FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Facebook Local czy Aplikacja Eventowa – co jest lepsze dla Twojego wydarzenia?
Powrót do listy wpisówFacebook Local to narzędzie, które zdobywa coraz to większą popularność. Dlaczego? Ta funkcjonalność to nic innego jak sekcja “events” tylko w formie aplikacji. Przyjrzeliśmy się dokładniej nowemu wytworowi społecznościowego giganta z perspektywy event plannerów, sprawdzając jakie możliwości zapewnia i kto może z nich najbardziej skorzystać.
Najnowsza aplikacja Facebooka jest dostępna zarówno na iOSie, jak i Androidzie. Czytając sekcję “o aplikacji” w sklepie, możemy natknąć się na informacje jak działa Local - jest to narzędzie, które umożliwia użytkownikom wykryć oraz wyselekcjonować wydarzenia w pobliżu. Nieważne czy użytkownik szuka okazji do spędzenia czasu z przyjaciółmi, czy chce odkryć nowe miejsca w okolicy - Local ma za zadanie mu to umożliwić.
Facebook Lokal to ulepszona, odnowiona wersja aplikacji Facebook Events, która zdobyła serca użytkowników ponad rok temu. Odświeżony Local dostarcza nowych możliwości dzięki łączeniu wydarzeń oraz miejsc w jednej wyszukiwarce. Aplikacja zbiera dane z ponad 70 milionów fanpage’y na Facebooku razem z recenzjami i zameldowaniami użytkowników serwisu.
Czym dokładnie jest Facebook Local i dlaczego powinien Cię zainteresować?
Jest to w skrócie sposób do odkrywania co dzieje się wokół użytkownika. Local łączy informacje o wydarzeniach, lokalnych biznesach oraz miejscach. Użytkownik nie musi już przekopywać się przez ogrom treści w głównej aplikacji Facebooka, by znaleźć interesujące eventy. Wielu porównuje nową aplikację do serwisów takich jak Foursquare czy Yelp ze względu na sposób działania Locala. Wyszukuje i wybiera lokalnie, a następnie prezentuje wyniki w formie wygodnej listy - podobnie jak wspomniane wyżej aplikacje. Prosty i przejrzysty interfejs oraz dostosowanie do potrzeb użytkownika sprawiają, że każdy event, strona czy miejsce wyświetlone na ekranie wygląda zachęcająco.
Na samej górze strony startowej Facebook Local widnieje data oraz informacja o obecnej pogodzie. Patrząc nieco niżej, widzimy pełno opcji, które pomagają wyszukać najlepsze miejsca oraz lokalne atrakcje. Okazuje się to ogromnie wygodne w przypadku gdy zatrzymujemy się w obcym mieście (lub państwie) i chcemy spędzić trochę wolnego czasu po godzinach. Dotyczy to również planowania podróży biznesowych czy brania udziału w lokalnych inicjatywach biznesowych, czy kulturalnych.
Różne rodzaje wydarzeń
Podczas przeglądania głównej tablicy, widzimy kilka odrębnych sekcji:
- W pobliżu – wydarzenia wybrane na podstawie lokalizacji użytkownika
- Popularne wśród znajomych – opcje cieszące się zainteresowaniem pośród znajomych
- Z grup i stron – ta sekcja wydaje się wyjątkowo interesująca, jako że sugeruje użytkownikowi wydarzenia powiązane z fanpage’ami i grupami, którymi się interesuje.
Gdy przescrollujemy nieco niżej, trafiamy na aktywność naszych znajomych.
Lokalny przewodnik
Kolejna główna część aplikacji Local to przewodniki. Wybór wydarzeń i miejsc w nich zawarty jest naprawdę szeroki. Znajdziemy tu propozycje lokali gastronomicznych, muzycznych, miejsc z fitnessem lub jogą czy okazji do networkingu.
Wszystkie eventy mogą być przedstawione jako punkty na mapie, bazując na lokalizacji użytkownika. Jest to duża zaleta, ponieważ pomaga zwizualizować obiekt, który nas interesuje w przestrzeni. Co więcej, mapa ukazuje wszystkie zachęcające destynacje w pobliżu. Local porządkuje wydarzenia chronologicznie i umożliwia użytkownikom stworzyć ich własne, spersonalizowane kalendarze.
W przypadku, gdy użytkownik jest zainteresowany danym wydarzeniem, może je zapisać w kalendarzu - podobnie jak działa to w aplikacji Facebook - a następnie otrzymywać powiadomienia i informacje.
Eventy stanowią znaczącą część całej aplikacji Local, lecz tak naprawdę ma ona więcej do zaoferowania. Może posłużyć jako przewodnik po miejscowych atrakcjach, restauracjach, kawiarniach czy barach. Local listuje pobliskie miejsca wraz z ich oceną i recenzjami - możemy również sprawdzić kto z naszych znajomych odwiedził lub zarekomendował dany lokal. Nie jest to typowe rozwiązanie, ponieważ wybierając miejsce, użytkownicy sugerują się opiniami swoich znajomych, a nie jak w przypadku większości serwisów tego typu - nieznajomych. Wiąże się to z większym zaufaniem oraz wpływa na decyzję użytkownika.
Email marketing w promocji eventów
Facebook Local czy Aplikacje Eventowe
Jako event planner prawdopodobnie zastanawiasz się jak Local może wspomóc promocję Twojego wydarzenia oraz czy może zastąpić dedykowaną aplikację eventową. Spieszymy z wyjaśnieniem.
Jeżeli Twoja marka dopiero się rozwija...
...a Ty niedawno rozpocząłeś sprawne poruszanie się w branży eventowej z małą publiką i niskim budżetem, Facebook Local wydaje się świetną opcją. W tym wypadku wydarzenie może dotrzeć do większej ilości potencjalnych (lokalnych) uczestników niskim kosztem i z minimalnym zaangażowaniem. Daje to łatwy dostęp do grupy odbiorców, których szukasz. Poprzez sprecyzowanie kategorii, możesz być pewien, że w Twoim wydarzeniu wezmą udział zainteresowane i zaangażowane osoby.
Nie musisz martwić się o dodatkowe informacje dla uczestników. Facebook Local zapewni im kompleksową listę z najbliższymi restauracjami czy kawiarniami. Obok miejsca Twojego wydarzenia na mapie będzie można znaleźć również te obiekty. Podobnie jak lokalne atrakcje. Możesz być pewien, że uczestnicy nie będą się nudzić w wolnym czasie.
W aplikacji Local pojawia się cały kontent, który udostępnisz w wydarzeniu na Facebooku. Mianowicie opis, zdjęcia, filmy oraz dyskusja, co okazuje się bardzo wygodne - wszystko zgromadzone w jednym miejscu. Nie zapominaj, że Local to wciąż Facebook - największy gracz na polu marketingu mediów społecznościowych i promocji. Możesz wykorzystać płatne kampanie jak Facebook Ads, by zwiększyć zasięg Twojego wydarzenia lub postawić na czysto organiczny ruch poprzez udostępnianie i dystrybucję.
Rozpoznawalna marka
Mając rozpoznawalną i rozwiniętą markę, która przyciąga tłumy wartościowych uczestników w pełni oddanych tematowi wydarzenia, o stosunkowo wysokich oczekiwaniach - powinieneś raczej wybrać sprawdzone metody jak dedykowana aplikacja eventowa i konferencyjna. Wymaga to nieco większego wkładu finansowego i trochę starań podczas personalizacji i wgrywania treści, ale zapewnia nowe możliwości, które mają duże znaczenie.
Aplikacja eventowa nie tylko usprawnia marketing, ale również zaspokaja wszystkie potrzeby w zakresie zapewniania informacji, zarządzania czy sponsoringu.
Poinformuj uczestników o interesujących miejscach w pobliżu przestrzeni eventowej, wybierając je samemu. Mogą to być Twoi sponsorzy, którzy liczą na większy ruch podczas wydarzenia. Z eventową aplikacją mobilną to Ty decydujesz które konkretne miejsca powinny być wskazane.
Aplikacja eventowa umożliwia dzielenie się zdjęciami lub video z przygotowań, które posłużą jako zapowiedzi nadchodzącego wydarzenia. Możesz też pójść o krok dalej, udostępniając materiały takie jak prezentacje czy PDFy. W przypadku dedykowanej aplikacji tylko uczestnicy wydarzenia mają do nich dostęp - istnieje nawet możliwość ograniczenia dostępu, co stanowi ogromną zaletę w zakresie bezpieczeństwa danych. W dodatku zapewnia poczucie ekskluzywności wśród uczestników.
Interaktywna mapa może służyć w tym wypadku jako przewodnik do najbliższego parkingu czy punktu rejestracji - Ty decydujesz. Może to być jedynie kilka niezbędnych punktów na mapie, by zwiększyć jej czytelność i ułatwić dotarcie do ważnych obiektów. Mniej znaczy więcej, w szczególności, gdy przestrzeń wydarzenia jest duża.
Kiedy zdecydujesz się na aplikację eventową - podobnie jak w przypadku Facebook Local - Twoi uczestnicy mogą dostać przypominające powiadomienie PUSH. Z tą różnicą, że przy dedykowanej aplikacji możesz dowolnie modyfikować tę wiadomość. To nie musi być jedynie data i godzina eventu - zawrzyj wszystkie niezbędne informacje lub pozwól sponsorom dotrzeć z ofertą do ich grupy docelowej.
Zameldowania i recenzje
Facebook jest przepełniony zameldowaniami i recenzjami. To właśnie one sprawiają, że ludzie decydują się odwiedzić dane miejsce lub wziąć udział w wydarzeniu (lub wręcz przeciwnie). Local wykorzystuje je w ten sam sposób. W końcu główną ideą aplikacji jest pokazanie opinii znajomych. Aplikacja eventowa zapewnia podobny system, w których gromadzi się feedback, oceny, opinie i recenzje na temat eventu, lecz w odróżnieniu od ostatniego produktu Facebooka, te dane dostępne są tylko dla event plannerów i służą raczej jako źródło informacji do wykorzystania przy kolejnych wydarzeniach.
Facebook Local stwarza ogrom możliwości dla osób biznesu, które chcą przyciągnąć, zachęcić i zainspirować klientów. Aplikacja może zadziałać jako potężne narzędzie promocyjne, lecz nie sprawdzi się w przypadku każdego eventu.
Reasumując
Użyj Facebook Local, jeśli Twój budżet nie jest zbyt obszerny, a wydarzenie przyciąga stosunkowo niewielką ilość uczestników. To powinno wystarczyć, by zapewnić powodzenie Twojego eventu.
Skup się na dedykowanej aplikacji eventowej w przypadku bardziej skomplikowanego wydarzenia, któremu towarzyszą wygórowane oczekiwania uczestników. Są oni bardziej wymagający.