Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Autoresponder po autoresponderze, co to takiego?
Powrót do listy wpisówStale rozwijamy funkcjonalności, które pozwolą zautomatyzować Twój email marketing. Jednym z najnowszych rozwiązań jest "Autoresponder wysyłany po innym autoresponderze". Z poniższego artykułu dowiesz się do czego możesz go wykorzystać.
Lead nurturing dzięki autoresponderom
Głównym zadaniem tego autorespondera jest uzupełnienie ścieżki komunikacyjnej, jaką stworzysz, używając autorespondera po zapisie na listę, autorespondera po kliknięciu w link i autorespondera po otwarciu wiadomości. Stworzysz w ten sposób zalążek programu lead nurturingowego.
Jak wykorzystać autorespondery w praktyce?
Na potrzeby tego artykułu nazwijmy autoresponder po kliknięciu w link i autoresponder po otwarciu wiadomości “autoresponderami akcji”, a autoresponder wysyłany po innym autoresponderze “autoresponderem uzupełniającym”
Wykorzystanie tylko “autoresponderów akcji” przy projektowaniu ścieżki komunikacyjnej sprawi, że stworzysz bardzo wąski lejek sprzedażowy, przykładowo:
Na powyższym schemacie marketer powitał odbiorców w bazie (zapisz) - tym, którzy otworzyli wiadomość, wysłał opis produktu. Osoby, które były na tyle nim zainteresowane, że kliknęły w link, otrzymały kolejną wiadomość, tym razem z ceną produktu i opiniami innych użytkowników na jego temat. Każdy, kto widząc cenę ponownie wszedł w interakcję z mailingiem, natychmiast otrzymywał rabat na ten produkt. Wiadomość o rabacie zobaczyło 97 osób.
Wykorzystanie “autorespondera uzupełniającego” umożliwi Ci utrzymanie na każdym etapie pełnej grupy docelowej, przykładowo:
Na powyższym schemacie marketer wysyłał “autoresponder uzupełniający”, w którym prowadził content marketing. Przesyłał opinie, recenzje i oceny produktu, który następnie oferował w autoresponderze wysyłanym po otwarciu lub kliknięciu. Rabat na końcu zobaczyły 454 osoby.
Zbuduj zasięg!
Autoresponder wysyłany po innym autoresponderze powinien więc być wykorzystywany do budowania zasięgu i do docierania z komunikatem do szerszej publiki. Pozwoli on na “złapanie oddechu” w tworzonym lejku sprzedażowym i umożliwi przekonanie opornych odbiorców do Twojego produktu. Ostatecznie jednak o wykorzystaniu poszczególnych autoresponderów decydować powinien cykl życia produktu, który oferujesz lub Twój model biznesowy.