Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony
15 narzędzi niezbędnych do skutecznego marketingu internetowego
Powrót do listy wpisówNarzędzi wspomagających pracę w Internecie jest cała masa. W tym artykule skupiłam się na rozwiązaniach dla tych, którzy ciągle żyją w pogoni za deadlinem, podczas gdy mnóstwo świetnych pomysłów cierpliwie czeka w kącie na magiczny moment zwany “jak znajdziemy czas”.
Jeśli te problemy dotykają Twój marketing internetowy, to polecam Ci wypróbować choć część z wymienionych poniżej narzędzi, dzięki którym lepiej zaplanujesz swoją pracę, zmierzysz jej efektywność i oszczędzisz sobie nerwów.
Lepsza kontrola nad social mediami
Zacznijmy od narzędzi niezbędnych dla każdego social media ninja! Pozwolą Ci one lepiej planować, monitorować oraz optymalizować działania w mediach społecznościowych. Wśród nich znajdziesz naszą najnowszą aplikację - FreshAds :)
1. HootSuite
W średniej wielkości firmach dobre planowanie nabiera niebagatelnego znaczenia. Jeśli nie chcesz marnować czasu na publikację postów w social mediach codziennie, użyj HootSuite, które pozwoli Ci na zarządzanie kilkoma profilami społecznościowymi naraz. Dzięki temu narzędziu w jednym miejscu sprawdzisz publikacje umieszczane w różnych social mediach. Dzięki temu nie musisz zaglądać na każdy z nich osobno.
Dostępna jest 30-dmiowa wersja bezpłatna.
2. FreshAds - nowość FreshMaila oparta na sztucznej inteligencji!
Jest to aplikacja, która, krótko mówiąc, pomoże Ci stworzyć automatyczne reklamy na Facebooku. Wybierz strategię promocji, budżet, a za pomocą sztucznej inteligencji system przeanalizuje tysiące danych. Na tej podstawie zoptymalizuje kampanie, aby ich skuteczność była jak najwyższa i realizowała wcześniej założone cele. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i możesz ją przetestować przez 14 dni za darmo i bez żadnych zobowiązań. Wystarczy, że założysz konto testowe.
3. Newspoint
Narzędzie służące do monitoringu mediów (również tych tradycyjnych). Dzięki niemu dowiesz się, co mówią Twoi klienci o Twojej marce czy produkcie, który sprzedajesz, sprawdzisz informacje z branży i dowiesz się o nowościach wcześniej niż inni. My korzystamy i jesteśmy bardzo zadowoleni :)
Newspoint można przetestować za darmo, a podstawowy pakiet zaczyna się od 89 zł miesięcznie.
4. IQ Hashtags
Dzięki temu narzędziu masz dostęp do tysięcy hashtagów, za pomocą których dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Jeśli chcesz poszerzyć swoje zasięgi i zrobić to w prosty sposób, wypróbuj IQ Hashtags.
Dostępna wersja darmowa.
Narzędzia na Twoją stronę internetową
Poniżej znajdziesz narzędzia, dzięki którym poprawisz konwersję swojej strony internetowej.
5. Zendesk chat
Być może czat na stronie nie jest pierwszą myślą, jaka przyjdzie Ci do głowy w kategorii: narzędzia marketingowe. Jednak trudno bez niego wyobrazić sobie sprawne odpowiadanie na pytania od klientów i zrozumienie ich potrzeb. Czat na stronie to świetny sposób na skrócenie ścieżki sprzedażowej i zapewnienie zainteresowanym szybkiej odpowiedzi. Zopim chat od Zendesk oferuje również aplikację mobilną, dzięki której odpowiesz na zapytanie, gdziekolwiek jesteś.
Dostępna wersja testowa.
6. CallPage
Chcesz zamienić odwiedzających stronę w klientów? Ułatw im kontakt z Twoją firmą dzięki CallPage. Narzędzia działa następująco, jeśli osoba będąca na Twojej witrynie jest zainteresowana ofertą, zostawia swoje dane kontaktowe, w tym numer telefonu, a Ty do niej oddzwaniasz nawet mniej niż w minutę. CallPage oferuje także system CRM do zarządzania kontaktami.
Dostępna wersja bezpłatna.
7. Landingi
Przygotowujesz specjalną kampanię i potrzebujesz kierować ruch na dedykowaną stronę? Skorzystaj z landingów i wypróbuj ich narzędzie. Nie potrzebujesz wsparcia programisty, by stworzyć responsywną stronę. Masz również dostęp do wielu gotowych szablonów, które możesz zmieniać według swoich potrzeb.
Podstawowy plan zaczyna się od 99 zł miesięcznie. Natomiast jeżeli korzystasz z FreshMaila, zachęcamy też do wypróbowania naszego narzędzia, które masz za darmo w naszej aplikacji :)
8. SimilarWeb
Porównuj strony, zasięgi czy ruch dzięki SimilarWeb. Wprowadź adres swojej strony internetowej i adres konkurencji. Dowiesz się, jakie pozycje w światowym i krajowym rankingu zajmuje Twoja strona i konkurencji. Ponadto będziesz mieć wgląd ruch sieciowy i jego źródła.
Dostępna wersja bezpłatna
SEO/SEM
Zanim jednak zwiększysz konwersję ze swojej strony internetowej, warto zadbać o ruch na niej. Oto narzędzia, które pomogą Ci się odnaleźć w niełatwym świecie SEO/SEM.
9. Semstorm
Semstorm to narzędzie, które przyda Ci się przy analizie konkurencji. Sam wytypuje strony, które stanowią dla Ciebie największą konkurencję. Odkryjesz ich najlepsze artykuły, podpatrzysz, jak reklamują się w Google oraz jakich słów kluczowych używają. Narzędzie pomoże Ci także przeprowadzić kompleksowy audyt witryny.
Dostępny jest plan darmowy.
10. Senuto
Senuto pozwoli Ci na monitorowanie pozycji słów kluczowych i kontrolowanie swoich działań związanych z pozycjonowaniem.
Narzędzie pomoże Ci przeanalizować słowa kluczowe używane w Twojej witrynie, poznać ich wartość, a także wyszukać nowe. Istnieje możliwość porównania pozycji z konkurencją.
Plan dla małego biznesu zaczyna się od 29 zł miesięcznie.
11. Google Analytics
Bez tego narzędzia trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie biznesu online. Google Analytics jest darmowym i jednocześnie jednym z najlepszych narzędzi do badania ruchu na stronach internetowych. Dzięki dostępowi do szeregu raportów możesz dokładnie przeanalizować swoją stronę i odwiedzających ją użytkowników.
Dostępna wersja bezpłatna.
Email marketing
Email marketing jest jedną z najskuteczniejszych form promocji w sieci, dlatego koniecznie postaw na niego w swojej strategii marketingowej. A żeby oszczędzić czas, wybierz najbardziej intuicyjne narzędzie i zyskaj wsparcie ekspertów :)
12. FreshMail
Cóż, trudno było nam sobie wyobrazić to zestawienie bez naszego narzędzia :)
We FreshMailu masz dostęp do wysyłki newsletterów, SMSów i maili transakcyjnych w jednym miejscu. To kompleksowe narzędzie do email marketingu, pozwoli Ci lepiej komunikować się z odbiorcami i budować relację z klientami.
Grafika, wideo i treści
Na koniec sprawdź narzędzia, które na co dzień pozwolą Ci w tworzeniu profesjonalnego contentu w prosty, nieskomplikowany sposób.
13. Biteable
Tworzenie animacji i wideo za darmo? Ta aplikacja to umożliwia! Masz w niej dostęp do mnóstwa gotowych projektów, dzięki którym stworzysz wideo szybciej niż myślisz.
14. Canva
Jeden z najlepszych edytorów grafik, z jakim może mieć do czynienia marketer. Przydatny, gdy na pokładzie działu marketingu brakuje grafika lub ma pilniejszą pracę. Dostęp do darmowych szablonów, kształtów, fontów, elementów graficznych jest naprawdę ogromny. Możesz wybierać spośród gotowych projektów lub stworzyć własny i to za darmo!
15. Jasnopis
Tworzysz treści na stronę i bloga? Chcesz sprawdzić na ile Twój przekaz jest zrozumiały? Polecam Ci narzędzie Jasnopis, dzięki któremu dokonasz analizy języka użytego w tekście. Dowiesz się, czy długość zdań i akapitów jest optymalna, czy tekst nie zawiera zbyt dużej liczby słów trudnych do zrozumienia, a w dodatku narzędzie zaznacza te fragmenty, które mogą być trudniejsze i warto im przyjrzeć się jeszcze raz.
Jasnopis jest w pełni darmowy.
Jeżeli piszesz w języku angielskim, odpowiednikiem Jasnopisu jest Gunning Fog Index.
Podsumowanie - narzędzia do marketingu internetowego
Mam nadzieję, że dzięki temu zestawieniu usprawnisz swoje codzienne działania. A jeśli jest Ci mało, zerknij na pozostałe artykuły, w których znajdziesz mnóstwo inspiracji i wiedzy.
Powodzenia! :)