FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
E-commerce w praktyce – planowanie kampanii promocyjnej
Powrót do listy wpisówE-commerce w praktyce opiera się na sezonowości. Czeka nas teraz gorący okres: wielkimi krokami nadciągają Święta Wielkanocne i majówka. Spodziewaj się wzmożonego ruchu w Internecie i wykorzystaj tę okazję
na zaplanowanie kampanii promocyjnej wyprzedaży internetowych. Dowiedz się, jak!
Jak dotrzeć do zabieganego odbiorcy
Kampanie promocyjne w Internecie kierowane na okres dni wolnych powinny zakładać, że odbiorcy będą zabiegani. W wirze planowania i przygotowań upragnionego wypoczynku spędzają mniej czasu przed komputerem, a więcej załatwiając sprawunki z telefonem w ręku.
To przekłada się na kanały sprzedaży w e-commerce: idealne pod promocje będą mail oraz SMS. Te dwa środki komunikacji są zawsze pod ręką i nie wymagają włączania komputera. Dodatkowo, znaczna część użytkowników ma ustawione wibracje, dźwięk lub diodę powiadomień pod te typy wiadomości.
E-commerce w praktyce: co sprzedawać?
Najważniejszym aspektem sezonowej wyprzedaży internetowej jest kontekst. Musisz zadać sobie pytanie, dlaczego zwracasz się do użytkownika akurat teraz? Jakie jest powiązanie produktu z okazją?
W kontekście majówki można promować np. akcesoria do grilla, napoje, ręczniki papierowe czy plastikowe talerze. Można także ustawić e-promocje pod produkty i usługi powiązane mniej bezpośrednio z okazją, jak choćby: wynajem domków, transport ludzi, powerbanki, głośniki bluetooth, walizki czy wiosenne ubrania. Nie każdy odbiorca będzie ich koniecznie potrzebował w tym okresie, ale część tak, a związek z okazją widać jak na dłoni.
Unikaj natomiast promocji w e-commerce na produkty kompletnie nie pasujące do okazji. Zimowe płaszcze, narty, figurki Mikołaja meble do domu i ciepłe koce po prostu nie będą rezonować w okresie Wielkanocy i majówki.
Zachęć do zakupu w e-commerce
Zaplanuj zniżkę, kupon rabatowy, bezpłatną wysyłkę lub gratis: coś, co skłoni Twoich odbiorców do zakupu akurat teraz. Dobrze jeśli taka oferta będzie limitowana czasowo, np. do końca majówki. Pamiętaj, że wysyłka musi odbyć się nieco wcześniej, tak aby klienci mieli czas na skorzystanie z oferty przed wyjazdem.
Jeśli masz taką możliwość, sugerujemy także udekorowanie opakowań pod okazję. Nie musisz od razu zamawiać nowych kartonów: wystarczą gotowe naklejki wielkanocne na każdej paczce lub przedmiocie. Upewnij się jedynie,
że nie odpadną po drodze i że po zdjęciu nie zostawią lepkiego śladu na zawartości.
Nadchodzi dzień książki
Wyprzedaże książek to specyficzna kategoria i nie każdy sklep może łatwo skorzystać z okazji na zrobienie kampanii promocyjnej pod takie produkty. Jeśli jednak posiadasz w swojej ofercie dowolny rodzaj książek (w tym płatne e-booki, poradniki, planery, książeczki dla dzieci, podręczniki czy kucharskie), możesz skorzystać z nadchodzącego Światowego Dnia Książki.
Promocje na szeroko rozumianą literaturę w okresie 23 kwietnia to bardzo dobry pomysł. Możesz połączyć je nawet
z majówką, proponując klientom zakup książek pod nadchodzący relaks pod gruszą.
Dobra praktyka e-commerce: SMSy znakomicie sprzedają
Jeśli posiadasz bazę numerów telefonów uzyskaną od obecnych i potencjalnych klientów - wykorzystaj ją! To dodatkowy, cenny kanał komunikacji wspierający kampanie e-mailowe.
Pamiętaj, że SMS ma dość niewielki limit znaków (160) i musisz zwięźle przedstawić Twój komunikat. Koniecznie zamieść skrócony link, tak aby zaoszczędzić nieco cennego limitu i móc przedstawić się oraz zachęcić do działania. Więcej wskazówek odnośnie skutecznych kampanii SMS znajdziesz w naszym poradniku.
Wykorzystaj maile transakcyjne
Docelowo każda kampania e-commerce w praktyce powinna kończyć się wygenerowaniem sprzedaży. Z całego serca Ci tego życzymy, a jednocześnie przypominamy: konwersja (sprzedaż) to nie wszystko!
Istotne jest, aby doświadczenie zakupowe oraz obsługa po nim były dopracowane. Klient wróci wtedy do Twojego sklepu w przyszłości. Jedną z metod na budowanie długofalowych relacji są oferowane przez nas maile transakcyjne po AMI i SMTP.
Lista działań na wiosenne promocje e-commerce
w praktyce:
- Zadbaj o wysyłki maili oraz SMSów.
- Dopasuj produkty pod majówkę i Wielkanoc.
- Jeśli masz możliwość, skorzystaj też ze Światowego Dnia Książki.
- Dodaj wiosenny lub świąteczny akcent na opakowaniu.
- Zachęć jasno do zakupu limitowaną czasowo ofertą.
- Odśwież i dopracuj maile transakcyjne.
Co zyskasz, robiąc e-promocje z FreshMailem?
Łącząc się z systemem FreshMail, zyskujesz dodatkowe możliwości
i więcej statystyk:
- szybkie, masowe wysyłki,
- znakomitą dostarczalność,
- personalizacja (wstawianie imion odbiorców),
- segmentacje baz i tworzenie grup odbiorców,
- kreator wiadomości e-mail bez kodowania,
- dane o otwarciach i kliknięciach linków,
- pełne raporty z minimum ostatnich 90 dni wysyłek.
Oraz znacznie więcej. Nie czekaj - zacznij przygotowania pod wiosenne promocje z Freshmailem!