Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Nie wykorzystujesz tych funkcji systemu FreshMail? Wiele tracisz!
Powrót do listy wpisówKorzystasz w swojej pracy z FreshMaila? A może zastanawiasz się, czy jest to narzędzie, które spełni Twoje oczekiwania? Poznaj kilka funkcji i nowości, które mogły umknąć Twojej uwadze, a pomogą Ci lepiej docierać do klientów i ułatwią codzienne obowiązki. To jak, zaczynamy?
Licznik czasu
Niewiele rzeczy działa tak motywująco, jak zbliżający się deadline, prawda? Adrenalina we krwi rośnie, uwaga i skupienie osiągają najwyższy możliwy poziom. Wskazówki zegara przesuwają się nieubłaganie. Znasz to uczucie? A gdyby wykorzystać ten mechanizm w Twoim newsletterze?
W internecie otaczają nas setki ofert. W obawie przed błędem trudniej jest nam podjąć decyzję. Jako marketer możesz wykorzystać sposoby, które pozwalają na przyspieszenie procesu decyzyjnego przez klienta. Jednym z nich odliczanie czasu do końca oferty. Teraz wystarczy dodać do newslettera lub mailingu gotowy blok, który znajdziesz we FreshMail Designerze.
Jak to zrobić?
Wystarczy, że zalogujesz się do FreshMaila i wejdziesz w zakładkę Biblioteka > Nowa wiadomość. Następnie wybierz opcję “Stwórz w edytorze FreshMail Designer”. Spośród dostępnych bloków znajdziesz ten z wbudowanym timerem.
Jak wykorzystać odliczanie czasu w mailu?
Przede wszystkim licznikiem czasu podkreślisz pozostały czas do końca promocji. Dzięki temu wzbudzasz wśród subskrybentów poczucie pilności, a co tym idzie, podejmują oni szybciej decyzję w obawie przed utratą okazji. Ta metoda opiera się na wykorzystaniu efektu FOMO, czyli Fear of Missing Out.
Według case study Adestry dobrze umiejscowiony timer potrafi podnieść konwersję nawet o 400%! Jest o co zawalczyć, prawda?
Innym argumentem przemawiającym za wykorzystaniem timera jest fakt, iż człowiek ma wrodzone mechanizmy, które każą skupić uwagę na animowanym elemencie. Nasz mózg oraz układ wzrokowy zostały tak zbudowane, aby bardzo szybko wychwycić ruch w otoczeniu. Skupiając uwagę odbiorców, możesz liczyć na wyższe wskaźniki konwersji i CTR.
Wyróżnij się w Ofertach
W październiku 2018 roku serwis pocztowy Gmail miał w Polsce ponad 8 milionów realnych użytkowników. Prawdopodobnie duża część Twoich subskrybentów ma założoną skrzynkę właśnie na Gmailu, gdzie domyślnie są ustawione trzy zakładki: Główne, Społeczności i Oferty. Niestety gro newsletterów trafia do zakładki Oferty, przez co robi się tam niezły majdan. Ale nic straconego!
Jeśli chcesz, by Twoja kampania była bardziej widoczna w tej zakładce i więcej osób otworzyło wiadomość, wypróbuj Gmail Promotions Annotations, czyli funkcję Gmaila, która pozwoli Ci za darmo wyróżnić się spośród innych. Uwaga - we FreshMailu przygotowaliśmy specjalny mechanizm, który ułatwi Ci jej wdrożenie.
Po wdrożeniu wszystkich danych Twój mail na urządzeniach mobilnych będzie prezentować się w ten sposób:
Tworząc adnotację należy ustawić pięć elementów:
Opis promocji - wprowadź opis, który będzie się wyświetlał nad obrazkiem.
Kupon rabatowy - jeśli oferujesz rabat w newsletterze, dodaj informację jakiej jest wartości.
Początek i koniec promocji - ustaw daty rozpoczynające i kończące promocję.
Obrazek promocyjny - dodaj adres URL obrazka, który będzie wyświetlał się w ofercie.
Adres logotypu - dodaj adres URL swojego logotypu.
Pamiętaj, by dodać odpowiedni adres URL obrazka. To grafika ma tu moc przekonywania i dzięki niej wyróżnisz swoją kampanię na tle innych. Jeśli w danym mailingu przesyłasz ofertę rabatową, nie zapomnij dodać daty początku i końca promocji. Dzięki temu dodasz element pilności, który, jak już wcześniej wspominałam, wpływa na szybsze podjęcie decyzji przez klientów.
Wysyłaj kampanie SMS
Słyszysz dźwięk przychodzącego SMSa. Ile potrafisz wytrzymać, by nie sięgnąć po komórkę? Jak wynika z raportu przygotowanego przez SMSAPI - niedługo. 69,1% respondentów odpowiedziało, że odczytuje wiadomości promocyjne od marek do… pięciu minut!
Co więcej jedynie 13,1% badanych odpowiedziało, że posiada na swojej komórce nieodczytane wiadomości SMS. To pokazuje, jak szybkim i skutecznym kanałem dotarcia do odbiorców jest komunikacja SMS.
A czy wiesz o tym, że kampanie SMS wyślesz również z FreshMaila?
Wystarczy zalogować się do systemu, kliknąć w ikonę Kreator i wybrać opcję Kampanie SMS. Pamiętaj, że zanim wyślesz pierwsze SMSy do odbiorców, musisz wcześniej opłacić pakiet. Najniższy kosztuje 130 złotych i obejmuje wysyłkę wiadomości do 1000 odbiorców.
Zabezpieczenia SPF, DKIM, DMARC
Czytając ten nagłówek masz ochotę przescrollować artykuł? Stop. Zatrzymaj się, ponieważ chcę wyjaśnić Ci kwestię, która istotnie wpływa na jakość Twoich wysyłek.
W przeciągu sekundy, aż 3,5 tysięcy maili klasyfikowanych jest jako spam. Jedną z metod oszustwa jest phishing, czyli podszywanie się pod kogoś innego i próba wyłudzenia danych.
Wiele dostawców usług email, jak np. Gmail, zabezpiecza się przed takimi atakami. Wymagają uwierzytelnienia, że jesteś nadawcą wiadomości. Nawet jeśli posiadasz legalnie zebraną bazę i działasz zgodnie z najlepszymi praktykami email marketingu, przez wzrost czujności dostawców pocztowych możesz ucierpieć w postaci mniejszej dostarczalności wiadomości.
Jak się przed tym uchronić?
W tym przypadku najlepszą obroną jest… obwarowanie się zabezpieczeniami :) Dzięki nim pokażesz się jako wiarygodny nadawca, dzięki czemu problemy z dostarczalnością będą dla Ciebie znacznie mniej uciążliwe.
Po pierwsze DKIM
Kolejnym zabezpieczeniem jakie warto wprowadzić jest DKIM. To rodzaj zabezpieczeń anty-phishingowych, który weryfikuje nadawcę wiadomości email. Dla Twojego ułatwienia wprowadziliśmy we FreshMailu możliwość weryfikacji domeny.
Rekord SPF ustawiony? Domena dla ustawień DKIM zweryfikowana? Prace nad budową zabezpieczeń zakończone? Jeszcze nie - przed Tobą ostatni krok i możesz spać spokojnie.
DMARC
DMARC to skrót od Domain-based Message Authentication Reporting and Conformance. Oznacza system, który pozwala zweryfikować poprawność wiadomości email. DMARC to coraz powszechniejszy protokół bezpieczeństwa, który uchroni Cię przed oszustami. SPF i DKIM działają niezależnie od siebie i nie zawsze będą w stanie Cię uchronić przed nadużyciami. DMARC wykorzystuje zabezpieczenia SPF oraz DKIM. Co najmniej jeden z tych mechanizmów musi potwierdzić domenę nadawcy, aby wiadomość dotarła do skrzynki odbiorczej. Można to porównać do przejścia przez ochronę i potwierdzenie swojej tożsamości CO NAJMNIEJ na jeden sposób.
DKIM należy umieścić na hostingu swojej domeny. Aby to zrobić należy wygenerować rekord w systemie. Aby to zrobić wejdź w ikonkę Ustawienia:
A następnie: Weryfikacja DKIM:
Po kliknięciu otworzy Ci się okno z CTA “Włącz obsługę DKIM dla nowej domeny”. Następnie dodaj adres domeny, dla której chcesz włączyć DKIM. Kolejnym krokiem jest dodanie wygenerowanego rekordu na hosting.
Jeżeli ustawiłeś DKIM, a mimo to pogorszyła Ci się dostarczalność, wówczas usuń DMARC lub ustaw go na “none” - wtedy będzie on wyłączony.
Jeśli wysyłasz wiadomości przez nasz system i chcesz wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia - napisz do nas na pomoc@freshmail.pl - chętnie wyjaśnimy Ci wszystkie zawiłości.
Stwórz pop-up lub formularz zapisu
Szukasz prostego i skutecznego sposobu na zbieranie bazy adresów email? Mam dla Ciebie rozwiązanie... a jest nim pop-up. Umieszczając go na swojej stronie internetowej, zyskujesz potężne narzędzie w budowaniu bazy subskrybentów. Korzystając z FreshMaila taki pop-up stworzysz dzięki Kreatorowi Formularzy.
Nie musisz posiadać wiedzy, jak zakodować i zaprojektować formularz lub pop-up. Skorzystaj z gotowych szablonów lub dopasuj wygląd do stylistyk strony. Następnie skopiuj gotowy kod HTML i umieść go na docelowej witrynie. Co ważne, taki pop-up może wyświetlać się natychmiast po wejściu na stronę, po upływie określonego czasu (np. 30 sekund) lub przy intencji opuszczenia strony, czyli tzw. exit pop-up.
Następnie skopiuj gotowy kod HTML i umieść go na docelowej witrynie. Co ważne, taki pop-up może wyświetlać się natychmiast po wejściu na stronę, po upływie określonego czasu (np. 30 sekund) lub przy intencji opuszczenia strony, czyli tzw. exit pop-up.
Zobacz wideo:
Śledź statystyki z Google Analytics
Analiza danych to jedno z podstawowych zadań marketera. Wyciągając wnioski ze statystyk, możesz osiągać jeszcze lepsze wyniki swoich kampanii. Połącz konto FreshMaila z Google Analytics - tutaj znajdziesz instrukcję - i w 5 kroku kampanii “Zaawansowane” dodaj parametry UTM.
Następnie kliknij w Edytuj i uzupełnij ich nazwy.
Do adresu URL możesz dodać następujące parametry: utm_source, utm_medium i utm_campaign. Parametry UTM zostaną dopisane do linków umieszczonych w wysyłanej wiadomości. Umożliwią Ci śledzenie danych z konkretnej kampanii mailingowej. Dzięki Google Analytics możesz obserwować zachowanie odbiorców wiadomości, którzy przeszli na Twoją stronę WWW. Wejdź w raport: Pozyskiwanie > Cały ruch > Źródło/Medium.
Ustaw remarketing
W piątym kroku tworzenia kampanii we FreshMail Designerze - "Zaawansowane" - możesz również ustawić kod (piksel) śledzący Google Analytics . Pomoże Ci on w ustawieniu kampanii remarketingowej w Google Ads dla Twoich subskrybentów. Sprawdź instrukcję, jak dodać piksel śledzący.
Podsumowując
Mam nadzieję, że przynajmniej jedna przedstawiona tu funkcja pomoże Ci w prowadzeniu skuteczniejszego email marketingu. Systematycznie pracujemy nad rozwojem aplikacji i dostarczaniu możliwie jak najszerszej gamy funkcji. Śledź nas w social mediach i zapisz się na newsletter, by żadna nowość nie umknęła Twojej uwadze.