Weronika Grzebyk wpis utworzony wpis edytowany
Jak Instagram ulepszy Twój email marketing? (darmowe inspiracje)
Powrót do listy wpisówCzy możemy połączyć tradycyjny, aczkolwiek skuteczny email marketing, z nowoczesnym narzędziem na scenie mediów społecznościowych, jakim jest Instagram? Myślę, że wręcz powinniśmy! Email marketing pozwala nam dotrzeć do skrzynek odbiorców natomiast Instagram do ich gałek ocznych.
Pewnie zastanawiasz się jak te dwie różne platformy mogą ze sobą współpracować. Poniżej przedstawię Ci kilka wskazówek, które nie tylko zwiększą ilość subskrybentów na listach odbiorców, ale i także followersów. Co za tym idzie, masz szansę na lepszą konwersję oraz wypracowanie większego zysku dla firmy.
1. Zamień followersów na subskrybentów email marketingu
Badania wskazują, że 500 milionów użytkowników ogląda codziennie stories. Wykorzystaj to! Osoby, które Cię obserwują na Instagramie lubią treści, jakie nagrywasz. Dlatego stwórz ciekawy e-book, zaproponuj zniżki lub ekskluzywne artykuły, w zamian za zapisanie się do Twojego newslettera.
Co więcej, nie zapomnij dodać funkcji Swipe up z przekierowaniem do formularza zapisu, gdy nagrywasz stories. Warto zaznaczyć, że ta funkcja jest dostępna w przypadku posiadania minimum 10 000 followersów. Zachęcaj, zachęcaj i jeszcze raz zachęcaj do podzielenia się z Tobą swoim mailem. Jak go zdobędziesz, możesz połączyć kampanie email marketingowe z tymi w social media. Inspiracje do postów na Instagramie bądź kampanii email marketingowych możesz odnaleźć w naszym Kalendarzu Marketera. Warto, aby przekaz na wielu platformach był spójny.
2. Zamień subskrybentów email marketingu na followersów
Umieszczasz w stopce newslettera przyciski mediów społecznościowych? Czasami to nie wystarczy. Przenieś swój profil na Instagramie do email marketingu, pozwoli Ci to stworzyć interaktywną, swobodną kampanię mailową. Dołącz migawkę kanału, jaki prowadzisz w mailingu, zaciekawisz tym swoich subskrybentów jak i zachęcisz ich do śledzenia Twojego profilu. I to jest punkt dla Ciebie!
Możesz także wyłonić najbardziej lojalnych odbiorców Twojego email marketingu i zaproponować im zostanie ambasadorami marki wśród swoich obserwatorów. Dzięki temu rozwiniesz kolejną marketingową gałąź – marketing sieciowy. Zaoferuj unikalne kody rabatowe czy gratisy w zamian za promowanie Twojej marki w mikrospołeczności online. Niedawny raport firmy Meltwater wskazuje, że przedsiębiorstwa doceniają mikroinfluencerów, ze względu na ich zasięgi. Odbiorcy, którzy są związani z Twoją marką poprzez email marketing, poczują się wyróżnieni, bardziej związani z Twoją firmą oraz zwiększą konwersję.
3. Powiększ listę odbiorców email marketingu organizując konkurs na Instagramie
Twoja baza odbiorców email marketingu powiększa się w żółwim tempie? Wykorzystaj Instagram do powiększenia jej zasobów. Zorganizuj konkurs, w którym w zamian za zapis do Twojego newslettera zaoferujesz kuszącą nagrodę, tak zwany lead magnet. Pamiętaj jednak, że w social media też obowiązują zasady, które musisz przestrzegać. Polecam zapoznać się ze świetnym artykułem Instagramowej wyjadaczki – Asi Banaszewskiej.
4. Wykorzystaj User Generated Content w email marketingu
UGC to zawartość generowana przez użytkowników, tak zwany rozgłos w sieci. Dane wskazują, iż 73% respondentów przed zakupem zbiera informacje na temat produktu lub usługi. Natomiast dla 41% badanych to opinie najbliższych, znajomych są najlepszym źródłem informacji o produktach. Wykorzystaj wszelkie pozytywne opinie, recenzje, komentarze na temat zarówno Twojej firmy, jak i produktów. Namów obserwatorów do dzielenia się oraz pokazywania, jak używają oni Twój produkt. Następnie przekonwertuj to do email marketingu. Zastosuj społeczny dowód słuszności w mailingu, a Twoja sprzedaż wyraźnie wzrośnie. Poproś o opinie także Twoich odbiorców email marketingu. Najlepszym sposobem będzie wykorzystanie email API i SMTP. Dzięki tej usłudze, po wykonanych zakupach, Twój klient otrzyma maila z prośbą o wystawienie recenzji – pochwal się nią na Instagramie.
Współcześni klienci wymagają od nas działań na wielu płaszczyznach, dlatego współpraca między email marketingiem a Instagramem jest wręcz pożądana. Jednakże wymaga ona dużego zaangażowania od nas. Stworzenia precyzyjnej oraz spójnej dla obydwu platform strategii, określenia celu. Bez wątpienia jednak łącząc te różne gałęzie marketingowe, zbudujemy bardziej zaangażowaną społeczność, zwiększymy liczbę subskrybentów i obserwatorów oraz poprawimy wyniki sprzedażowe.
Podsumowanie
- Wykorzystaj w email marketingu prowadzony przez Ciebie profil na Instagramie, na przykład dołączając migawki profilu w mailach.
- Zaangażuj społeczność na Instagramie tak, aby przekonwertować ją na listę odbiorców email marketingu.
- Nie zapomnij o użyciu User Generated Content – zwiększy to Twoją wiarygodność oraz sprzedaż.