FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Lato 2020 – jak promować swój biznes turystyczny?
Powrót do listy wpisówSektor turystyczny jest jedną z branż, które zostały zmuszone do zamrożenia swoich działalności na dłuższy czas z powodu pandemii. W tym okresie osiąganie zysków było niemożliwe. Przed nami wakacje, czyli najlepsza szansa na nadrobienie strat finansowych i zawalczenie o klienta. Warto pomyśleć o marketingu i zintensyfikować swoje działania promocyjne w internecie. Poznasz kilka sposobów, które pomogą Ci przyciągnąć klientów, zadbać o największą liczbę rezerwacji i pełne obłożenie w sezonie.
Jak pozyskać nowych klientów?
W tym roku wiele osób spędzi wakacje w kraju. Jak to wykorzystać, aby zwiększyć liczbę rezerwacji? Warto pomyśleć o specjalnej ofercie wakacyjnej np. obozie sportowym dla dzieci, spływie kajakowym, warsztatach tkactwa czy garncarstwa czy weekendzie spa, która skutecznie może przyciągnąć nowych klientów.
Do promocji wydarzenia lub usług dodatkowych możesz stworzyć specjalny landing page, który udostępnisz w social mediach lub w newsletterze. We FreshMailu przygotujesz taki landing page samodzielnie. Koniecznie umieść na nim zapis do newslettera, który może być zintegrowany z naszym systemem do email i sms marketingu. Pozwoli Ci to w prosty sposób gromadzić zgody klientów, prowadzić z nimi komunikację mailową i wysyłać kampanie SMSowe w momencie wystartowania zapisów na wydarzenie.
Pamiętaj o swoich dotychczasowych klientach
Podczas procesu rezerwacji online, klient zostawia Ci swoje dane kontaktowe, dzięki czemu możesz skontaktować się z nim ponownie i zachęcić do skorzystania z tegorocznej oferty. Pamiętaj, że nie wszystkie możesz wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Warto więc użyć w formularzu kontaktowym odpowiedniego checkboxa, dzięki któremu klienci wyrażą zgodę na wykorzystywanie ich adresu email lub numeru telefonu w celach marketingowych lub handlowych. To jeden z najłatwiejszych sposobów, aby zgromadzić bazę osób, które z pewnością są zainteresowane, aby ponownie skorzystać z Twoich usług.
Do aktywizacji takich osób i zachęcenia ich do powtórnych odwiedzin możesz wykorzystać email i sms marketing. Warto poinformować w mailingu swoich klientów o ponownym otwarciu biznesu. Większość z nich będzie przywiązywać szczególną uwagę co do zachowania bezpieczeństwa w obecnym czasie. Przedstaw więc im informacje o wprowadzonych procedurach i przygotowaniu firmy na przyjęcie klientów.
Większość firm posiada w swojej ofercie specjalne pakiety okazjonalne np. dla nowożeńców, weekend dla dwojga, tygodniowy pobyt wakacyjny czy vouchery prezentowe. Mailing do klientów to świetne miejsce, aby przedstawić swoją ofertę dotychczasowym klientom i zaproponować specjalną zniżkę. Warto też informować o wydarzeniach w okolicy czy pokazać piękno regionu, w którym świadczysz swoje usługi.
Jak zachować ciągłość rezerwacji?
Kampanie SMSowe i mailingowe możesz wykorzystać w momencie odwołania rezerwacji. W szybki sposób poinformujesz innych swoich klientów o wolnych terminach, a tym samym zachowasz ciągłość rezerwacji.
Jeżeli prowadzisz usługi dodatkowe i oprócz miejsc noclegowych posiadasz sale szkoleniowe albo przygotowujesz specjalną ofertę wakacyjną, warto poinformować o tym fakcie klientów za pomocą mailingu już teraz.
Kampanie SMS mogą być również formą wsparcia przy kampanii email marketingowej. Do osób, które nie otworzyły mailingu z ofertą od Ciebie, możesz wysłać SMS z informacją, że na skrzynce pocztowej czeka na nich bardzo ważna wiadomość.
Skąd wziąć dane klientów?
Pewnie teraz zaczynasz zastanawiać się, jak dobrze zbierać dane swoich klientów? Na jednej z popularnych platform profitroom.com, używanych przez hotele i ośrodki wypoczynkowe do rezerwacji noclegu, można znaleźć już gotowy checkbox. Dzięki jego zaznaczeniu użytkownik wyraża zgodę na otrzymywania informacji o promocjach i wydarzeniach.
Warto również pozyskiwać dane swoich klientów, umieszczając na swojej stronie internetowej formularz zapisu do newslettera. Zachęcisz w nim użytkowników do pozostawienia swojego adresu email. Można wyznaczyć do tego celu specjalną sekcję na stronie lub umieścić formularz w stopce.
Część właścicieli stron internetowych decyduje się w tym celu stworzyć osobną podstronę, która mówi o korzyściach i zachęca do powrotu. W tym miejscu poinformuj klientów, czego mogą spodziewać się w wiadomościach od Ciebie oraz zaproponuj specjalną zniżkę na pierwszą rezerwację.
Bardzo łatwo do stworzenia zapisu do newslettera wykorzystasz kreator formularzy we FreshMailu. Dopasujesz formularz do swojej strony internetowej lub możesz wybrać już gotowy wzór dostępny w bibliotece. Narzędzie to daje również możliwość ustawienia na stronie pop-upów, które będą się wyświetlać w określonym czasie na stronie i zachęcać do pozostawienia adresu email.
Zbieranie danych klientów offline
Dane klientów możesz również pozyskiwać offline. Warto w tym celu na recepcji lub przy kasie ustawić tablet z możliwości zapisu na newsletter. Proponując konkretną zniżkę na kolejną usługę, możesz skutecznie zachęcić klientów na wyrażenie zgody na komunikację marketingową lub handlową. W tym celu wykorzystaj wykonany we FreshMailu landing page z formularzem zapisu na newsletter. W ten sposób skutecznie zgromadzisz w jednym miejscu potrzebne zgody i poprowadzisz komunikację mailową.
Jednym z najczęstszych błędów przy zapisie do newslettera, które zauważyłam, jest brak wiadomości powitalnej. Warto przywitać się ze swoimi klientami. Opowiedzieć o oferowanych usługach i zachęcić do zapoznania się z witryną.
Informuj bezpiecznie o rezerwacji
Jeżeli posiadasz na swojej strone możliwość rezerwacji Twoich usług, pomyśl o wiadomościach transakcyjnych. Są to automatyczne wiadomości, które błyskawicznie docierają na skrzynki klientów. Wykorzystywane są do informowania o statusie rezerwacji, dokonaniu opłaty, przypominają o zbliżającym się terminie skorzystania z usługi, a w przypadku miejsc noclegowych także wymeldowania. Za pomocą maili transakcyjnych możesz również poprosić swoich klientów o ocenę Twoich usług, a jak wiadomo bardzo wielu wczasowiczów przy wyborze miejsca na wakacje kieruje się opiniami innych użytkowników. Wiadomości te cechuje wysoka dostarczalność oraz bezpieczeństwo przesyłanych danych.
Zadbaj o dobrą komunikację ze swoimi klientami
We FreshMailu wyślesz skuteczne kampanie email marketingowe i smsowe, w których poinformujesz klientów o swoich usługach czy godzinach otwarcia. Do specjalnych akcji promocyjnych stworzysz w prosty sposób landing page, gdzie wypromujesz swoje usługi. Nie zapomnij o pozyskiwaniu danych osobowych klientów zgodnie z prawem. Stwórz w kreatorze formularzy zapis na newsletter, który pozwoli Ci zbudować bazę kontaktową. Buduj zaufanie klientów dzięki błyskawicznym wiadomościom transakcyjnym, które poinformują ich o statusie rezerwacji czy realizacji zamówienia.
Porozmawiaj z naszymi doradcami o dedykowanych usługach FreshMaila dla branży turystycznej