocję, co do której od początku nie masz pewności.
Jeśli nie wiesz jak zacząć, sugerujemy prosty kod zniżkowy jako metodę promocji. Taka metoda obchodów Black Friday znajduje zastosowanie w większości firm i jest uniwersalna.
Podsumowanie
- Black Friday w 2022 roku przypada na 25 listopada.
- Cyber Monday 2022 to 28 listopada.
- Unikaj podwyżek cen bazowych tuż przed Black Friday, nawet jeśli wynikają z dobrej woli lub czynników zewnętrznych.
- W kampaniach mailingowych zadbaj o krótki, konkretny temat.
- Wykorzystaj Black Friday nie tylko do samej sprzedaży, ale także do rozbudowy Twojej listy mailingowej.
- Poszukaj narzędzi, których zakup rozważasz na promocjach z okazji Black Friday.