Natalia Lasek wpis utworzony wpis edytowany
7 szablonów wiadomości SMS, które dobrze współgrają z e-mail marketingiem
Powrót do listy wpisówMobilny marketing jest jedną z najbardziej skutecznych form komunikacji marketingowej. Jego potencjał stale rośnie ze względu na wszechobecność urządzeń mobilnych. Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty sprzedażowe, zintegruj swoje działania e-mail z wysyłkami SMS, podnosząc skuteczność prowadzonych kampanii.
Zarówno kampanie e-mail, jak i SMS uparcie plasują się jako jedne z najbardziej skutecznych form napędzania sprzedaży i budowania relacji z odbiorcami. Połączenie tych dwóch kanałów komunikacji nie tylko przyniesie większe efekty sprzedażowe, ale i wpłynie na polepszenie wizerunku marki.
Łącz różne kanały
Przygotowując kampanię mailową dla swoich klientów bądź subskrybentów, poświęcasz czas na stworzenie interesującej treści. Ma ona za zadanie przedstawić nowy produkt, promocję czy konkretne wydarzenie. Gdy wysyłam e-maila do Twoich odbiorców, zapewne liczysz na to, że wiadomość zostanie otwarta przez jak największą liczbę odbiorców. Niestety w praktyce 100% Open Rate to rzadkość, dlatego warto wspomóc się innymi kanałami, jak np. SMS. Krótkie powiadomienie, przypominające o czekającym na ich skrzynce prezencie, na pewno skusi ich do zajrzenia na swoją pocztę.
Dowiedz się: Jak połączyć kampanię e-mail z wysyłką SMS?
Jak łączyć SMS z e-mailem - praktyczne wskazówki
Podczas łączenia komunikacji e-mail z SMSami, zadbaj o kilka najistotniejszych rzeczy, które pozwolą maksymalnie zoptymalizować komunikat.
Przedstaw się
W tym celu użyj nadpisu. Nadpis to nic innego jak nazwa nadawcy SMS. Pamiętaj, powinna ona być krótka i rzeczowa. Odbiorca powinien w łatwy sposób zidentyfikować nadawcę.
Nie dla automatów
Postaraj się, aby wiadomość nie brzmiała jak automat. W tym celu możesz użyć personalizacji na podstawie pól dodatkowych, na przykład $$imie$$. Zupełnie tak, jak robisz to w swoich kampaniach e-mail. Dowiedz się więcej na temat personalizacji.
Im krócej, tym lepiej
160 znaków w jednym SMSie to zbyt mało? Wiadomość tekstowa z założenia ma być krótką formą komunikacji. W końcu nikt nie lubi czytać długich paragrafów na dzień dobry. Kampania SMS ma być jedynie dodatkiem, wsparciem kampani marketingowej, dlatego powtarzanie treści zawartych w e-mailach nie sprawi, że odbiorca zainteresuje się bardziej, a wręcz przeciwnie. Przygotuj SMS, który będzie chwytliwy i pozostawi niedosyt. W taki sposób, aby odbiorca chciał sprawdzić, co jeszcze zostało dla niego przygotowane.
Przekieruj ruch na inne platformy
Do wiadomości SMS możesz dodać link z przekierowaniem na konkretną stronę docelową. Odeślij potencjalnych klientów do sklepu online, na social media bądź Landing Page, w celu dokonania konkretnej akcji. Pomyśl nad użyciem skracaczy linków, takich jak Bitly czy Tiny.pl, aby maksymalnie ograniczyć ilość znaków.
Raz na czas
Kampania SMS ma być jedynie dopełnieniem Twojej kampani marketingowej. Wykorzystaj jej możliwości tak, aby nie irytować przy tym swoich odbiorców. Częstotliwość kampanii mailowych może być zdecydowanie większa. Natomiast jeśli będziesz wysyłać wiadomości SMS kilka razy w tygodniu, osiągniesz jedynie odwrotny efekt do zamierzonego.
Przykłady SMSów
Teraz, kiedy już wiesz na co zwrócić uwagę przy tworzeniu szablonu SMS, przedstawię ci 7 przykładowych SMSów, które dobrze współgrają z e-mail marketingiem.
- Znizka 20% na wybrany asortyment w naszym sklepie! Sprawdz swoja skrzynke pocztowa, aby zobaczyc produkty, ktore dla Ciebie wybralismy.
- Juz jutro startujemy z seria webinarow na “Jak zrobic formę na lato”. Koniecznie wez udział w darmowym szkoleniu! [skrócony link]
- $$imie$$ wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! Przygotowalismy dla Ciebie wyjatkowy prezent, zerknij na maila. ?
Emoji w SMS
Pojedynczy SMS to 160 znaków, natomiast w przypadku użycia chociaż jednego znaku specjalnego, liczba znaków skraca się do 70. Chociaż emotikony skracają ilość znaków, niewątpliwie przykuwają uwagę odbiorcy. Pamiętaj, że zaoszczędzić znaki możesz dzięki skracaczom linków.
- Czesc $$imie$$ z kodem $$kod$$ otrzymujesz darmowa dostawe na wszystkie zamowienia. Sprawdz nasza oferte tutaj [skrócony link].
- $$imie$$ na Twojej skrzynce mailowej czeka spersonalizowana oferta. Zobacz, co przygotowalismy specjalnie dla Ciebie!
- Okazja! Tylko online: nawet -50% przy zakupach za min. 199 zl, sprawdz >> [skrócony link]
- Mamy dla Ciebie prezent! Kod rabatowy wyslalismy na Twoj adres mailowy. Oferta wazna jeszcze tylko przez tydzien! [skrócony link]
Jak widać w powyższych przykładach, wiadomości tekstowe są ciekawym uzupełnieniem e-mail marketingu. Prawidłowe użycie ich w swojej strategii komunikacyjnej przyniesie jedynie korzyści. Starannie zbieraj i wykorzystuj dane poprzez dostosowywanie nie tylko kampanii mailowych, ale również komunikatów SMS do Twoich odbiorców. Skorzystaj z potencjału obydwu kanałów.