Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
Black Friday i Cyber Monday — przyciągnij tematem wiadomości! 53 przykłady
Powrót do listy wpisówBlack Friday i Cyber Monday oznacza, że na skrzynkach mailowych Twoich odbiorców pojawią się dziesiątki wiadomości. Zadbaj o to, aby Twoja oferta się wyróżniała.
Listopad to okres, kiedy odnotowujemy największy wzrost wysyłanych wiadomości. Wszystko za sprawą Black Friday i Cyber Monday. Wtedy liczą się atrakcyjne metody promocji, a wielu marketerów i właścicieli biznesów już wie, że e-mail marketing to jednak jedna z najlepszych form komunikacji z klientami. Aby jednak móc dobrze skorzystać z tego narzędzia, trzeba zadbać o każdy aspekt kreacji, zaczynając od tematu wiadomości e-mail. Skrzynki Twojego odbiorcy będą przepełnione, a więc zwrócenie na siebie uwagi przypomina nieco łapanie znicza z Harry’ego Pottera (mowa tu oczywiście o Quidditchu). Dlatego poznaj sposoby na to, aby nie zginąć w tłumie.
Postaw na bezpośredniość
Przede wszystkim pisz wprost — masz niewiele słów na to, aby wykorzystać potencjał swojej promocji. Nie jest to więc dobra pora na niedomówienia czy zawoalowane gry słów. Trzeba też dać znać, dlaczego Twoja promocja jest wyjątkowa. Powiedz, jakie masz rabaty, co będzie objęte promocją, czy planujesz coś ekstra oraz do kiedy trwają Twoje okazje cenowe.
Daj znać, że liczy się czas
Promocje na Black Friday i Cyber Monday cechuje przede wszystkim to, że mają one dokładny czas trwania. Zaczynają się i kończą w określonych ramach — nie ma tu za bardzo miejsca na przedłużenia rabatów. Dlatego jasno zasygnalizuj, kiedy można zakupić Twoje produkty bądź usługi w określonych cenach.
Personalizuj
W listopadzie masz świetny moment na to, aby wykorzystać Twoją segmentację. Prowadzisz sklep z ciuchami? Prześlij rabaty dotyczące odzieży damskiej do osób, które już wcześniej wykazały zainteresowanie tymi produktami. Wiesz, kto zakupił u Ciebie Playstation? Świetnie! Pokaż rabaty dotyczące dodatków do konsoli, aby przyciągnąć wzrok kupującego.
Ponieważ tak wiele osób robi promocję, warto wykorzystać to, co już wiesz o odbiorcach, aby jak najbardziej trafić z ofertą i sprawić, że to właśnie Twój e-mail zostanie otwarty.
Ma być zwięźle i prosto
Już wcześniej wspominałam o bezpośredności i pośpiechu, ale właściwie dlaczego? Ważnym jest, aby te kluczowe aspekty się nie zgubiły. Dlatego też nie przekombinuj tytułu Twojego e-maila, aby nie zniekształcić nowego przekazu.
Zawsze podawaj liczby
Liczby przyciągają uwagę odbiorcy. Obojętnie, czy mowa o cyfrach umieszczonych w tytule wpisu blogowego czy właśnie e-maila. Daj znać o wysokości rabatów. Wspomnij, za ile kończy się promocja. I powtarzaj to w różnych mailach, wysyłanych w okresie Black Friday i Cyber Monday.
Pchnij do działania
E-mail, który dostarczysz w okresie zwiększonych promocji, musi być nieco “popychający” — np. do otwarcia newslettera. To okres, kiedy nie musisz myśleć o tym, że Twój mail będzie zbyt nachalny bądź niedelikatny. Dlaczego? Ponieważ wszyscy oczekują w tym okresie materiałów sprzedażowych i są przyzwyczajeni do tego, że marki zachęcają do zakupu. Żadne mocniejsze CTA nie będzie dla odbiorcy czymś przesadzonym, ale mimo wszystko warto pamiętać o tym, aby nie przeginać zupełnie w drugą stronę. Co to oznacza? Nie dodawaj np. treści CAPS LOCKIEM.
Korzystaj z odpowiednich słów
Można powiedzieć, że w tym okresie występuje pewna lista “magicznych” słówek i zwrotów, które mogą zachęcić Twojego odbiorcę do otwarcia e-maila. Wykorzystaj w swojej treści np.:
Pamiętaj o kilku kampaniach emailowych
Jeden e-mail wysłany w okresie Black Friday i Cyber Monday nie wystarczy. I nie warto tego sprawdzać. Jeśli wyślesz pojedynczy newsletter w dniu uruchomienia promocji, odbiorca może go przegapić. Dlatego pamiętaj, aby zaplanować ówcześnie kilka mailingów w różnym okresie czasu. Warto zacząć informować o swojej promocji nawet na kilka tygodni przed Black Friday, aby odbiorcy mieli szansę na to, by wyczekiwać Twojego e-maila. Oto przykładowy podział kampanii:
- sneak peak — wyślij kampanię z zapowiedzią Twojej promocji;
- przypomnij, że za niedługo uruchamiasz promocję — możesz np. zachęcić do zapisywania się na specjalną listę mailingową, dzięki której użytkownik zostanie poinformowany jako jeden z pierwszych o uruchomieniu Black Friday’owych rabatów;
- uruchomienie promocji dla listy VIPów — czyli np. wcześniejsze rozesłanie kodu rabatowego dla specjalnej listy odbiorców;
- uruchomienie promocji dla wszystkich;
- pierwsze przypomnienie o zbliżającym się końcu promocji;
- drugie przypomnienie o zbliżającym się końcu promocji’
- wyślij mailing po zakończeniu promocji — może to być zwykły mail transakcyjny np. z ankietą, zaproszenie do programu lojalnościowego, przesłanie specjalnych rekomendacji czy ofert.
Tematy wiadomości Black Friday i Cyber Monday — przykłady
Na pewno zauważysz, że do każdej wiadomości dodajemy emoji. Dlatego przeczytaj o tym, jak dodawać emotikony do tematu wiadomości.
Zapowiedzi:
- Przygotuj się…nadchodzi Black Friday ?
- ? Został już tylko tydzień do największych rabatów ⌛
- Nie przegap naszych największych okazji ⭐ ?
- ? Przejrzyj naszą ofertę na Black Friday ✨
- Odbierz wczesny dostęp do naszych największych promocji ✂
- ? Uruchamiamy Black Friday już za 48h! Nie przegap ⏱
- ⌛ Zyskaj pierwszeństwo! Black Friday zaczyna się jutro! ?
- Zrób listę swoich zakupów! ?
- ✂ Ucinamy ceny za 48h! Rabaty do -50% ?
Uruchomienie promocji dla wszystkich:
- ? Już nadszedł Black Friday — zobacz nasze oferty ?
- ? Koniec Black Friday… czas na Cyber Monday! ? ?
- Zatrzymaj się! ⭐ Black Friday właśnie się zaczęło ?
- ? -40% na cały asortyment w Black Friday ?
- ✨ Odbierz kod rabatowy z 20% zniżką ✨
- ? Black Friday: zaoszczędź do 60%! ?
- Niesamowite zniżki na Cyber Monday ? ?
- Zatrzymaj się i kupuj. ? Nie przegap naszych rabatów! ? ?
- Psss…. ? Black Friday właśnie się zaczęło! ?
- ⏳ Rabaty zaczynają się za 3…2…1! ⏳
- -50% przez cały weekend ?
- ? Ciesz się rabatami do -50%
- Black Friday Cały weekend Darmowa dostawa
Uruchomienie promocji dla VIPów;
- ? Już teraz mamy dla Ciebie ofertę na Black Friday! ?
- ⏳ Nie czekaj do jutra! Odbierz kod rabatowy już dziś! ?
- Tylko dla Ciebie — ekskluzywny dostęp do naszej oferty! ?
- ⏰ Odbierz swój kod rabatowy już teraz! ⭐
- ⏳ Jeszcze przez 2 dni masz wcześniejszy dostęp na Black Friday! ⏳
- ? Ceny nawet do -40% w naszej wcześniejszej ofercie!
- Nie przegap: odbierz kod -20% już teraz! ✨
Przypomnienie o zbliżającym się końcu promocji:
- ? Już tylko 48h do zakończenia promocji ?
- ? Black Friday kończy się o północy ?
- ? -20% na nasz asortyment jedynie do jutra ?
- ⏳ Tik-tak — zbliża się koniec promocji! ?
- ? Twój kod rabatowy na Black Friday wygasa za 72 h ?
- ? Oj…nie zapomnij o naszym rabacie na Black Friday! ?
- Ostatnia szansa, by skorzystać z rabatu -40% ? ⏱
- Wykorzystaj dobrze następne 24h. ⏲ Jeszcze trwa Black Friday! ?
- Nasze rabaty zapomniane? ? Przypomnij sobie o -20% promocji ✨✂
- ? Jeszcze nie jest za późno, by skorzystać z naszych rabatów ? ?
- ? Hej nocne sowy — rabaty kończą się o północy ⏳ ✂
- ? Już jutro podnosimy ceny do 70%!
Informacja o prezencie:
- Mamy dla Ciebie nie tylko rabaty! ? Odbierz kod na następne zakupy ?
- ? -20% i mały prezent na Black Friday. Zobacz jaki ?
- Do każdego zamówienia dodajemy breloczek! ? ?
- Na Black Friday odbierz drugi produkt w tańszej cenie! ? ✨
- ? Dwa w jednym: kup dowolny produkt i odbierz darmowy notes ?
Black Friday/Cyber Monday + darmowa dostawa:
- -40% rabatu i darmowa dostawa na Black Friday! ? ?
- ? Darmowa dostawa z okazji Black Friday trwa jedynie do jutra! ⌛
- ? ⏳ Nie przegap darmowej dostawy z okazji Black Friday
- Co jest lepszego od -20%? Darmowa dostawa! ? ?
- ?? Do naszych rabatów dorzucamy darmową dostawę
Mailing po Black Friday i Cyber Monday:
- Ups, uciekły Ci zniżki? ? Mamy dla Ciebie jeszcze 20% rabatu na dziś ??
- ? Zakończyliśmy nasze promocje! Darmowa dostawa jeszcze przez 48h ? ?
Pamiętaj o tym, że istnieje wiele możliwości integracji sklepu z social mediami. Najważniejszym jednak narzędziem, które dostarczy Ci potrzebnych informacji na temat zachowań zakupowych, jest Google Analytics, który stanowi prawdziwą skarbnicę wiedzy na temat dokonanych przez twoich klientów transakcji. Dzięki integracjom bezpośrednio z Twoim sklepem możesz również wykorzystać funkcję porzuconych koszyków.
Podsumowanie
- Pamiętaj, że w Black Friday przede wszystkim liczą się konkrety.
- Zawsze dawaj znać, że promocja jest określona czasowo.
- Zawieraj CTA już w tytule e-maila.
- Pisz jak najprościej — Black Friday i Cyber Monday to nie jest dobry moment, by bawić się w dwuznaczności.
- Podawaj liczby w tytule e-maila.
- Zapisz tytuły do wszystkich kampanii, jakie mają być wysyłane w okresie promocji, w jednym pliku. Musisz zachować spójność i sprawdzić, czy strategicznie nic się z sobą nie gryzie.