Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Zakończyły się Targi Turystyczne ITM Warsaw
Powrót do listy wpisówWłaśnie zakończyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITM Warsaw w których FreshMail wziął aktywny udział. Odbyły się one w dniach 27-29 stycznia 2012 w Centrum Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
Reprezentant FreshMaila, Filip Kłodawski, wystąpił z prelekcją pt. "Skuteczne formy komunikacji - e-mail marketing w branży turystycznej".
Targi odwiedziło 2135 gości biznesowych oraz 4304 klientów indywidualnych, czyli łącznie 6439 gości. Liczba gości targów wzrosła o 31% w stosunku do zeszłorocznej edycji.
Na targach wystawiło się ponad 160 wystawców z ponad 20 krajów, takich jak: Turcja, Egipt, Tunezja, Maroko, Etiopia, Kenia, Algieria, Indonezja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indie, Nepal, Armenia, Grecja, Włochy, Andora, kraje skandynawskie (w tym Norwegia), Niemcy, Ukraina, Macedonia (BRJM), Kanada oraz Polska. Swoje stoiska miały kraje, regiony i miasta, biura podróży i touroperatorzy, agencje incentive, hotele, centra konferencyjne, linie lotnicze i wielu innych podmiotów. Wystawcy przedstawili ofertę dla klientów indywidualnych i biznesowych.
W ramach części ITM Business Tourism zaprezentowało się 26 wystawców, odbyła się też wizyta hosted buyer z Niemiec, Francji, Szwajcarii, Belgii, Rosji, Macedonii (BRJM), Łotwy, Czech, Słowacji, Kanady i Polski.
W ramach ponad 30 wydarzeń towarzyszących targom znalazło się m.in. podsumowanie roku 2011 w turystyce i omówienie trendów na nadchodzący rok.
Dr Krzysztof Łopaciński z Instytutu Turystyki podczas swojej prezentacji dotyczącej turystyki przyjazdowej ocenił, że w 2011 roku do Polski przyjechało o 4,4% turystów zagranicznych więcej niż w 2010 roku – łącznie około 13,2 milionów osób. Największy wzrost, o 15,4%, dotyczył przyjazdów turystów z Białorusi, Rosji i Ukrainy. Jeśli chodzi o kraje Unii Europejskiej, spadła jedynie ilość turystów z Wielkiej Brytanii – o 3,1%.
Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, analizując sytuację na rynku turystyki wyjazdowej podał, iż Polacy mniej chętnie decydowali się w zeszłym roku wyjazdy do Afryki Północnej, wybierając raczej wakacje w Europie. Trend ten utrzyma się w 2012 roku – już dokonane rezerwacje pokazują, iż najpopularniejszymi destynacjami Polaków będą w bieżącym roku: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt i Bułgaria. Rośnie też liczba rodaków decydujących się na spędzenie wakacji w egzotycznych krajach, w Azji czy Ameryce Południowej.
Jedno jest pewne – polska turystyka nie musi bać się kryzysu.